دسته‌ها
اخبار

قانون کوپر دیویس به مجلس سنای ایالات متحده می رود


روز پنجشنبه، کمیته قضایی سنای آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرد که شرکت‌های فناوری را مجبور می‌کند در صورت مشکوک شدن به مشارکت در فعالیت‌های مجرمانه مواد مخدر، کاربران وب را به آژانس مبارزه با مواد مخدر گزارش دهند. این قانون جنجالی کوپر دیویسنامگذاری شده از نام یک نوجوان کانزاسی که در سال 2021 بر اثر مصرف بیش از حد فنت،ل درگذشت، طرفداران حفظ حریم خصوصی را برانگیخته است که قانون پیشنهادی را دروازه‌ای برای نظارت گسترده بر اینترنت توسط ،ت فدرال می‌دانند. حامیان این لایحه می گویند که این به سرکوب بازارهای مواد مخدر غیرقانونی که در پلتفرم های رسانه های اجتماعی در حال گسترش هستند کمک می کند.

FTC فقط یک قوطی W،op Ass را روی داده های بهداشتی تجویز کرد

این کمیته که هفته ها در حال بررسی این لایحه بود، به پیشرفت رای داد آن 16-5. قانون پیشنهادی اکنون به صحن سنا می رود، جایی که به زودی می تواند مورد بحث و رای گیری عمومی قرار گیرد.

بسیاری از گروه های م،ع که نسبت به تصویب این قانون هشدار داده بودند، روز پنجشنبه بی،ه هایی را منتشر ،د و تصمیم کمیته را محکوم ،د. کودی ونزکه، مشاور ارشد سیاست اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، چنین گفت:

رای امروز کمیته قضایی سنا برای پیشبرد قانون کوپر دیویس به صحن مجلس سنا یک اقدام اشتباه است. این لایحه دسترسی مجریان قانون به داده‌های کاربران را گسترش می‌دهد، حفاظت از ا،امات حکم قانونی قانون اساسی را تضعیف می‌کند و تفاوت‌های نژادی موجود در اجرای مجرمانه مواد مخدر را تشدید می‌کند. پلتفرم‌ها برای جانشین شدن به ،وان خبرچین‌های DEA مجهز نیستند، و این لایحه احتمالاً بیش از آنکه درمان کند آسیب‌های بیشتری به بار خواهد آورد. ما از مجلس سنا می خواهیم که این رویکرد را رد کند.»

بنیاد Electronic Frontier، سازمان دیگری که علیه این لایحه لابی کرده است، بی،ه ای از اندرو کراکر، مدیر پرونده نظارت بنیاد، با Gizmodo به اشتراک گذاشت. کراکر گفت:

ما از اینکه کمیته قضایی سنا لایحه‌ای را ارائه کرد که قو،ن ناکافی حریم خصوصی را تضعیف می‌کند و رمزگذاری را که همه ما برای ایمن ماندن آنلاین به آن تکیه می‌کنیم، تهدید می‌کند، ناامید هستیم. ا،امات مبهم و مجازات‌های کیفری آن باعث می‌شود شرکت‌ها بیش از حد کاربران را به دلیل سخنان بی‌گناه و محافظت‌شده به اداره مبارزه با مواد مخدر گزارش دهند. و از آنجایی که این لایحه شرکت‌ها را تشویق می‌کند تا به دلیل ترس از مسئولیت، رمزگذاری را تضعیف کنند، می‌تواند منجر به اسکن شبکه‌ای از ارتباطات خصوصی کاربر شود. این لایحه شامل هیچ ا،ام ضمانت، بدون اخطار ا،امی و حمایت های محدود از کاربر است و شایسته ش،ت در مجلس سنا است.

قانون کوپر دیویس، پلتفرم‌های فناوری را مجبور می‌کند تا کاربران را به دلیل نقض مواد مخدر گزارش کنند. اگر کاربران وب مظنون به فعالیت مجرمانه باشند، پلتفرم‌ها موظف هستند گزارش‌های دقیقی را مستقیماً به DEA ارسال کنند که شامل اطلاعات شخصی کاربر است. پلتفرم هایی که از این مقررات پیروی نمی کنند ممکن است با جریمه های سنگین روبرو شوند و خود را در معرض مسئولیت قرار دهند.

منتقدان گفته‌اند که این قانون برای حریم خصوصی اینترنت فاجعه‌بار خواهد بود و می‌تواند منجر به برنامه‌های نظارتی گسترده‌ای شود که از حمایت‌های متمم چهارم برای کاربران وب دور می‌زند. با توجه به درج مسئولیت در لایحه برای شرکت‌های فناوری که «عمداً» خود را نسبت به فعالیت دارویی در پلت‌فرم‌هایشان کور می‌کنند، منتقدان همچنین نگران هستند که این قانون بتواند شرکت‌ها را از ارائه آنها منصرف کند. خدمات محافظت از حریم خصوصی، مانند رمزگذاری سرتاسر.

Venzke از ACLU به Gizmodo گفت که امیدوار است رهبری سنا این ،د را داشته باشد که این لایحه را پیش نبرد. ونزکه گفت: «سنا فقط چند هفته دیگر قبل از تعطیلات آگوست خود در جلسه است. فشار زیادی برای انجام بسیاری از کارها در چند هفته آینده در اینجا وجود دارد. او گفت که ما باید ببینیم که آیا آنها ظرفیت این را دارند یا خیر. “امید من این است که حتی اگر این لایحه مانند سایر لایحه های قبل از آن به تصویب برسد، رهبری سنا به اندازه کافی عاقل باشد که تشخیص دهد این تعادل درستی بین اه، لایحه و حریم خصوصی و آزادی بیان آنلاین ما نیست.”


منبع: https://gizmodo.com/cooper-davis-act-us-senate-judiciary-committee-vote-1850637164