دسته‌ها
اخبار

معرفی رشته تکنولوژی پرتوشناسی-تکنولوژِی جهانی

کسی که یک پا نداشته باشه ولی با پای مصنوعی بتونه راه بره هم مجازه این رشته رو انتخاب کنه. اگه کسی غیر از اینها یه نقص عضو دیگه ای داشته باشه نمیتونه بره رشته تکنولوژی پرتوشناسی بخونه. البته کاردان این رشته بیشتر تصویربرداری ساده مثل تصویربرداری از دست، پا و انگشتان را انجام می‌دهد و کارشناسان این رشته تصویربرداری اختصاصی یا تصویربرداری تداخلی مانند تصویربرداری از دستگاه گوارش یا عروق را بر عهده دارند. در ضمن کار با دستگاه‌هایی مثل توموگرافی و MRI در محدوده فعالیت کارشناس این رشته است.در کل فارغ‌التحصیلان کاردانی این رشته در مؤسسه‌های تصویرنگاری و بیمارستان‌ها می‌توانند به عنوان مسئول آماده‌سازی دستگاه‌های مختلف رادیوگرافی، انجام عمل رادیولوژی، ظهور و ثبت کلیشه‌های رادیوگرافی فعالیت کنند. در این قسمت چند نمونه کارنامه قبولی رشته تکنولوژی پرتوشناسی را برای شما آماده کرده ایم. دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می توانند نسبت به انتخاب گرایش اقدام کنند.

  • در این صفحه شما می‌توانید لیست بهترین پزشکان تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی خوب در تهران را مشاهده نمایید.
  • موسسه کنکور پزشکی سالیانه زیادی است که در زمینه مشاور تحصیلی فعالیت دارد و باعث موفقیت عزیزان بسیار زیاده شده است.
  • دوره ی تحصیلی این رشته کارشناسی (دوره ی 4 ساله) است، اما در مقطع کاردانی هم ارائه می شود و از سوی دیگر امکان تحصیل در مقاطع بالاتر از کارشناسی نیز برای متقاضیان این رشته وجود دارد.
  • با توجه به رشد و توسعه ابعاد علم پزشکی، امروزه تکنولوژی پرتوشناسی نیز اهمیت ویژه ای در درمان بیماری ها کسب کرده است.
  • چیزی که در کنکورهای سال های گذشته به اثبات رسیده است، سخت نبودن کنکور می باشد که نیازمند یک برنامه ریزی دقیق، خودباوری و پشتکار می باشد که با کمک مشاوران مرکز می توانید آینده ی تحصیلی خود را تضمین نمایید.

استفاده از اشعه یونیزان در تشخیص و تحقیق و درمان بیماری ها اهمیت فوق العاده ای دارد. بنابراین نیاز به تربیت افرادی که به این علم آشنا باشند و بتوانند از این علم در رشته پزشکی استفاده کنند به شدت احساس می شود. تکنولوژی پرتوشناسی یا همان رادیولوژی از این جهت دارای اهمیت است که به دکتر رادیولوژیست این امکان را می دهد که با مشاهده تصاویر اندام های داخلی بدن تفسیر درستی از بیماری داشته باشد و داروی مناسبی برای درمان آن تجویز کند. برای ورود به این رشته در اغلب کشورها، عموماً احتیاج به دو سال تحصیل (کاردانی یا فوق دیپلم) و در ایران ۴ سال (کارشناسی) می‌باشد. تکنولوژیست رادیولوژی شخصی است که مستقیماً از بیمار تصویربرداری می‌کند، و تصاویر را برای پزشک (جهت تشخیص) می‌فرستد. در پرتودرمانی (رادیوتراپی)، وی به بیمار، طبق مشخصه و دُز تجویزشدهٔ فیزیست (متخصص فیزیک پزشکی) و آنکولوژیست، به بیمار پرتو می‌تاباند.

مرور سریع QRS تکنولوژی پرتوشناسی

رشته رادیولوژی یک رشته پزشکی مدرن برای تشخیص و درمان بیماری ها به حساب می آید. این رشته در حال در همه دنیا در حال پیشرفت است و روز به روز نیازمند متخصصان بیشتری در این حرفه هستیم. این متخصصین می توانند در بیمارستان ها، آزمایشگاه های پزشکی و تشخیصی، مراکز مراقبت سرپایی مشغول به کار شوند. طبق پیش بینی BLS مشاغل رادیولوژی نرخ شغلی بالاتر از میانگین کشوری را دارند و بین سال های 2016 تا 2026، نرخ رشد 13 درصدی برای متخصصان رادیولوژی و MRI، و نرخ 10تا 23 درصدی برای سونوگرافیست های پزشکی تشخیصی را داریم.

