دسته‌ها
اخبار

مدیرعامل 90 درصد کارکنان را اخراج می کند و ربات هوش مصنوعی را جایگزین آنها می کند


بسیاری از جنبه های اداره یک ،ب و کار در حال حاضر به هوش مصنوعی بستگی دارد و خدمات مشتری نیز تفاوتی ندارد. به دلیل تطبیق پذیری و کارایی، ربات های پشتیب، مشتری مبتنی بر هوش مصنوعی در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. شرکت ها دوست دارند Dukaan، یک استارت آپ هندی، به دلیل این روند مورد انتقاد قرار گرفته اند زیرا آنها 90 درصد از کارکنان پشتیب، خود را با هوش مصنوعی جایگزین ،د چت بات این تغییر نگر، هایی را در مورد آینده صنعت خدمات و تاثیر هوش مصنوعی ایجاد کرده است.

،ب‌وکارهایی که می‌خواهند عملیات خدمات مشتری خود را بهبود بخشند، به‌طور فزاینده‌ای به ربات‌های هوش مصنوعی به ،وان ابزاری برای انجام این کار روی می‌آورند. هر سوالی از مشتری، از یک درخواست ساده برای اطلاعات گرفته تا یک موضوع پیچیده فنی، توسط یکی از این ربات ها قابل پاسخگویی است. علاوه بر این، آنها می توانند در تمام ساعات شبانه روز کمک ارائه دهند، که به ویژه برای شرکت هایی با مشتریان جه، مفید است.

را سرعت و دقت ربات های هوش مصنوعی یکی از مزایای اصلی آنهاست. آن‌ها می‌توانند به سرعت داده‌ها را بررسی کنند و به سؤالات مشتریان پاسخ من، دهند. در دنیای تجاری پرشتاب امروزی، این می تواند به افزایش رضایت مشتری و کاهش زمان پاسخگویی کمک کند.

در پست اخیر توییتر، سامیت شاه، مدیرعامل استارت آپ هندی دوکان، فاش کرد که این شرکت 90 درصد از کارکنان پشتیب، خود را با یک چت بات هوش مصنوعی جایگزین کرده است. آقای شاه ادعا می کند که ربات زمان پاسخگویی و حل و فصل سوالات مشتریان را بسیار کاهش داده است.

آقا شاه گفت که هست تلاش برای بهبود خدمات مشتریان شرکت زیرا برای مدت طول، کمبود آن وجود داشت. او همچنین توسعه سریع پلتفرم و ربات هوش مصنوعی را برای پاسخگویی به تقاضای دستیاران هوش مصنوعی شخصی در میان مشتریان Dukaan شرح داد. به گفته آقای شاه، این تغییر ضروری است زیرا استارت آپ ها به طور فزاینده ای بر سودآوری نسبت به تعقیب رویای تک شاخ برتری می دهند.

با این حال، این تصمیم با واکنش های گسترده ای در شبکه های اجتماعی مواجه شد بسیاری از کاربران آقای شاه را به “بی دلی” متهم می کنند برای نحوه تأثیرگذاری آن بر زندگی روزمره کارکنانش. برخی از مشتریان او ادعا ،د که او هیچ کاری برای کمک به کارگران ا،اج شده انجام نداده است. آقای شاه در پاسخ به یک توییت گفت که اطلاعاتی را برای کارمندانش از طریق لینکدین ارائه خواهد کرد.

نگر،‌ها در مورد امنیت شغلی و تأثیر هوش مصنوعی بر صنعت خدمات در واکنش به تصمیم Dukaan برای جایگزینی 90 درصد از کارکنان پشتیب، خود با یک ربات هوش مصنوعی به وجود آمده است. همانطور که هوش مصنوعی به طور گسترده در دسترس می شود و ،ب و کارها شروع به پیاده سازی این ابزارها برای افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها می کنند، بسیاری از کارمندان نگران هستند که ماشین ها جایگزین آنها شوند.

