دسته‌ها
اخبار

طراحان از شین به دلیل ریپوف های هوش مصنوعی کارشان شکایت کردند


گروهی از طراحان از شین، شرکت فست مد چینی به ارزش 66 میلیارد دلار به دلیل ادعای سرقت آثار هنرمندان مستقل «مکرر و بارها، به ،وان بخشی از یک الگوی طول، و مستمر دزدی، شکایت ،د».

طراحان – کریستا پری، لاریسا مارتینز و جی بارون – در دعوی خود ادعا کنند که «الگوریتم طراحی» شین نمی‌تواند بدون ایجاد انواع کپی‌های دقیقی که می‌تواند به حرفه یک طراح مستقل آسیب زیادی وارد کند، کار کند – به‌ویژه به این دلیل که هوش مصنوعی شین به اندازه کافی هوشمند است که از قطعات با بیشترین پتانسیل تجاری سوء استفاده کند.

اگرچه این دادخواست استفاده شین از هوش مصنوعی را برجسته می کند، اما دقیقاً مشخص نیست که شین چگونه از هوش مصنوعی در فرآیند طراحی خود استفاده می کند. به نظر نمی رسد این شرکت از هوش مصنوعی برای تولید نسخه های ادعا شده استفاده کند.

این دعوا مملو از مقایسه های جانبی مانند این است:

این شکایت ادعا می‌کند که اقدامات شین قانون سازمان‌های تحت نفوذ و فاسد راکتی (RICO) را نقض می‌کند. این قانون در سال 1970 تصویب شد و برای اولین بار علیه مافیای آمریکایی استفاده شد.

به دنبال محاکمه هیئت منصفه، طراحان در کت و شلوار خود می گویند که “تخلفات غول مد سریع نه توسط یک نهاد واحد، بلکه توسط یک انجمن واقعی از موجودیت ها انجام شده است.” آن‌ها ادعا می‌کنند که RICO به این پرونده مرتبط است، زیرا برای رسیدگی به رفتار نادرست چرخ‌دنده‌های فردی مقصر در یک شرکت بزرگتر ایجاد شده است.

شین برای اظهار نظر، پاسخی برای TechCrunch ارسال کرد و توضیح داد که این شرکت چنین ادعاهایی را جدی می‌گیرد. این شرکت افزود که “به شدت از خود دفاع خواهد کرد”.

شین یکی از سریع‌ترین ،ده‌فروشان آنلاین در حال رشد روی کره زمین است و این شرکت با آن غریبه نیست ادعاهایی مبنی بر اینکه از روی عادت هنرمندان را سرکوب می کند، کارگران و محیط زیست. این شرکت قبلاً به نقض قو،ن کار محلی.

با این حال، در میان این گزارش‌های بی‌رحمانه، شین تلاش کرده است تا خود را به‌،وان یک محصول معرفی کند محیط زیست و آگاه اجتماعی محکم همچنین در کمپین اخیر برخی از اینفلوئنسرها را جذب کرد که به سرعت نتیجه مع، داد.


منبع: https://techcrunch.com/2023/07/14/designers-sue-shein-over-ai-ripoffs-of-their-work/