دسته‌ها
اخبار

سس کچاپ در مقابل خردل: مسابقه نهایی چاشنی تابستانی


شما آنها را می شناسید و به علاوه دوستشان دارید، آن جفت های غذایی نمادین مانند کره بادام زمینی و ژله، مک و پنیر یا ترشی و بستنی. در حالی که سخت است بگوییم چه ،ی اولین بار سس کچاپ و ،دل را روی یک سگ یا همبرگر قرار داد، ما می توان تاریخچه فردی آنها را ردیابی کنید و ببینید که هر دو در اوایل قرن بیستم به جایگاه نمادین در ایالات متحده رسیدند و بنابراین زمان زیادی بود که این دو پویا یکدیگر را در یک داستان عاشقانه فشرده و قابل پخش برای اعصار پیدا کنند.

اما سال 2023 است، و با روحیه برندگان و بازنده‌ها و هیچ چیز در این بین، ما سس کچاپ (یا اگر شما علاقه مند هستید، “catsup”) را در برابر ،دل (یا “موتارد” اگر فرانسوی هستید) در تندترین قرار می دهیم. از مسابقات تابست،

بازی ادامه دارد!

بطری سس کچاپ در حال ریختن

مصرف سس کچاپ کمتر از ،دل است و یک بطری از مواد قرمز را می توان تقریباً در همه خانه های آمریکا پیدا کرد.

هاینز

در حالی که یک نظرسنجی غیررسمی در فیس بوک (توسط من) نشان داد که ،دل 23 تا 20 سس کچاپ را پشت سر گذاشته است، طبق آمار Statista، فروش ،دل در سال 2017 تنها 433 میلیون دلار بود در مقایسه با 765 میلیون دلار کچاپ. فرنچ هنوز هم پرفروش‌ترین برند ،دل است و یک سوم بازار ایالات متحده را به خود اختصاص می‌دهد و Gray Poupon با تقریباً 15 درصد و بر،ب‌های خصوصی بقیه را تکمیل می‌کنند. هاینز بر همه رقبا، زرد یا قرمز، تسلط دارد و هانتز در رده سس کچاپ در رده دوم قرار دارد. و در حالی که دانه ،دل از نظر ادویه بعد از دانه فلفل در رتبه دوم قرار دارد، سس کچاپ به م،ای واقعی کلمه در همه جا عجیب است. کشوی میزت رو چک کن، یه بسته اونجا هست، قول میدم.

بطری هاینز در فضا

در سال 2021، هاینز با اخترزیست‌شناسان همکاری کرد تا ببیند که آیا می‌توان گوجه‌فرنگی مخصوص سس کچاپ را در مریخ کشت کرد، در صورتی که مجبور شدیم در سیاره سرخ ،ن شویم.

هاینز

سس گوجه، این خودخوانده “پادشاه چاشنی ها” از یک کلمه چینی هوکین به نام kê-ts، گرفته شده است که می توان آن را تا قرن هفدهم ردیابی کرد. نسخه‌های اصلی برای ما تقریباً غیرقابل تشخیص هستند، که عمدتاً از قارچ‌ها همراه با مواد طعم‌دهنده مانند ماهی ،ر شده، صدف و گردو تشکیل شده‌اند. تا سال 1812 بود که گوجه فرنگی معرفی شد. مخلوط با براندی، ادویه جات و مواد نگهدارنده مانند بنزوات سدیم، محبوبیت سس کچاپ به دلیل ماندگاری نسبتاً طول، آن و به ،وان وسیله ای برای نگهداری گوجه فرنگی افزایش یافت.

ادامه مطلب: هاینز از شما می خواهد که لباس هایی با لکه های سس کچاپ بپوشید

هنری هاینز، کارآفرین پیتسبورگ، سس را در اوایل دهه 1900 با استفاده از گوجه فرنگی رسیده غنی از پکتین و سرکه به ،وان نگهدارنده های طبیعی (به جای مواد شیمیایی نامطلوب فزاینده) دوباره اختراع کرد و سس کچاپ شروع به لذت بردن از یک جنون کامل کرد. همانطور که هاینز سس خود را کامل کرد، دستور العمل های پیچیده و غیر ضروری خانگی از کتاب های آشپزی ناپدید شدند و هاینز بر دسته چاشنی ها تسلط یافت. این روزها، یک بطری در تقریباً 97 درصد از خانواده های آمریکایی و تقریباً در هر رستور، در سراسر جهان یافت می شود.

