دسته‌ها
اخبار

رادیولوژی معرفی رشته تکنولوژی پرتوشناسی یا کارشناسی رادیولوژی مشاوران 100

با استفاده از علم و فناوری رادیولوژی می‌توان اجزای درون بدن انسان را مشاهده کرد و علت‌های بیماری را به راحتی تشخیص داد. افرادی که می‌خواهند در رشته‌ی رادیولوژی تحصیل کرده و سپس شروع به کار کنند، باید تخصص‌های لازم را در این زمینه کسب نمایند. این رشته دانشجویان را با تکنولوژی پرتوشناسی و مهارت تصویربرداری با پرتوگیری آشنا می‌کند. تابش حاصل از بافتها در یک فیلم عکاسی و یا صفحه فلورسنت منجر به ایجاد تصویری از ساختارهای بدن که تراکم های متفاوتی دارند میشد و عامل محدود کننده در این روش شباهت بین تراکم بافتهای نرم در بدن است. بعدها در سال 1920 علم پزشکی به این نتیجه رسید که خواندن و تفسیر عکس های رادیولوژی یک هنر است و برای اینکار نیاز به متخصصین یا تکنسین میباشد.

به منظور درخواست بورسیه‌ی تحصیلی از دانشگاه‌های آمریکا می‌توانید ویزا، مدرک معتبر زبان انگلیسی، و همچنین رزومه‌ی تحصیلی خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایید. دانشگاه بعد از بررسی رزومه‌ی تحصیلی داوطلب و امتیازی که طبق استانداردهای دانشگاه کسب می‌کند، درخواست کمک هزینه‌ی تحصیلی را قبول یا رد می‌کند. دانشگاه هاروارد دارای یکی از قوی‌ترین دانشکده‌های رشته‌های علوم پزشکی در دنیا است. داوطلبان می‌توانند درخواست اخذ پذیرش خود را تا ۲۲ اکتبر( ۳۰ مهر) به دانشگاه هاروارد ارسال نماید.

  • در تکنولوژی پرتوشناسی از دستگاه های مختلفی برای تصویر برداری از اعضای بدن استفاده می شود، برخی از این تصویربرداری‌ها ساده است؛ مثل تصویربرداری از دست، پا و انگشتان، اما برخی از تصویربرداری‌ها تداخلی است؛ مثل تصویربرداری از سیستم‌ گوارش، عروق و ادرار.
  • به صورت کلی می‌توان گفت هزینه‌ی زندگی برلای یک نفر درکانادا حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ دلار کانادا است.
  • اگه کسی غیر از اینها یه نقص عضو دیگه ای داشته باشه نمیتونه بره رشته تکنولوژی پرتوشناسی بخونه.
  • رشته تکنولوژی پرتو شناسی یا رادیولوژی یکی از شاخه‌های علوم پزشکی است که نحوه تصویربرداری از اعضای مختلف بدن را برای تشخیص پزشکی آموزش می‌دهد.

در این مقاله به معرفی این رشته دانشگاهی و رتبه لازم برای قبول شدن در رشته سونوگرافی میپردازیم. درآمد و بازار کار فارغ التحصیلان رشته تکنولوژی پرتو شناسی یا سونوگرافی و رادیولوژی میتواند خیلی خوب باشد اما به شرطی که راه پول درآوردن را بلد باشید. بازار کار رشته رادیولوژی در ایران زیاد است و افراد پس از فارغ التحصیلی میتوانند جذب بازارکار شوند.

ضمنا یکی دیگه از شرایط قبولی این رشته اینه که انگشت شست باید حتما سالم باشه و اگه کسی انگشت شست دستش قطع شده نمیتونه این رشته رو اداره بده اما انگشت های دیگه غیر از انگشتس شست دست ها حداکثر تا سه انگشت هم نقص عضو داشته باشه میتونه بره این رشته. نقص عضو های یک گوش و یک چشم هم مشکلی ندارن اما اگه دو چشم یا دو گوش باشه نه. کسی که یک پا نداشته باشه ولی با پای مصنوعی بتونه راه بره هم مجازه این رشته رو انتخاب کنه.

