دسته‌ها
اخبار

سناتور از اپل و گوگل می خواهد که TikTok را در اپ استور ممنوع کنند


سناتور مایکل بنت، دموکرات ایالت ک،ادو، پنجشنبه از اپل و گوگل خواست تا TikTok را به دلیل نگر، های امنیت ملی از فروشگاه های اپلیکیشن خود حذف کنند، زیرا فشار دو حزب بر این شرکت چینی افزایش می یابد.

آقای بنت، یکی از اعضای کمیته اطلاعات سنا، نامه‌ای را به مدیران ارشد اپل و آلفابت، شرکت مادر گوگل ارسال کرد که در آن آمده بود: هیچ شرکتی مشمول «دیکته‌های حزب کمونیست چین نباید قدرت جمع‌آوری چنین داده‌های گسترده‌ای را در مورد مردم آمریکا داشته باشد. یا محتوا را برای نزدیک به یک سوم جمعیت ما مدیریت کنید.»

TikTok که متعلق به شرکت اینترنتی چینی ByteDance است، با سوالاتی در مورد شیوه‌های داده‌های خود و اینکه آیا اطلاعات آمریکایی‌های جمع‌آوری‌شده از اپلیکیشن خود را به مقامات چینی منتقل می‌کند، مواجه شده است.

آقای بنت در یک مصاحبه تلفنی گفت: «برای ما غیرمسئولانه است که آن را به روشی که داریم در دسترس قرار دهیم، و من امیدوارم که اپل و گوگل از این فرصتی برای رهبری در این بحث استفاده کنند.

نامه او به تیم کوک از اپل و ساندار پیچای از آلفابت – آ،ین شلیک علیه TikTok در چیزی که به یک جنون ملی در میان قانونگذاران تبدیل شده است – نشان می دهد که دموکرات ها مشتاقانه به کمپینی می پیوندند که تا همین اوا، عمدتاً توسط جمهوری خواهان رهبری می شد. تماس آقای بنت به تلاش ،ت ترامپ برای ممنوع ، TikTok و WeChat، یکی دیگر از برنامه‌های متعلق به چین، از فروشگاه‌های اپلیکیشن ایالات متحده در سپتامبر 2020 بازمی‌گردد، اقدامی که با مقاومت قانونی روبرو شد و در نهایت ش،ت خورد.

قانون‌گذاران و تنظیم‌کننده‌ها به‌طور فزاینده‌ای از TikTok انتقاد کرده‌اند، زیرا منتظر است ،ت بایدن به طرح این شرکت که در ماه اوت ارائه شد، پاسخ دهد، و توضیح دهد که چگونه از دسترسی ،ت چین به داده‌های کاربران آمریکایی جلوگیری می‌کند و چگونه به ،ت ایالات متحده پیشنهاد می‌کند. نظارت بر پلت فرم

بروک اوبروتر، سخنگوی TikTok، گفت که این نامه مبتنی بر “گزارش های گمراه کننده در مورد TikTok، داده هایی که جمع آوری می کنیم و کنترل های امنیتی داده های ما است.” او افزود که همچنین سرمایه گذاری قابل توجه این شرکت در طرح خود، معروف به پروژه تگزاس، “برای ارائه تضمین های اضافی به جامعه ما در مورد امنیت داده های آنها و یکپارچگی پلت فرم TikTok” نادیده گرفته شده است.

گوگل و اپل بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند.

بیش از دوجین ایالت، از جمله چندین ایالت به رهبری فرمانداران دموکرات، در دو ماه گذشته TikTok را به نوعی ممنوع کرده اند. یک لایحه دو حزبی که در ماه دسامبر در کنگره ارائه شد، این برنامه را برای همه در ایالات متحده ممنوع می کند. برخی از دانشگاه ها و شهرها نیز ممنوعیت هایی را اتخاذ کرده اند.

قانون‌گذاران درباره قانون رسانه‌ای چین ابراز نگر، کرده‌اند که به ،ت اجازه می‌دهد مخفیانه داده‌ها را از شرکت‌ها و شهروندان چینی و سیستم توصیه محتوای TikTok مطالبه کند.

TikTok گفته است که طرح آن “به طور م،اداری به هرگونه نگر، امنیتی که در سطح فدرال و ایالتی مطرح شده است، رسیدگی خواهد کرد.” شو زی چو، مدیر اجرایی TikTok، موافقت کرده است در کمیسیون مجلس حاضر شوند در ماه مارس.


منبع: https://www.nytimes.com/2023/02/02/technology/michael-bennet-tiktok-ban.html