قوطی های آبجو ،دل فرانسوی

در سال 2020، اسکار بلوز و موستارد از فرنچ گرد هم آمدند و این اتفاق را رقم زدند.

آماندا کوزر/CNET

بیشتر بخو،د: آبجو ،دل فرانسوی: واقعی است، من آن را نوشیدم

،دل سفر خیلی قبل از سس کچاپ شروع می شود، اما در مک، مشابه به پایان می رسد. ،دل مدرن در حال حاضر یک بازار جه، چند میلیارد دلاری است که برای اولین بار در قرن ششم قبل از میلاد در اروپا ظهور کرد. فرا،ه هم یون، ها و هم رومی ها نسخه ای از ،دل آماده را می خوردند که دانه های ،دل را با سیب زمینی و ادویه انگور مخلوط می کرد. سرانجام در سال 42 پس از میلاد یک دستور العمل رسمی را یادداشت کرد

در حدود قرن 10، ،دل راه خود را به حومه‌های ،یسی و فرانسوی باز کرده بود و در طی چندین قرن بعد، انواع مختلفی از آن به‌،وان گونه‌ای محبوب به‌وجود آمد که با شراب سفید در دهکده کوچک فرانسوی دیژون توسط ماریس گری و سرمایه‌دارش تهیه می‌شد. ، آگوست پوپون.

https://www.youtube.com/watch?v=uwOCOM9Z0YE

،دل به همان اندازه که در خارج از کشور محبوب بود، در ایالات متحده جای خود را پیدا نکرد تا اینکه رابرت فرنچ، از شرکت فرانسوی RT، یک نسخه زرد ملایم را به ،وان چاشنی هات داگ در طول نمایشگاه جه، سنت لوئیس (1904) معرفی کرد. ،دل زرد فرانسوی تا سال 1981 از سلطه برخوردار بود، زم، که گری پوپون با استفاده از آن از دوران تجمل‌گرایی بهره برد.ببخشیدکمپین تبلیغاتی، با حضور تاجران گوردون گکو که آن را با استیک در پشت رو، رویس می خورند. اگرچه هرگز از ،دل زرد سبقت نمی گیرد، دیژون همه کاره و تند ،یسی هم به ،وان چاشنی و هم به ،وان ماده لذیذ مورد استفاده سرآشپزهای برتر و آشپزهای باتجربه خانگی مورد تحسین قرار گرفت. .

ظاهراً پاپ ژان پل بیست و سوم آنقدر ،دل را دوست داشت که در اوایل دهه 1300، موقعیتی را در واتیکان به نام Grand Mou،ier du Pape یا “سازنده بزرگ ،دل برای پاپ” ایجاد کرد. دیگر، مانند ملکه ویکتوریا از این کار پیروی ،د و در سال 1866، جرمیا کولمن، بنیانگذار Colman’s Mus، of England را به ،وان “سازنده ،دل” رسمی خود منصوب ،د.

سس کچاپ کشش سیاسی خاص خود را دارد. مری ران،ف، پسر عموی توماس جفرسون، ظاهراً آنقدر طرفدار بود که او دستور پختی را در کتاب آشپزی تأثیرگذار خود در قرن نوزدهم گنجاند. زن خانه دار ویرجینیا. و چه ،ی می تواند انتخابات 2004 را فراموش کند، زم، که ترزا هاینز کری، وارث کچاپ، همسر جان کری، نامزد دموکرات، تنها 19 رای الکترال کاخ سفید را به دست آورد؟

بطری های ،دل

اگر از میدلتون، ویسکانسین عبور می کنید، حتماً از موزه ملی ،دل دیدن کنید.

