دسته‌ها
اخبار

نقش در حال تغییر اینترنت اشیا در توسعه شهرهای هوشمند


از آنجایی که جمعیت جهان همچنان در حال رشد است و افراد بیشتری در جستجوی فرصت های بهتر به مراکز شهری نقل مکان می کنند، برنامه ریزان شهری و مقامات باید برای رسیدگی به مسائل شهرنشینی در مقیاس بزرگ به فناوری هوشمند IoT روی آورند.

از حمل و نقل عمومی تا مدیریت ،. اسسیستم های امنیتی به روشنایی و گرمایش اطمینان از اینکه ،نان مراکز پر جمعیت امروزی می توانند از زندگی شهری بهره مند شوند، کاری چالش برانگیز و نابخشودنی است. ی،ی بدون کمک فناوری هوشمند.

ظهور اینترنت اشیا، نحوه مدیریت، بهبود و حفظ زیرساخت های عمومی را توسط مقامات محلی متحول کرده است. فناوری هوشمند مانند این همچنان به توسعه سیستم های مدیریت شهری آگاهانه و خدمات عمومی ضروری خودکار منجر می شود. این مقاله به دنبال درک نقش متغیر اینترنت اشیا در توسعه شهرهای هوشمند و چگونگی استفاده از چنین سیستم‌هایی برای حل مشکلات مدرن است.

سیستم های اینترنت اشیا و زیرساخت های اساسی

ایده خودکارسازی و ساده‌سازی فرآیندهای ضروری مدیریت شهری مانند خدمات دفع ،، حمل‌ونقل عمومی و سیستم‌های امنیتی با کمک حسگرها و تحلیل‌های هوشمند، یک ایده نیست. مفهوم کاملا جدید با این حال، مدستگاه‌های IoT جدید، ایده فناوری هوشمند را به افراط‌های جدید و هیجان‌انگیزی رسانده‌اند.

دفع ، در شهرهای هوشمند

شاید بهترین مثال این باشد که شهرهای هوشمند مدرن با دفع ، در مقیاس بزرگ مدیریت می کنند. با 56% از جمعیت جهان که اکنون در مراکز شهرها زندگی و کار می کنند، و جمعیت شهری که پیش بینی می شود تا سال 2050 دو برابر شود، مقامات باید راهی برای نوسازی مدیریت پسماند و خدمات دفع ، بیابند تا اطمینان حاصل کنند که ،نان تحت فشار ، قرار نخواهند گرفت.

تحقیقات نشان می دهد که 2.12 میلیارد تن هر ساله ، در سطح جهان تولید می شود. به طور طبیعی، بخش‌های بهداشت باید راهی برای جمع‌آوری، پردازش و دفع کارآمد چنین موادی بدون وارد ، فشار بی‌جا به زیرساخت‌های فیزیکی پیدا کنند. راه‌های مختلفی وجود دارد که پیاده‌سازی دستگاه‌های اینترنت اشیا می‌تواند این فرآیندها را به‌طور قابل اندازه‌گیری بهبود بخشد. یکی از نمونه های عالی سیستم های سطل هوشمند شهر است نیتا، اسلواکی.

با استفاده از شبکه ای از سنسورهای هوشمند اینترنت اشیا در داخل سطل های نیمه زیرزمینی شهر نصب شده است، مقامات می توانند سطوح ، را در زمان واقعی از یک ایستگاه نظارت متمرکز مشاهده کنند. سپس تیم ها می توانند این اطلاعات را در کنار گزارش های ترافیک و داده های تاریخی برای بهبود خدمات محلی تجزیه و تحلیل کنند. اجرای چنین سیستمی به مقامات کمک می کند تا مسیرهای جمع آوری بهینه را برای کاهش انتشار کربن، جلوگیری از اختلالات ترافیکی و اطمینان از بهداشتی بودن شهر برنامه ریزی کنند.

