دسته‌ها
اخبار

سامسونگ قرارداد مجوز را با AMD برای استفاده از گرافیک Radeon در SoC های Exynos تمدید می کند


samsung-exynos-2200-image-02.jpg

سامسونگ روز پنجشنبه اعلام کرد که یک تمدید چند ساله با AMD در قرارداد مجوز امضا کرده است که به غول فناوری کره ج،ی اجازه دسترسی به IP گرافیکی Radeon سازنده تراشه آمریکایی را می دهد.

این زوج قرارداد اصلی را در سال 2019 امضا ،د تا AMD مجوز IP گرافیکی سفارشی خود را بر اساس معماری گرافیکی RDNA به سامسونگ برای استفاده در گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های تلفن همراه بدهد.

سامسونگ از آن زمان تاکنون از راهکارهای گرافیکی AMD Radeon در تراشه‌های Exynos خود استفاده می‌کند که به تلفن‌های هوشمند گل،ی آن قدرت می‌دهد.

در مورد این افزونه که چندین نسل از AMD Radeon را تا تراشه‌های Exynos بیشتری پوشش می‌دهد، غول فناوری کره ج،ی گفت که به آن امکان می‌دهد «گرافیک در سطح کنسول و مصرف انرژی بهینه‌شده» را برای دستگاه‌های تلفن همراه بیشتری بیاورد.

سامسونگ اخیراً با استفاده از پلتفرم AMD، ردیابی اشعه را روی پردازنده های موبایل خود معرفی کرده است. سال گذشته، غول فناوری کره ج،ی Xclipse را معرفی کرد، واحد پردازش گرافیکی موبایل خود که از معماری AMD RDNA 2 استفاده می کند.

اعلامیه سامسونگ نشان می‌دهد که از توسعه بیشتر پردازنده‌های Exynos خود دست برنداشته و نگر،‌ها در مورد آینده همکاری خود با AMD را که در چند سال گذشته نتایج متفاوتی را نشان داده است، فرونشانده است.

تراشه Exynos 2200 معرفی شده در گوشی های هوشمند گل،ی S22، که سامسونگ استفاده از پردازنده گرافیکی AMD RDNA 2 را تبلیغ می کرد، با مشکلات داغ شدن بیش از حد گزارش شده مواجه بود.

به نظر می رسد این مشکل تا حدی عامل استفاده سامسونگ از چیپست های اسنپدراگون 8 نسل 2 در گوشی های هوشمند گل،ی اس 23 خود است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/samsung-extends-licensing-agreement-with-amd-to-use-radeon-graphics-on-exynos-socs/#ftag=RSSbaffb68