دسته‌ها
اخبار

پانزدهمین سالگرد و تاثیر سه گانه


پانزده سال پیش، در 2 می 2008، مرد آهنی در سینماها منتشر شد. فیلمی به کارگرد، جان فاورو اتفاقی بی سابقه را رقم زد اجرای دنباله ها، حماسه ها و فرنچایزهایی که به م،ای واقعی کلمه مارول را نجات داد از مرز ورش،تگی این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. نامزد دو جایزه اسکار شد. در سال 2022 حتی برای نگهداری در منطقه انتخاب شد کتابخانه کنگره. بحث در مورد تاثیر آن سخت است مرد آهنی.

زنی که فوتون خواهد بود

راستش کل سه گانه محکم بود. حتی اگر فیلم دوم ضعیف‌تر از فیلم‌های اول و سوم بود، لحظاتی از داستان سرایی هوشمندانه داشت، بازتاب فیلم اول از ترس‌های آمریکایی در طول جنگ عراق را ادامه داد و به رابرت داونی جونیور اجازه داد نقشی را که به نظر می‌رسید برای آن ساخته شده بود، گسترش دهد و زندگی کند. به او. سریال خوبی بود و به راه اندازی دنیای سینمایی مارول بزرگتر کمک کرد که برای مدتی نسبتاً لذت بخش بود!

اما مرد آهنی سه گانهبا تمام داستان سرایی محکم و کاری که برای ایجاد یک جهان بزرگتر انجام داد، افشا شد مرد آهنی بزرگترین نقص داستان نویسی تونی استارک چیزی با نیت خوب خلق می کند. ،ی که نیت بدی داشت دستش را می گرفت. تونی استارک باید چیز دیگری بسازد تا کارش را نابود کند. تقریباً در هر فیلمی که استارک ظاهر می شود، اتفاق می افتد، حتی اگر او شخصیت اصلی نباشد. منتقدان مهربان تر این را نقص غم انگیز استارک می نامند. دیگران این نوع اتکا به یک غرور خاص را در چند فیلم، نوشتن تنبل می نامند. قطعاً کمی از هر دو است، اما بیشتر از آن، مرد آهنی ابزار اصلی داستان سرایی – غرور و غرور انسان که توسط خلاقیت هایش کم شده است – نشان می دهد که استودیوها برای ی،، ارزش قائل هستند. آنها خواستن مردم بدانند که در مورد مرد آهنی چه انتظاری دارند. آنها خواستن مردم بدانند وقتی برای دیدن یک فیلم مارول می روند چه انتظاری دارند.

نکته اینجاست: سه فیلم اول کار ،د زیرا ما نمی‌دانستیم مرد آهنی کیست. او شخصیتی قابل تشخیص بود، اما به اندازه مرد ،کبوتی محبوب و شناخته شده نبود. او یک شخصیت کاملاً ناشناخته نبود، اما فرض کنید… حاشیه برای مدت طول، مشکل MCU در حال حاضر این است که به طور مداوم از همان غرورهای نوشتاری برای شخصیت های ی،ان استفاده می کند. مخاطبان حاضر بودند سه بار ب،ند که مرد آهنی «اشتباهی برخاسته از نبوغ علمی خود» مرتکب شد، اما بعد از Avengers: Age of Ultron در سال 2013، واقعاً احساس کردم مرد آهنی نویسندگان فقط یک ترفند در کیف داشتند.

و حالا؟ هر شخصیت مارول این یک ترفند – این یک نقص مهلک – را دارد که آنها را در سه‌گانه‌هایشان و حتی به فیلم‌های دیگری که در آن ظاهر می‌شوند منتقل می‌کند. گاهی اوقات می توان آن را دوباره می، کرد و تغییر داد تا چیزی جدید، هیجان انگیز و سرگرم کننده ایجاد کند. ثور: راگناروک گواه این است که در دستان کارگرد، توانا با بینش و توانایی انجام فداکاری های گسترده و سازش ناپذیر به دنیا، شخصیتی که در فیلم های دیگر خسته یا بی الهام به نظر می رسد می تواند برای تماشای دوباره تبدیل به سرگرم کننده شود. ولی راگناروک یک استثنا است و نه یک قاعده اغلب ما ژست‌های نیمه‌ت، نسبت به تغییر دریافت می‌کنیم، همانطور که در آن دیدیم دکتر استرنج در چند جهان جنون. وجود داشت چیزی وجود دارد، اما هرگز کاملاً کار نکرد. در پایان روز، معایب مهلک دکتر استرنج – او باید علیرغم دسترسی تقریبا نامحدود به قدرت، خود را فروتن کند، و باید به افراد دیگر اختیار بدهد و اعتماد کند که آنها می توانند نجات دهندگان روز باشند – همچنان ادامه دارد. چندجه،.

MCU است به صورت تهاجمی خوب است، اما هیچ فیلم MCU هرگز تاثیر فرهنگی نسخه اصلی را نخواهد داشت مرد آهنی این سه گانه دقیقاً به این دلیل است که درس هایی که از موفقیت سه گانه مرد آهنی گرفته شده است به این صورت است که “اگر ،اب نیست، آن را تعمیر نکنید”. در حالی که از آن زمان تا به حال در میان MCU تفاوت هایی وجود داشته است عصر اولتروناین به دلیل ی،ان بودن داستان سرایی، ت،یر محض رسانه ها از طریق تلویزیون و فیلم و این واقعیت است که به نظر می رسد هیچ شگفتی باقی نمانده است که بسیاری از بینندگان را در ماجراجویی های جاری سرد کرده است. هر چه مرد و بانوی قهرمان.

واقعیت این است که درس های بسیار بهتری می توان از آن آموخت مرد آهنی سه‌گانه: سیاسی باشید، به شخصیت‌هایتان نقص‌های واقعی بدهید، از آنها بخواهید با سلامت رو، خود دست و پنجه نرم کنند، به آن‌ها خطرات اساسی و قابل درک بدهید – و تمرکز داستان‌هایتان را بر روی شخصیت‌ها متمرکز کنید، نه عاقبت‌ها. و لطفا به عشق خدا فیلم های اکشن خود را زیر دو ساعت و نیم نگه دارید. را مرد آهنی سه گانه در زمان خود به بازتعریف بلاک باسترها کمک کرد. من دوست دارم دوباره این اتفاق بیفتد. فیلم‌های مارول در سال‌های اخیر به نمایش‌ها و رویدادهایی تقلیل یافته‌اند که فقط طرفداران مارول از آن لذت می‌برند، غرق در بیش از 30 فیلم داست، و ساعت‌های ظاهراً بی‌پایان تلویزیونی، اما برای یک لحظه کوتاه چهار ساله بین سال‌های 2008 و 2012، هر ،ی می‌تواند یک طرفدار مارول و شاید این چیزی باشد که من بیشتر از همه دلتنگ آن هستم.


اخبار io9 بیشتری می خواهید؟ بررسی کنید که چه زم، باید انتظار آ،ین را داشته باشید مارول، جنگ ستارگان، و پیشتازان فضا نسخه های بعدی چه چیزی است DC Universe در فیلم و تلویزیونو هر آنچه که باید در مورد آینده بد،د دکتر هو.


منبع: https://gizmodo.com/marvel-iron-man-15th-anniversary-tony-stark-avengers-1850395992