دسته‌ها
اخبار

چت ربات هوش مصنوعی گوگل در حال حاضر در بیمارستان ها در حال آزمایش است


Med-PaLM 2 گوگل، ابزار هوش مصنوعی طراحی شده برای پاسخگویی به سوالات مربوط به اطلاعات پزشکی، از ماه آوریل در بیمارستان تحقیقاتی کلینیک مایو در حال آزمایش است. رو،مه وال استریت صبح امروز گزارش شد Med-PaLM 2 نوعی از PalM 2 است که در ماه مه امسال در Google I/O معرفی شد. PalM 2 مدل زب، است که بر اساس Bard گوگل قرار دارد.

در این مقاله نیز اشاره شده است تحقیقاتی که گوگل در ماه می به صورت عمومی منتشر کرد (pdf) نشان می دهد که Med-PaLM 2 هنوز از برخی از مشکلات دقتی رنج می برد که قبلاً در مدل های زبان بزرگ به دیدن آنها عادت کرده ایم. در این مطالعه، پزشکان در پاسخ‌های ارائه‌شده توسط Med-PaLM و Med-PalM 2 گوگل، نادرستی و اطلاعات نامربوط بیشتری نسبت به سایر پزشکان پیدا ،د.

با این حال، تقریباً در تمام معیارهای دیگر، مانند نشان دادن شواهدی از استدلال، پاسخ‌های مبتنی بر اجماع، یا نشان دادن هیچ نشانه‌ای از درک نادرست، Med-PaLM 2 کمابیش به خوبی پزشکان واقعی عمل کرد.

WSJ گزارش می‌دهد که مشتری، که Med-PaLM 2 را آزمایش می‌کنند، داده‌های خود را کنترل می‌کنند که رمزگذاری شده است و Google به آن دسترسی نخواهد داشت.

به گفته گرگ کورادو، مدیر تحقیقات ارشد گوگل، WSJ می گوید، Med-PaLM 2 هنوز در مراحل اولیه خود است. کورادو گفت که اگرچه نمی‌خواهد بخشی از «سفر مراقبت‌های بهداشتی» خانواده‌اش باشد، اما معتقد است Med-PaLM 2 «مکان‌هایی را در مراقبت‌های بهداشتی می‌گیرد که هوش مصنوعی می‌تواند مفید باشد و آنها را تا 10 برابر افزایش می‌دهد».

برای اطلاعات بیشتر با Google و Mayo Clinic تماس گرفته‌ایم.


منبع: https://www.theverge.com/2023/7/8/23788265/google-med-palm-2-mayo-clinic-chatbot-bard-chatgpt