گزارش گلدمن ،س که در ماه مارس منتشر شد این را ،ن زد 300 میلیون شغل تمام وقت می تواند توسط هوش مصنوعی حذف شود. چندین شرکت هندی در حال سرمایه گذاری در توسعه محصول هوش مصنوعی (AI) هستند که نگر، هایی را در مورد از دست دادن شغل ایجاد کرده است.

با این حال، ،، هستند که بر این باورند که تأثیر هوش مصنوعی بر اشتغال، به جای از دست دادن خالص مشاغل، تغییر در انواع مشاغل موجود است. به ،وان مثال، تجزیه و تحلیل داده ها، برنامه نویسی و حتی توسعه هوش مصنوعی همگی می توانند از ظهور هوش مصنوعی سود ببرند.

استفاده از ربات‌های هوش مصنوعی در عملیات پشتیب، مشتری، علی‌رغم نگر،‌ها در مورد امنیت شغلی، مزایای زیادی دارد. سرعت و دقت آنها دو مزیت اصلی است. ربات های هوش مصنوعی ظرفیت پردازش سریع مجموعه داده های بزرگ و ارائه پاسخ های دقیق به سوالات مشتریان را دارند. این پتانسیل کاهش زمان انتظار و افزایش رضایت مشتریان را دارد.

این به ویژه برای شرکت هایی با پایگاه مشتری جه، که ربات های هوش مصنوعی می توانند مفید باشد پشتیب، شبانه روزی ارائه دهید. از درخواست‌های اطلاعاتی ساده گرفته تا مشکلات فنی عمیق، این چالش‌ها در حد چالش هستند.

توانایی ربات های هوش مصنوعی برای یادگیری و تکامل در طول زمان مزیت دیگری است. آنها پتانسیل بهبود عملیات خدمات مشتری را با افزایش دقت و کارایی دارند، زیرا داده های بیشتری را پردازش می کنند.

،ب‌وکارهایی که می‌خواهند عملیات خدمات مشتری خود را بهبود بخشند، به‌طور فزاینده‌ای به ربات‌های هوش مصنوعی به ،وان ابزاری برای انجام این کار روی می‌آورند. با ادامه پیشرفت هوش مصنوعی، ربات‌های پیچیده‌تری که می‌توانند به سؤالات پیچیده‌تر به سرعت پاسخ دهند، در افق هستند.

با این حال، به خاطر داشته باشید که هوش مصنوعی قرار نیست جای کارکنان پشتیب، انس، را بگیرد. در حالی که چت ربات های هوش مصنوعی می توانند به بسیاری از سوالات پاسخ دهند، همیشه مواردی وجود خواهند داشت که نیاز به لمس انسان دارند. بنابراین، برای تضمین بهترین تجربه ممکن برای مشتری، یافتن یک واسطه خوشحال کننده بین هوش مصنوعی و پشتیب، انس، ضروری است.

سرانجام، ربات‌های هوش مصنوعی در حال تغییر چهره خدمات مشتری هستند. ربات‌های هوش مصنوعی مزایای زیادی دارند، از جمله زمان پاسخ‌دهی سریع‌تر، پشتیب، 24 ساعته، و توانایی یادگیری و بهبود در طول زمان، اما نگر،‌هایی در مورد امنیت شغلی نیز ایجاد می‌کنند.

با ادامه پیشرفت هوش مصنوعی، ربات‌های پیچیده‌تری که می‌توانند به سؤالات پیچیده‌تر به سرعت پاسخ دهند، در افق هستند. با این حال، برای ارائه بهترین خدمات ممکن به مشتریان، یافتن یک واسطه خوشحال کننده بین هوش مصنوعی و پشتیب، انس، ضروری است.

اولین بار گزارش شد بی بی سی

سوالات متداول

س: ربات های پشتیب، مشتری با هوش مصنوعی چیست؟

پاسخ: ربات های پشتیب، مشتری مبتنی بر هوش مصنوعی برنامه های نرم افزاری هستند که از الگوریتم های هوش مصنوعی برای تعامل با مشتریان و ارائه پشتیب، استفاده می کنند.

