دسته‌ها
اخبار

هک پاور ناسا ماموریت 45 ساله وویجر 2 را حتی بیشتر تمدید کرد


در 12 میلیارد مایل (20 میلیارد کیلومتر) از زمین، وویجر 2 آنقدر دور است که بیش از 22 ساعت طول می کشد. برای رسیدن سیگنال های ناسا به کاوشگر. با کاهش تدریجی قدرت آن، برنامه ریزان ماموریت فکر ،د که ممکن است مجبور شوند یکی از پنج ابزار علمی آن را در سال آینده تعطیل کنند، اما طرحی که به تازگی اجرا شده است منجر به تأخیر قابل استقبال شده است.

ستاره شناسان ممکن است به زودی هشدارهایی دریافت کنند که ماهواره های SpaceX دید آنها را تهدید کند

به گفته آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا، تنظیم اخیر، که در آن کاوشگر مقدار کمی از نیرو را که برای سیستم ایمنی داخل هواپیما در نظر گرفته شده است، هدایت می کند، به این م،ی است که هر پنج ابزار علمی روی وویجر 2 می توانند تا سال 2026 فعال بمانند. بی،ه مطبوعاتی. خطر اندکی وجود دارد، زیرا سیستم آسیب‌دیده از وویجر 2 در برابر بی‌نظمی‌های ولتاژ محافظت می‌کند، اما ناسا می‌گوید کاوشگر اکنون می‌تواند ابزارهای علمی خود را برای مدتی طول،‌تر روشن نگه دارد.

وویجر 2، همراه با همراه دوقلوی خود وویجر 1، کاوشگرهایی هستند که همچنان به تیک تاک ادامه می دهند. این فضاپیما که در سال 1977 به فضا پرتاب شد، از چندین سیاره در خارج از منظومه شمسی بازدید کرد و سپس حواشی بیرونی هلیوسفر را غلغلک داد – یک منطقه حباب مانند محافظ از فضا که خورشید را احاطه کرده و از ما در برابر تشعشعات مضری که از فضای بین ستاره‌ای سرازیر می‌شود، محافظت می‌کند. کاوشگرها هنوز فعال هستند و داده های بی سابقه ای در مورد هلیوسفر و ویژگی های حفاظتی آن جمع آوری می کنند.

لیندا اسپیلکر، دانشمند پروژه وویجر در JPL ناسا، توضیح داد: «داده‌های علمی که وویجرها از خورشید دورتر می‌شوند ارزشمندتر می‌شوند، بنابراین ما قطعاً علاقه‌مندیم که تا آنجایی که ممکن است بسیاری از ابزارهای علمی در حال کار باشند.» در انتشار.

مقاله مرتبط: چگونه ناسا عمر کاوشگرهای وویجر را در 11 میلیارد مایل از زمین طول، می کند؟

ژنراتورهای هر دو کاوشگر هر ساله در نتیجه یک فرآیند پوسیدگی مداوم، توان خود را از دست می دهند. این امر بر گردهمایی علمی آنها تأثیری نداشته است، اما برنامه ریزان مأموریت مجبور شده اند برای جبران اتلاف برق مداوم، بخاری ها و سایر سیستم های غیر ضروری را خاموش کنند. برای وویجر 2، به مرحله ای می رسید که یک ابزار علمی باید به زودی خاموش می شد – در اوایل سال آینده.

دو تا از VPN های مورد علاقه ما

آماده برای فروش

دو تا از VPN های مورد علاقه ما

از داده های خصوصی خود محافظت کنید
ما هر روز تعداد زیادی داده خصوصی را به اشتراک می گذاریم و به آنها دسترسی داریم که اگر این اطلاعات به دست افراد نادرست برسد، می تواند مشکلات بزرگی ایجاد کند.

در نتیجه هک تازه پیاده‌سازی شده، وویجر 2 اکنون از مقدار کمی از نیروی پشتیبان تهیه شده برای مک،زم ایمنی داخلی که برای محافظت از کشتی در برابر افزایش‌های ولتاژ بالقوه آسیب‌رسان طراحی شده است، استفاده می‌کند. کاوشگر مقداری از این آب میوه را می‌دزدد – نه مقدار زیادی – تا هر پنج ابزار علمی خود را روشن نگه دارد.

به گفته ناسا JPL، اگرچه ولتاژ فضاپیما به شدت تنظیم نمی‌شود، حتی پس از بیش از 45 سال پرواز، سیستم‌های الکتریکی هر دو کاوشگر نسبتاً پایدار می‌مانند و نیاز به شبکه ایمنی را به حداقل می‌رسانند. تیم مهندسی همچنین می‌توانند ولتاژ را کنترل کنند و در صورت نوسان بیش از حد، پاسخ دهند. اگر رویکرد جدید برای وویجر 2 به خوبی کار کند، تیم ممکن است آن را در وویجر 1 نیز اجرا کند.

وویجر 1 در سال 2012 از هلیوسفر عبور کرد، در حالی که دوقلو آن در سال 2018 همین کار را کرد، شکاف حاصل از سرعت کمتر و جهت متناوب وویجر 2 بود. یک ابزار علمی روی عرشه در اوایل ماموریت وویجر 1 ش،ت خورد و باعث شد کمتر از وویجر 2 به قدرت وابسته باشد.

به گفته سوزان داد، مدیر پروژه وویجر در JPL، افزایش ولتاژ یک خطر جزئی در این مرحله از ماموریت است و بازده – علم بیشتر از Voyager 2 – ارزش آن را دارد. او گفت: «ما چند هفته است که فضاپیما را زیر نظر گرفته‌ایم و به نظر می‌رسد که این رویکرد جدید کار می‌کند.

یکی از بزرگترین دستاوردها در تاریخ پروازهای فضایی به تازگی تمدید شده است و همه ما باید عمیقا سپاسگزار آن باشیم. باورن،ی است، اما پس از گذشت این همه سال، ناسا هنوز می‌تواند از این کاوشگرهای پیشگام مقداری حیات اضافه کند.

تصحیح: نسخه قبلی این پست به اشتباه ادعا کرد که 22 دقیقه طول می کشد تا سیگنال ها به وویجر 2 برسند، در حالی که در واقع 22 ساعت است. بله، کاوشگر بسیار دور است.

برای پروازهای فضایی بیشتر در زندگی خود، ما را دنبال کنید توییتر و اختصاصی Gizmodo را نشانک کنید صفحه پرواز فضایی.


منبع: https://gizmodo.com/nasa-power-hack-extends-voyager-2-mission-science-1850378890