حمل و نقل عمومی و آلودگی

یکی دیگر از مسائل رو به رشد برای ،نان شهرهای هوشمند مدرن، زیرساخت های ترافیکی قدیمی و نگر، های مربوط به آلودگی است. بر اساس داده های منتشر شده توسط سازمان بهداشت جه،، به تعداد 90% شهروندان جهان در مناطقی با هوای بسیار آلوده زندگی می کنند. علاوه بر این، EPA ایالات متحده برآورد می کند 75% این آلودگی توسط خودروها ایجاد شود.

مقامات باید روشی را که از سیستم های اینترنت اشیا استفاده می شود برای مبارزه من، با این موضوع تطبیق دهند. اساساً انجام این کار به کاهش اتکای عموم به استفاده از وسایل نقلیه شخصی برای حرکت در شهرهای هوشمند کمک می کند. حسگرهای اینترنت اشیا را می توان برای نظارت بر ترافیک در زمان واقعی برای بهبود برنامه ریزی حمل و نقل عمومی و همچنین برای تجزیه و تحلیل داده های وسایل نقلیه برای اصلاح کارایی عملیاتی تا،ی ها و اتوبوس ها استفاده کرد، همانطور که در نیویورک دیده می شود. برنامه CV.

علاوه بر مدیریت حمل‌ونقل، دستگاه‌های هوشمند اینترنت اشیا می‌توانند به محافظت از ،نان شهر هوشمند در برابر رویدادهای آلودگی مداوم کمک کنند. به ،وان مثال، مقامات در بارسلون از حسگرهای کیفیت هوای اینترنت اشیا برای نظارت بر سطوح آلودگی و بهبود کارایی حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. این برنامه در نهایت میزان آلودگی هوا را بیش از حد کاهش داده است 30% در فاصله چند سال کوتاه

سیستم های امنیتی

دستگاه‌های اینترنت اشیا نیز به طور فزاینده‌ای در توسعه و بهینه‌سازی سیستم‌های امنیتی شهر هوشمند ضروری می‌شوند. از طریق نظارت و تجزیه و تحلیل داده‌های بی‌درنگ ارائه‌شده توسط دوربین‌های امنیتی مجهز به اینترنت اشیا، آلارم‌ها و سیستم‌های فیزیکی مانند قفل درها، مقامات می‌توانند نرخ جرم و جنایت در سطح شهر را کاهش دهند و همچنین زمان واکنش به حوادث را بهبود بخشند.

با استفاده از دوربین های امنیتی اینترنت اشیاء نصب شده در مناطق پرجمعیت، مقامات می توانند موقعیت ها را در زمان واقعی نظارت کنند. این به تیم ها اجازه می دهد تا حوادث در حال رخ دادن را از راه دور مشاهده کنند تا پاسخ های موثرتری را برنامه ریزی کنند. در واقع، تحقیقات منتشر شده توسط موسسه جه، مک کینزی نشان می دهد که نقشه برداری جرم و جنایت در زمان واقعی با استفاده از دستگاه های اینترنت اشیاء می تواند تعداد سرقت ها و حملات در شهرهای هوشمند را تا حد زیادی کاهش دهد. 40%.

چنین سیستم هایی برای موارد استفاده تجاری و مس، مفید خواهند بود. به ،وان مثال، تیم‌ها می‌توانند از دوربین‌های اینترنت اشیا برای اطلاع‌رس، به دستگاه‌های گسترده‌تر مانند زنگ هشدار و قفل برای ایجاد قفل خودکار استفاده کنند. در عمل این می تواند از آسیب رساندن به مزاحمان خطرناک در مکان های پرخطر مانند مدارس جلوگیری کند.

مرکز ملی آمار آموزش و پرورش اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹-۲۰، ۹۷ درصد مدارس دارای نوعی قفل درب برای ایمنی مدرسه داده هایی مانند این ثابت می کند که سیستم های پاسخ خودکار اینترنت اشیا چقدر می توانند برای محافظت از ،نان آسیب پذیر، خانه ها و مشاغل موثر باشند.

