دسته‌ها
اخبار

نامه ای عاشقانه برای لینک اصلی استیم: پشیمانم که شما را به خودی خود قبول کردم


در سال 2018 زم، که Valve آنها را به قیمت 2.50 پوند در اینجا در بریت،ا (2.50 دلار به دلار آمریکا) شلاق می‌زد، توانستم یک Steam Link فیزیکی پیدا کنم. من در واقع داشتم یک Steam Controller برای شریک آن زمان خود می ،یدم و در حین مرور وب سایت Steam متوجه این معامله شدم، بنابراین این ابزار را با هوس ،یدم. از آن زمان آن کوچولوی سیاه چنان تأثیر خوبی بر من گذاشت که هر سرویس جایگزین در مقایسه با آن کمرنگ شد.

Steam Link نسبتاً ساده است. این یک د، جعبه‌شکل بی‌سیم است که به پورت HDMI تلویزیون شما متصل می‌شود و به شما امکان می‌دهد بازی‌ها را مستقیماً از رایانه شخصی خود از طریق اتصال اینترنت خانگی پخش کنید. من در استفاده از آن از طریق Wi-Fi به موفقیت زیادی دست یافتم، به سختی تاخیر قابل تشخیصی را مشاهده کردم، اما همچنین می‌تو،د برای اتصال پایدارتر، دستگاه را مستقیماً از طریق اترنت به شبکه خود متصل کنید. حتی دارای سه پورت USB 2.0 است تا بتو،د کنتر،های سیمی، موس، کیبورد یا هدست را وصل کنید، در صورتی که لو، داشتن وسایل جانبی بی سیم را ندارید.

یک لینک استیم در پس زمینه آبی.

داشتن تمام آن پورت‌ها به من این امکان را می‌داد که وقتی دوستان به پایان رسیدند، کنترل‌کننده‌های قدیمی و سیمی بازی را برای Coach Co-op حذف کنم. سعادت.
تصویر: شیر

من در طول سال‌ها به کامپیوتر و کنسول‌های بازی مختلف دسترسی داشته‌ام، بنابراین هرگز به این فکر نکرده‌ام که به هر دو طرف بحث PC و کنسول وفادار باشم. اما برخی از ،اوین وجود دارند که احساس بهتری برای بازی ، روی مبل با یک کنتر، دارند. استیم لینک فیزیکی بهترین هر دو دنیا را به من داد: می توانستم بازی کنم ویچر 3 یا Skyrim با تمام مودهای من از راحتی اتاق نشیمن من فعال شده است، یا برای بازی به اتاق خوابم بروید World of Warcraft مستقیماً روی همان رایانه شخصی

برنامه Steam Link علیرغم برتری ظاهری آن نسبت به نسخه قبلی خود باعث ایجاد مشکلاتی برای من شده است

شریک سابق فوق‌الذکر هنگامی که ما جدا شدیم، Steam Link را دریافت کرد، در این مرحله Valve تولید این ابزار را متوقف کرد و لیست آن را برای همیشه از پلتفرم Steam خود حذف کرد. برنامه Steam Link به ،وان جایگزین آن در سال 2018 در اندروید منتشر شد (بعدها نسخه ای برای iOS در سال 2019 منتشر شد) و می توان آن را مستقیماً در ا،ر تلویزیون های هوشمند بارگیری کرد. عملکردی مشابه با Steam Link اصلی دارد و بر روی کاغذ، مزایایی را نسبت به جعبه منسوخ شده ارائه می‌دهد (مانند به‌روزرس،‌های نرم‌افزاری معمولی، و پشتیب، از جریان 4K که در آن Steam Link در 1080p محدود شده بود). اما من هنوز در حین استفاده از آن با مشکلات ارتباطی متعدد و تأخیر بی‌نظیر مواجه بوده‌ام – و اکنون دوباره مشتاق د، هستم.

تصویری از برنامه Steam link که تنظیمات کنتر، را نمایش می دهد که قابل تنظیم است.

برنامه Steam Link به شما امکان می‌دهد تنظیمات و کنترل‌ها را از راه دور تنظیم کنید، اما اگر مدت زیادی را در منوی برنامه Steam سپری کنم، متوجه می‌شوم که دائماً ،اب می‌شود.
تصویر: آلیس نیوکوم بیل

برای مثال، در روزهایی که کار می‌کند، جریان به‌طور تصادفی متوقف می‌شود یا قطع می‌شود (علیرغم داشتن اتصال اینترنت قوی) و تأخیر ورودی آنقدر غیرقابل تحمل است که من معمولاً تلاش‌ها را رها می‌کنم و با هول‌انگاری مستقیماً روی رایانه شخصی خود بازی می‌کنم. برخی از روزها برنامه به طور تصادفی از رایانه شخصی من جدا می شود یا از بارگیری امتناع می کند و مجبورم می کنم آن را حذف کرده و دوباره آن را روی تلویزیون خود نصب کنم. همه اینها مشکلاتی است که من هرگز با سخت افزار اصلی Steam Link تجربه نکردم – هر بار که به برق وصل می شد بدون زحمت کار می کرد.

