دسته‌ها
اخبار

قانونگذار بریتانیا خرید 70 میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد مایکروسافت را مسدود کرد


رگولاتور ضد انحصار ،یس اعلام کرده است که ،ید Activision Blizzard توسط مایکروسافت را به دلیل نگر، از اینکه این معامله در بازار بازی های ابری ضد رقابتی باشد، مسدود خواهد کرد.

مایکروسافت اکتیویژن را ،ید
در یک بی،ه مطبوعاتی با اعلام این بلوک، سازمان رقابت و بازار (CMA) گفت که از ،ید پیشنهادی مایکروسافت از Activision به دلیل نگر، هایی که این معامله منجر به “کاهش نوآوری و انتخاب کمتر برای گیمرهای بریت،ایی در سال های آینده” شود، جلوگیری کرده است.

CMA به دقت بررسی کرد که آیا مزایای موجود بودن محتوای Activision در Game P، بر ضرری که این ادغام برای رقابت در بازی های ابری در بریت،ا ایجاد می کند بیشتر است یا خیر CMA دریافت که این گزینه پرداخت جدید، اگرچه برای برخی از مشتریان مفید است، اما از آسیب کلی به رقابت (و در نهایت، گیمرهای بریت،ایی) ناشی از این ادغام، به ویژه با توجه به انگیزه مایکروسافت برای افزایش هزینه اشتراک Game P، پس از ادغام برای منع، کننده اضافه شدن بازی های ارزشمند Activision.

مایکروسافت در ژانویه 2022 قراردادی 68.7 میلیارد دلاری برای ،ید Activision Blizzard، یکی از محبوب‌ترین ناشران بازی‌های ویدیویی در جهان امضا کرد. این استودیو سازنده بازی‌های موفقی مانند ندای وظیفه، Candy Crush، World of Warcraft، و بیشتر.

اگر ،ید برای مایکروسافت اجازه داده می شد که ادامه یابد، چندین بازی اکتیویژن به Xbox Game P،، سرویس اشتراک بازی مایکروسافت منتقل می شدند.

مایکروسافت در حال حاضر از موقعیت قدرتمند و شروع برتری نسبت به سایر رقبا در بازی‌های ابری برخوردار است و این معامله این مزیت را تقویت می‌کند و به آن توانایی تضعیف رقبای جدید و مبتکر را می‌دهد.”

مایکروسافت به طور سازنده با ما در تلاش برای رسیدگی به این مسائل بود و ما از این بابت سپاسگزاریم، اما پیشنهادات آنها برای رفع نگر،‌های ما مؤثر نبود و رقابت را با مقررات ناکارآمد در بازاری جدید و پویا جایگزین می‌کرد.

بازی های ابری برای هدایت نوآوری و انتخاب به یک بازار آزاد و رقابتی نیاز دارند. این به بهترین وجه با اجازه دادن به پویایی رقابتی فعلی در بازی های ابری برای ادامه کار خود به دست می آید.

،ید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت توسط رگولاتورهای چندین کشور دیگر از جمله برزیل، شیلی، ژاپن، ،ستان سعودی، صربستان و آفریقای ج،ی تایید شد، اما این شرکت همچنان برای تکمیل این معامله به تایید CMA بریت،ا و اتحادیه اروپا نیاز دارد.

کمیسیون اتحادیه اروپا تا اوا، ماه مه فرصت دارد تصمیم خود را اعلام کند. مایکروسافت قبلاً گفته است که این شرکت این کار را انجام خواهد داد اعتراض به تصمیم CMA. اگر ش،ت بخورد، مایکروسافت 3 میلیارد دلار از اکتیویژن بدهکار خواهد بود.

به طور جداگانه در ایالات متحده، مایکروسافت با بازخورد نظارتی اضافی از سوی کمیسیون تجارت فدرال (FTC) مواجه است که برای جلوگیری از ،ید Activision Blizzard مایکروسافت در سال گذشته شکایت کرد. تحقیقات همچنان ادامه دارد.

Xbox Game P، مایکروسافت بر روی iP،ne و iPad از طریق Safari در دسترس است، اما نه از طریق App Store. در حالی که اپل به سرویس‌های اشتراک بازی همه‌جانبه اجازه می‌دهد روی این پلتفرم قرار گیرند، هر بازی ارائه‌شده در این سرویس باید به‌صورت جداگانه برای تأیید از طریق فرآیند بررسی App Store ارائه شود.


منبع: https://www.mac،ors.com/2023/04/26/microsoft-activision-blizzard-merger-blocked/