دسته‌ها
اخبار

سامسونگ با اشاره به نگرانی های امنیتی به کارمندان می گوید از ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT استفاده نکنند


سامسونگ استفاده از ابزارهای مولد هوش مصنوعی مانند ChatGPT را در شبکه های داخلی و دستگاه های متعلق به شرکت خود به دلیل ترس از اینکه آپلود اطلاعات حساس در این پلتفرم ها نشان دهنده یک خطر امنیتی است، ممنوع کرده است. اخبار بلومبرگ گزارش ها. این قانون در یادداشتی به کارکنان ابلاغ شد که آن را به ،وان یک محدودیت موقت توصیف می کند، در حالی که سامسونگ برای “ایجاد یک محیط امن” برای استفاده ایمن از ابزارهای هوش مصنوعی تلاش می کند.

بزرگترین عامل خطر احتمالاً ربات چت OpenAI ChatGPT است که نه تنها به ،وان ،اب بازی برای سرگرمی بلکه به ،وان ابزاری برای کمک به کارهای جدی بسیار محبوب شده است. افراد می توانند از این سیستم برای خلاصه ، گزارش ها یا نوشتن پاسخ به ایمیل ها استفاده کنند – اما این ممکن است به م،ای وارد ، اطلاعات حساس باشد که OpenAI ممکن است به آنها نیز دسترسی داشته باشد.

“ما به طور موقت استفاده از هوش مصنوعی مولد را محدود می کنیم”

خطرات حریم خصوصی موجود در استفاده از ChatGPT بر اساس نحوه دسترسی کاربر به سرویس متفاوت است. اگر شرکتی API ChatGPT است، با چت بات مکالمه کنید برای تیم پشتیب، OpenAI قابل مشاهده نیستند و برای آموزش مدل های این شرکت استفاده نمی شوند. با این حال، این در مورد متن وارد شده به رابط عمومی وب با استفاده از تنظیمات پیش فرض آن صادق نیست.

که در یک پرسش متداول، این شرکت می گوید که مکالمات کاربران با ChatGPT را بررسی می کند تا سیستم های خود را بهبود بخشد و اطمینان حاصل کند که با خط مشی ها و ا،امات ایمنی مطابقت دارد. به کاربران توصیه می‌کند که «اطلاعات حساسی را در مکالمات خود به اشتراک نگذارند» و خاطرنشان می‌کند که هر مکالمه‌ای ممکن است برای آموزش نسخه‌های آینده ChatGPT نیز استفاده شود. این شرکت اخیراً یک ویژگی شبیه به “حالت ناشناس” مرورگر را ارائه کرده است. رویترز یادداشت، که تاریخچه چت را ذخیره نمی کند و از استفاده از آنها برای آموزش جلوگیری می کند.

سامسونگ آشکارا نگران این است که کارمندان با این ابزار بازی می کنند و متوجه نمی شوند که این یک خطر امنیتی بالقوه است.

در یادداشت داخلی شرکت آمده است: «HQ در حال بررسی اقدامات امنیتی برای ایجاد یک محیط امن برای استفاده ایمن از هوش مصنوعی مولد برای افزایش بهره‌وری و کارایی کارکنان است. بلومبرگ. با این حال، تا زم، که این اقدامات آماده نشود، استفاده از هوش مصنوعی مولد را به طور موقت محدود می کنیم. سامسونگ علاوه بر محدودیت استفاده از هوش مصنوعی مولد در رایانه‌ها، تلفن‌ها و تبلت‌های شرکت، از کارکنان می‌خواهد اطلاعات حساس تجاری را از طریق دستگاه‌های شخصی خود آپلود نکنند.

در یادداشت سامسونگ آمده است: «ما از شما می‌خواهیم که با جدیت به دستورالعمل‌های امنیتی ما پایبند باشید و عدم رعایت آن ممکن است منجر به نقض یا به خطر افتادن اطلاعات شرکت شود که منجر به اقدامات انضباطی تا و از جمله خاتمه کار شود». غول فناوری کره ج،ی صحت این یادداشت را تایید کرد بلومبرگ. یک سخنگوی بلافاصله به آن پاسخ نداد آستانهدرخواست نظر

این ممنوعیت پس از آن صورت گرفت که سامسونگ متوجه شد برخی از کارکنانش «با آپلود ، کد منبع داخلی آن در ChatGPT» به بیرون درز کرده اند. بلومبرگ. نگر،‌هایی وجود دارد که آپلود اطلاعات حساس شرکت در سرورهای خارجی که توسط ارائه‌دهندگان هوش مصنوعی اداره می‌شوند، خطر افشای عمومی آن‌ها را به همراه دارد و توانایی سامسونگ را برای حذف آن‌ها پس از واقعیت محدود می‌کند. اخبار مربوط به سیاست سامسونگ کمی بیش از یک ماه پس از آن منتشر می‌شود که ChatGPT با مشکلی مواجه شد که به طور موقت برخی از تاریخچه‌های چت و احتمالاً اطلاعات پرداخت را در اختیار سایر کاربران این سرویس قرار داد.

سیاست سامسونگ به این م،ی است که به تعداد زیادی از شرکت‌ها و مؤسسات دیگر می‌پیوندد تا محدودیت‌هایی را برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی ایجاد کند، اگرچه دلایل دقیق این محدودیت‌ها متفاوت است. JPM، استفاده از آنها را به دلیل نگر، های مربوط به انطباق محدود کرده است. CNN گزارش ها، در حالی که بانک های دیگری مانند بانک آمریکا، سیتی گروپ، دویچه بانک، گلدمن ،س و و، فارگو نیز این دو را دارند. استفاده از چنین ابزارهایی را ممنوع یا محدود کرده است. مدارس شهر نیویورک ChatGPT را به دلیل ترس از تقلب و اطلاعات نادرست ممنوع کرده اند، در حالی که حفاظت از داده ها و نگر، های ایمنی کودکان به ،وان دلیل ممنوعیت موقت ChatGPT در ایتالیا ذکر شده است.

طبق گزارش‌ها، سامسونگ برنامه‌هایی برای کارمندان خود دارد که در نهایت از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنند، اما به نظر می‌رسد که منتظر توسعه راه‌حل‌های داخلی است. بلومبرگ اشاره می کند که در حال کار بر روی ابزارهایی برای کمک به ترجمه، خلاصه ، اسناد و توسعه نرم افزار است.

هیچ گونه محدودیت مولد هوش مصنوعی در مورد دستگاه هایی که به مصرف کنندگان فروخته می شود مانند لپ تاپ یا تلفن اعمال نمی شود.




منبع: https://www.theverge.com/2023/5/2/23707796/samsung-ban-chatgpt-generative-ai-bing-bard-employees-security-concerns