آینده شهرهای هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا

آینده شهرهای هوشمند و سیستم‌های مبتنی بر اینترنت اشیا واقعاً شروع به تغییر زندگی مدرن با پیشرفت‌های هوش مصنوعی خواهد کرد.

با توسعه ابزارهای تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی که نه تنها قادر به درک معیارهای ثبت شده هستند، بلکه قادر به یادگیری از رویدادهای گذشته و به کارگیری آن دانش (از طریق یادگیری ماشینی) در برنامه های آینده هستند، مقامات و مقامات می توانند طیف وسیعی از خدمات ضروری را برای کاهش بار کاری و بهبود قابل توجهی خودکار کنند. بهره وری.

مدیریت پارکینگ در شهرهای هوشمند

بگیرید مدیریت هوشمند پارکینگ، مثلا. مقامات می‌توانند دوربین‌های امنیتی اینترنت اشیا را در کنار نرم‌افزار تشخیص پلاک خودرو و ابزارهای تجزیه و تحلیل داده‌های مجهز به هوش مصنوعی ادغام کنند. انجام این کار اطلاعاتی در زمان واقعی در مورد فضاهای پارکینگ موجود ارائه می دهد. چنین سیستمی می تواند به طور چشمگیری ازدحام و در نتیجه آلودگی را کاهش دهد و طرح های آزمایشی در حال حاضر موفق شده اند. لندن.

شبکه های هوشمند انرژی

مقامات مصرف انرژی را با حسگرهای IoT در شهرهای هوشمند نظارت می کنند. این به کاهش منابع تلف شده و بهبود کارایی عملیاتی کمک می کند. استفاده از تجزیه و تحلیل های مبتنی بر هوش مصنوعی به مقامات این امکان را می دهد تا پیش بینی های دقیق تری از نیازهای آینده انجام دهند. این روش می‌تواند به نفع مدیریت انرژی در سطح شهر باشد و ،نان را از کمبود منابع محدود محافظت کند.

ماشین های خودران

برای بهبود حمل و نقل عمومی و کمک به کاهش انتشار کربن، خودران وسایل نقلیه الکتریکی را می توان در کنار ابزارهای تجزیه و تحلیل داده های هوش مصنوعی ادغام کرد. این به ،نان کمک می کند تا با امنیت و کارآمدی در شهرهای هوشمند حرکت کنند. برنامه‌های نرم‌افزاری هوش مصنوعی می‌توانند از یادگیری ماشینی برای بهبود جریان ترافیک، انتخاب مسیرهای کم مصرف و کاهش دفعات تصادفات استفاده کنند.

خلاصه

اینترنت اشیا در مفهوم، توسعه و عملیات مستمر شهرهای هوشمند در سرتاسر جهان نقش بسزایی داشته است. ارائه خدمات ضروری ایمن تر، تمیزتر و شهودی به ،نان در راستای افزایش سریع جمعیت. موفقیت مستمر این پروژه ها برای ارائه روشی پایدارتر برای نسل های آینده ضروری خواهد بود.

با تکامل فناوری هوشمند، نقش دستگاه های اینترنت اشیا در توسعه شهرهای هوشمند همچنان تغییر خواهد کرد. تیم‌ها می‌توانند سیستم‌های موجود را با استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌ها و یادگیری ماشینی به نفع ،نان بهبود بخشند. با 2.5 میلیارد انتظار می رود افراد بیشتری تا سال 2050 در شهرهای هوشمند زندگی و کار کنند، ،نان امروزی فقط می توانند رویای پیشرفت های آینده را داشته باشند.

هوی روب،ا

یک نویسنده آزاد به گرایش های فنی، حقوقی و املاک علاقه مند است. وقتی او نمی نویسد، در مدیریت املاک تجاری کار می کند.


منبع: https://readwrite.com/iots-changing-role-in-the-development-of-smart-cities/