با وجود داشتن تنظیمات فنی بهتر و اینترنت سریعتر، نمی توانم قابلیت اطمینان Steam Link اصلی را تکرار کنم.

من نسبت به گذشته سرعت اینترنت و اتصال Wi-Fi پایدارتری دارم. تلویزیون OLED فیلیپس من کمتر از دو سال عمر کرده است. رایانه بازی فعلی من که به اترنت متصل است قدرتمندتر است و حتی به روتر و تلویزیون من نسبت به زم، که از سخت افزار Steam Link استفاده می کردم نزدیک تر است. من تمام پارامترها و اتصالات مربوطه و با همه حساب ها، برنامه Steam Link را بررسی کرده ام باید کار ، و با این حال اینطور نیست.

سایر خدمات نیز مطابق با تجربه پخش قبلی من نبوده اند. ویژگی GameStream در تلویزیون Nvidia Shield من (که مشابه برنامه Steam Link کار می کند) بسیار نزدیک شد، اما Nvidia اخیراً اعلام کرد که قصد دارد این سرویس را در فوریه 2023 متوقف کند. Nvidia اکنون کاربران را به سمت آن سوق می دهد پلتفرم بازی ابری آن GeForce Now (که من شخصاً با وجود پرداخت هزینه برای سطح اولویت، عملکرد متوسط ​​را با آن تجربه کرده ام) یا، به طور ناامیدکننده، برنامه Steam Link. همچنین متوجه شده ام که دیگر پلتفرم های استریم ابری مانند Google Stadia به دلیل تأخیر قابل پخش نیستند. در حالی که فناوری بازی های ابری مرتب است، اما هنوز جایگزین من،ی برای سخت افزاری مانند Steam Link نیست.

مجموعه ای از دستگاه ها روی یک میز که همگی سرویس پخش Nvidia GeForce Now را نمایش می دهند.

من با سرویس GeForce Now انویدیا نتایج متفاوتی دریافت کردم، اما ویژگی GamesStream برای Nvidia Shield تقریباً عالی بود. متأسفانه، این سرویس در فوریه 2023 خاموش می شود.
تصویر: Nvidia

خارج از جستجوی آنلاین لیست های Steam Link استفاده شده، دو راه حل باقی مانده است. یکی این است که تلویزیون خود را مستقیماً از طریق کابل اترنت به روتر خود متصل کنم. این احتمالاً حداقل برخی از مشکلات اتصال را حل می کند، اما این که هرگز مجبور نشدم برای Steam Link فیزیکی همین کار را انجام دهم کمی خشمگین است. روی اتصال وای فای آهسته‌تر من در فاصله‌ای بسیار بیشتر کار می‌کرد، و من مجبور نبودم کابل‌ها را در اطراف اتاق نشیمنم بکشم.

راه حل دیگر (جدی تر) این است که برای یک رایانه شخصی کوچک و اختصاصی برای تلویزیون من، مانند Intel NUC، مقداری پول نقد کنم. من فقط نیمی از آن را در نظر می‌گیرم، زیرا ممکن است بیش از هزار دلار هزینه داشته باشد، و من قبلاً یک رایانه بازی کاملاً قابل سرویس در اتاق دیگری دارم. در پایان روز، این پول هولناکی است که باید برای تکرار تجربه ای که زم، کمتر از یک فنجان قهوه برایم هزینه داشت، ،ج کنم.

سخت افزار Steam Link به دلیل محدودیت هایی که داشت، منسوخ شد

استدلال Valve برای توقف د، درست است – سقف 1080p آن در نهایت آن را منسوخ می‌کرد و نسخه نرم‌افزاری را می‌توان در دستگاه‌های غیر HDMI استفاده کرد. با این حال، من تنها ،ی نیستم که نارضایتی مشابهی از این برنامه داشته باشد. موضوعات Reddit هنوز به طور مرتب درخواست کمک می کنند با مشکلات عیب یابی، در حالی که سایر کاربران این مشکل را دارند تجربیات خود را با استفاده از دو نسخه Steam Link مقایسه کرد ببینید کدام عملکرد بهتری ارائه می دهد.

علیرغم تعطیلی قریب‌الوقوع Google Stadia، بسیاری از شرکت‌ها نیز سخت تلاش کرده‌اند تا بازی‌های ابری را در سال جاری به مشتریان عرضه کنند. کروم‌بوک‌های گیمینگ عرضه شده‌اند که به ،وان مثال، سرویس GeForce Now انویدیا از قبل نصب شده است، و Xbox Cloud Gaming در نهایت راه خود را به هدست‌های Meta Quest VR باز می‌کند. پخش جری، بازی‌ها از فضای ابری زم، که کار می‌کند عالی است، اما برای افرادی مانند من، هنوز جایگزین من،ی برای پخش بازی‌های مبتنی بر LAN نیست. تا زم، که بازی‌های ابری واقعاً به مرز هیجان‌انگیز این شرکت‌ها تبدیل نشود، هیچ چیز از آن د، 1080p بالاتر نخواهد رفت.


منبع: https://www.theverge.com/2022/12/25/23524514/valve-original-steam-link-discontinued-app-latency-bug