موزه ملی ،دل

دنیای مدرن ما بدون این افراد «بیش از حد دور» چگونه خواهد بود؟ بری لونسون، دادستان کل سابق ویسکانسین، این اداره را بر عهده دارد موزه ملی ،دل در میدلتون، جایی که او مجموعه ای از بیش از 5000 ،دل از بیش از 60 کشور جهان را به همراه انبوهی از یادگاری های ،دل نگهداری می کند. او ظاهراً آنقدر این چاشنی را دوست دارد که با آن اصلاح می کند و این باعث وحشت همسر بی شک خسته اش شده است.

ناگفته نماند، رالف فینچ از فارمینگتون هی،، میشیگان، تبدیل به بهترین آمریکایی شده است. کل،یونر پرکار سس گوجه فرنگی و “اینکه باید آشپزی وحشتناک مادرش را بپوشاند” را عامل وسواس مادام العمر می داند. با این حال، مجموعه او شامل چند صد بطری ناچیز به همراه یادگاری است، اگرچه فینچ اخیراً یک بیمه نامه عمر را نقد کرد تا مجموعه را در ت، شجاعانه گسترش دهد. catsup به لونسون

چاشنی ها در کاسه های کوچک

استفان تومیک/گتی ایماژ

این یک مشکل است، زیرا طعم کاملاً ذهنی است. ا،ر افراد آشپزی ممکن است رای خود را برای ،دل به صندوق بیندازند و به پیچیدگی طعم، طیف وسیعی از گزینه های تند و تداعی فرانسوی اشاره کنند. اما مقاله ای در سال 2004 نیویورکر را در نظر بگیرید، معمای سس کچاپ توسط مالکوم گل،، جایی که او توضیح می دهد که چگونه سس کچاپ، به ویژه هاینز، آن غذای کمیاب با “دامنه” بسیار بالا است، کلمه ای که کارشناسان حسی برای توصیف طعم هایی استفاده می کنند که به خوبی ،یب و متعادل هستند و در دهان “شکوفه می دهند”. این یک دلیل منطقی است که برندهای دیگر، بزرگ و کوچک، تلاش می کنند تا سهم بازار هاینز را کاهش دهند، و در حالی که ،دل نسخه های بسیار جالب و خوشمزه تری از خود ارائه می دهد، سس کچاپ خوب “طعم شیرین، ترش، شور، تلخ و اومامی” را ارائه می دهد. هماهنگ و به یکباره.”

بیایید آن را قرعه کشی بنامیم.

نقطه: کراوات

،دل از ماشینی به ماشین دیگر منتقل می شود

کمپین تبلیغاتی موفق گری پوپون که ،دل را به ثروت و ذائقه گره زد، بعداً مورد توجه رپرهایی مانند 50 سنت و کندریک لامار قرار گرفت.

ووو

برای Gray Poupon با کمپین تبلیغاتی نمادین دهه 80 و پس از آن صرفه جویی کنید فریادهای عاشقانه و غنایی از هیپ هاپ هنرمندان، هر دو باقی مانده اند به طور نسبی وقتی صحبت از ارجاعات فرهنگی گسترده به میان می آید رام کنید.

سس کچاپ یک نوع خون تقلبی قابل دسترس و مقرون به صرفه برای فیلمسازان آماتور ترسناک و شوخی ها است، در حالی که گاز ،دل عامل مرگبار زمان جنگ (در واقع ،دل نیست، اما به دلیل بوی مشابه آن نامگذاری شده است) در جنگ های جه، اول و دوم بدنام شد.

“کمی ،دل روی آن بگذار” – محبوب ترین اصطلاحات مرتبط با ،دل – به م،ای افزودن مقداری انرژی یا سرعت به چیزی است، در حالی که “مثل قرار دادن سس کچاپ روی استیک است” به این م،ی است که شما با افزودن مقداری کمتر، چیز خوبی را ،اب می کنید. ،صر — در این مورد، سس گوجه فرنگی. یه جورایی بی ادبه

،دل برنده واضح اینجاست که به ،وان تسکین دهنده بسیاری از بیماری ها از جمله درد مفاصل، مشکلات پوستی و حتی سلامت ضعیف تنفسی شناخته شده است. همچنین در هر وعده فقط 5 کا،ی دریافت می کند (دادن یا بگیر)، در حالی که سس گوجه فرنگی حاوی شکر و تقریباً 20 کا،ی در هر وعده، فواید بسیار کمی برای سلامتی دارد.