س: چگونه ربات های هوش مصنوعی عملیات خدمات مشتری را بهبود می بخشند؟

پاسخ: ربات‌های هوش مصنوعی با ارائه زمان‌های پاسخ سریع‌تر، پشتیب، 24 ساعته، و توانایی پردازش سریع مقادیر زیادی از داده‌ها برای ارائه پاسخ‌های دقیق، عملیات خدمات مشتری را بهبود می‌بخشند. آن‌ها می‌توانند طیف گسترده‌ای از سوالات مشتری را مدیریت کنند و به عیب‌یابی، کاهش زمان انتظار و افزایش رضایت مشتری کمک کنند.

س: آیا ربات های هوش مصنوعی می توانند به طور کامل جایگزین کارکنان پشتیب، انس، شوند؟

پاسخ: در حالی که ربات‌های هوش مصنوعی می‌توانند بسیاری از سوالات مشتری را پاسخ دهند، هنوز مواردی وجود دارد که نیاز به لمس انس، دارند. ربات‌های هوش مصنوعی به بهترین وجه به ،وان مکملی برای کارکنان پشتیب، انس، مورد استفاده قرار می‌گیرند و کارایی و مقیاس‌پذیری را ارائه می‌کنند و در عین حال تعاملات پیچیده‌تر یا ظریف‌تری را به عوامل انس، می‌دهند.

س: مزایای استفاده از ربات های هوش مصنوعی در پشتیب، مشتری چیست؟

پاسخ: ربات‌های هوش مصنوعی پاسخ‌های سریع و دقیقی ارائه می‌دهند، پشتیب، شبانه‌روزی ارائه می‌کنند و می‌توانند در طول زمان یاد بگیرند و بهبود پیدا کنند. آنها به کاهش زمان پاسخگویی، افزایش رضایت مشتری و ساده ، عملیات پشتیب، مشتری کمک می کنند.

س: آیا به دلیل استفاده از ربات های هوش مصنوعی نگر، هایی در مورد امنیت شغلی وجود دارد؟

پاسخ: بله، نگر،‌هایی در مورد امنیت شغلی به وجود آمده است زیرا ،ب‌وکارها به طور فزاینده‌ای ربات‌های هوش مصنوعی را پیاده‌سازی می‌کنند. در حالی که برخی از مشاغل ممکن است با اتوماسیون جایگزین شوند، همچنین تغییر به سمت نقش های شغلی جدید در زمینه هایی مانند تجزیه و تحلیل داده ها، برنامه نویسی و توسعه هوش مصنوعی وجود دارد. انتظار می رود تأثیر هوش مصنوعی بر اشتغال به جای از دست دادن خالص مشاغل، یک تغییر باشد.

س: چگونه ،ب و کارها می توانند تعادلی بین هوش مصنوعی و پشتیب، انس، پیدا کنند؟

پاسخ: برای ارائه بهترین تجربه مشتری، ،ب و کارها باید یک واسطه خوشحال کننده بین هوش مصنوعی و پشتیب، انس، پیدا کنند. ربات‌های هوش مصنوعی می‌توانند به سوالات و وظایف معمول رسیدگی کنند، در حالی که عوامل انس، می‌توانند تعاملات پیچیده‌تر یا همدلانه‌تری را انجام دهند. یافتن تعادل من،، پشتیب، کارآمد را در عین حفظ ارتباط شخصی تضمین می کند.

اعتبار تصویر ویژه: Unsplash

ال،ی سالاز

ال،ی سالاز نویسنده کارکنان بررسی محصول در ReadWrite است. او از غواصی عمیق در فناوری و کنجکاوی در مورد جدیدترین محصولات فناوری لذت می برد. در 10 سال گذشته، او از محصولات مختلف فناوری از پهپاد گرفته تا یخچال و دوچرخه های الکترونیکی استفاده کرده و آزمایش کرده است.


منبع: https://readwrite.com/ceo-fires-90-of-s،-replaces-them-with-ai-bot/