تماس با گروه

برای دریافت مشاوره و تعیین وقت حضوری از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید . برای کانادا هم که تو بیمارستان دولتی نمیشه کار کرد که تقریبا 80 درصد فرصت های شغلی تو بیمارستان هست.

رادیولوژیست ها از پردرآمدترین متخصصان پزشکی در کشور آلمان هستند که درآمد ناخالص آن به طور متوسط ​​230،000 یورو در سال است. رادیولوژیست در نروژ که در این حوزه و سطح مبتدی کار می کند ، حقوق اولیه 1.7 میلیون کرون استرالیا دریافت می کند و با رسیدن به سطح بالاتری، می تواند سالانه 3.7 میلیون کرون درآمد کسب کند. رادیولوژیست در سوئیس به طور متوسط سالانه506،700 فرانک سوئیس درامد دارند. عمل تصویر برداری از اندام های مختلف بدن را که توسط اشعه ایکس انجام می شود رادیوگرافی میگویند که از دو کلمه رادیو به معنی اشعه وکلمه گرافی به معنی ثبت کردن میباشد. کپی برداری و سو استفاده از حقوق این سایت پیگیرد شدید قانونی و اخروی دارد.

یعنی اینکه در اولویت اول نمره زبان و معدل شما خیلی مهم است و در وهله بعدی رتبه دانشگاه شما می‌تواند به شما در دریافت بورسیه کمک شایانی کند. فیزیك پرتوها، فیزیك پرتوشناسی تشخصیص، رادیوبیولوژی و حفاظت در برابر پرتوهای یون‌ساز، روش‌های پرتوگاری، رادیوگرافی با ماده حاجب، اصول تاریكخانه، اصول نگهداری و تعمیرات مقدماتی دستگاه‌های پرتوشناسی، ارزیابی تكنیكی فیلم‌های پرتونگاری، كارآموزی بیمارستانی. همه درمانگران می‌توانند از دستگاه سونوگرافی به عنوان یک دستگاه کمک تشخیصی در مطب خود استفاده کنند. زمانی که تصمیم یک پزشک در مورد درمان بیمار بر اساس تشخیص خودش باشد عواقب پیش‌بینی نشده‌ای خواهد داشت. در صورتی که بر حسب اتفاق عارضه‌ای برای بیمار ایجاد شود، آن پزشک به شدت تنبیه می‌شود و به تعزیرات ارجاع داده می‌شود. این نکته بسیار اهمیت دارد که امر تشخیص را باید یک رادیولوژیست انجام دهد و در دادگاه‌های حقوقی، رادیولوژیست مسئول پاسخگویی است.

همچنین دانشگاه دوره‌های تابستانی را برای آمادگی هر چه بیشتر دانشجویان ارائه می‌دهد. دانشجویان بسیاری از این دانشگاه در فعالیت‌های تفریحی دانشگاه حضور فعال دارند. تحصیل در این دانشگاه علاوه بر یک دوره‌ی علمی عالی می‌تواند تجربه‌ای بسیار شیرین از دوران دانشجویی باشد.

فقط دانشگاه های دولتی کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی دارن و سالانه حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر از طریق کنکور سراسری دانشجوی کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی پذیرش میکنن. الان اکثر دانشگاه های علوم پزشکی دولتی در دوره روزانه این رشته رو دارن و معمولا سالانه بین ۲۰ تا ۴۰ دانشجو پذیرش میکنن. چند دانشگاه هم ظرفیت مازاد یا پردیس خودگردان رادیولوژی رو دارن که شهریه داره. ضمنا جزو رشته های بورسیه ارتش هم هست و دانشگاه علوم پزشکی ارتش امسال ۸ نفر دانشجوی کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی مرد پذیرش میکنه. البته دانشگاه ارتش شرایط خاصی واسه پذیرش داره که میتونید شرایطش رو در سایت ما moshaverane100.com در قسمت انتخاب رشته کنکور تجربی بخش دانشگاه های خاص ببینید. رتبه قبولی پرتوشناسی رادیولوژی پردیس خودگردان 1401 » رشته تکنولوژی پرتوشناسی رادیولوژی از زیرمجموعه های کنکور تجربی در انتخاب رشته کنکور سراسری است .