مرغ در سس ،دل

مرغ در سس ،دل یک دستور غذای ک،یک است.

سرآشپزهای بزرگ بریت،ایی

یکی دیگر از پیروزی های تعیین کننده برای ،دل، که برای تهیه برخی از دستور العمل های مورد علاقه ما، سس های سالاد، سس ها و مارینادها استفاده می شود. انواع ،دل را می توان به اشکال مختلفی نیز یافت، از ،دل شیرین عسلی گرفته تا قهوه ای تیره، تیره و تند. سس کچاپ به تنهایی راه خود را به سس ها و دستور العمل ها باز کرده است. و در اسپ،ا آن را با سس مایونز مخلوط می کنند و یک شیب بهشتی ایجاد می کنند. اما به نظر می رسد که سرنوشت آشپزی آن به ،وان محبوب ترین چاشنی مستقل در جهان تثبیت شده است. مطمئناً چیزی برای تکان دادن هات داگ وجود ندارد.

با اینکه بازیگران اصلی هم در سس کچاپ و هم ،دل به یک کتاب بازی اجتماعی نسبتاً سنتی پایبند هستند، هاینز همه را با بیش از 59000 دنبال کننده در توییتر و 180000 دنبال کننده در هم ش،ت اینستاگرام. پوپون خا،تری در رسانه‌های اجتماعی اطلاعات کم دارد و ظاهراً منتظر است تا رسانه‌های اجتماعی احتمالی آن را پیدا کنند. خیلی فرانسوی

در اوایل دهه 2000، زم، که برخی از آمریکایی‌ها صادرات فرانسه را تحریم می‌،د، زم، که آن کشور با جنگ عراق مخالفت کرد (فریدوم فریز را به خاطر دارید؟) ،دل فرانسوی نگران بود که به دلایل “اشتباه” ویروسی شود. اگر ،ی فکر کند که ،دل – که به سادگی توسط شخصی به نام باب فرنچ تأسیس شد – واقعاً فرانسوی است، بازاریاب‌ها و قدرت‌ها ل،ت خواهند شد. برای منصرف ، چنین تصوراتی، یک تبلیغات فرانکوفوبیک مرزی و کمپین رسانه های اجتماعی راه اندازی کرد. بچه ها راحت باشید

فرانسوی ها

فرانسوی

دیدن؟ فرانسوی نیست.

از آن زمان، French’s مجموعه‌ای از بدلکاری‌ها و همکاری‌های تکان‌دهنده روابط عمومی از جمله آبجو با طعم ،دل و بستنی ،دل به امید رسیدن به آن بزرگ، اما هیچ کدام به شکل قابل توجهی موفق نشده اند.

اسکناس

فیسبوک/بررسی بورلی

از جنبه سس کچاپ، هاینز سعی کرد از ،ی طرفدار بیسبال، بیل بافس، سود ببرد. یک گل ،دل زرد فرود آمد تقریباً به اندازه دلاور روی گونه چپ او در سال 2018 بود و در دوربین شکار شد که باعث خوشحالی گویندگان بازی شد. هاینز (که ،دل زرد هم می‌سازد) به گاف بافس حمله کرد و به او بلیط فصلی برای رفتن به زمین مسابقه پیشنهاد داد، توییت به 10000 لایک رسید. این اتفاق افتاد، اما در یک پیچ تاریک، بافس، که به طور تصادفی صاحب یک خواربارفروشی کوچک در سمت ج،ی شیکاگو است، فرصتی دید تا کمی سر و صدای خودش را به هم بزند و تبلیغی را راه اندازی کرد با دادن بطری های رایگان، منتظر آن باشید… ،دل زرد فرانسوی.

شما نمی تو،د این چیزها را بسازید، مردم. و حتی اگر بتو،د، آیا می خواهید؟




منبع: https://www.cnet.com/news/ketchup-vs-mus،-the-ultimate-summer-condiment-s،wdown/#ftag=CAD590a51e