احتمال دریافت بورسیه تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد برای این کشورها بسیار پایین است. از دیگر دانشگاه‌های برتر دیگر آمریکا در رشته‌ی رادیولوژی می‌توان به دانشگاه دوک ، دانشگاه استنفورد ، دانشگاه کلمبیا ، دانشگاه میشیگان آن آربور ، دانشگاه نیویورک، و دانشگاه کالیفرنیا لس‌آنجلس اشاره کرد. برای موفقیت در اخذ پذیرش تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا باید دارای مدرک زبان انگلیسی معتبر باشید. قبل از اقدام به شرکت در آزمون‌های بین المللی زبان انگلیسی باید شرایط و مدارک لازم برای قبولی در دانشگاه مورد نظر را بررسی کرده و با در نظر گرفتن استانداردهای دانشگاه اقدام به جمع آوری مدارک لازم و ارسال آنها به دانشگاه نمایید.

رتبه لازم برای رشته تکنولوژی پرتوشناسی سهمیه منطقه یک

داوطلبان ادامه تحصیل در این دانشگاه می‌توانند تا ۱۵ اکتبر( ۲۳ مهر) درخواست اخذ پذیرش خود را به دانشگاه ارسال کنند. دانشجویان دانشکده‌ی پزشکی پرلمن دانشگاه پنسیلوانیا می‌توانند، دوره‌های تحصیلی تکمیلی مانند دوره‌های کارشناسی ارشد و دوره‌های دکترا و دوره‌های پست دکترا را در این دانشگاه بگذرانند. این دانشگاه علاوه بر ارائه‌ی تخصص و دانش لازم، دوره‌های عملی پزشکی را برای امکان کسب تجربه‌ی ‌بیشتر برای دانشجویان خود فراهم می‌کند.

اطلاعات عمومی: مرجع رسیدگی به شکایات مردم کدام نهاد است؟

در این دوره دانشجویان تجربه های نظری و بالینی در زمینه های مختلف تصویربرداری از روش های ساده و روتین رادیوگرافی تا تکنیک های پیشرفته تصویربرداری را کسب می نمایند. موسسه مهاجرتی نکست ابرود در زمینه مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی مشاوره کاملاً رایگان و متناسب با نیازهای شما را ارائه می‌دهد. از صفحه تماس با ما می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان ما استفاده کنید. شما می‌توانید در کانادا یا استرالیا ادامه تحصیل دهید و مدرک شما هم مورد تایید است. شما می‌توانید مرکز ایجاد کنید در همان کشور و کشورهایی که مدرک شما را تایید می‌کنند. از بهترین دانشگاه‌های کانادا که قطب رشته‌ی رادیولوژی به شمار می‌آیند می‌توان به دانشگاه‌های مک مستر، مک گیل ، دانشگاه فنی بریتیش کلمبیا، دانشگاه آلبرتا و دانشگاه مانیتوبا اشاره کرد.

ایتالیا یکی از کشورهایی است که به داشتن دانشگاه‌های پزشکی عالی مشهور است. به همین دلیل ایتالیا برای دانشجویانی که قصد ادامه‌ تحصیل رادیولوژی در خارج از کشور را دارند، می‌تواند یک مقصد تحصیلی عالی باشد. در این صفحه شما می‌توانید لیست بهترین پزشکان تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی خوب در تهران را مشاهده نمایید. صدها پزشک پذیرش۲۴ آماده ویزیت حضوری و پاسخگویی به سوالات پزشکی شما هستند.

بازار کار رشته تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی)

جهت کاربری بهتر و بهره مندی کامل از خدمات، اپلیکیشن نوبت دهی پذیرش۲۴ را دانلود کنید. خدماتی که ملاحظه می‌کنید به وسیله بهترین پزشکان ایران و در نرم افزار مدیریت مطب پذیرش۲۴ مورد پیگیری قرار می‌گیرد. دروس عمومی رشته تکنولوژی پرتو شناسی شامل مبانی نظری اسلام،اخلاق اسلامی،انقلاب اسلامی،تاریخ و تمدن اسلامی،آشنایی با منابع اسلامی،جمعیت و تنظیم خانواده،ادبیات فارسی،زبان عمومی، تربیت بدنی 1 و 2 میشوند. در این قسمت چند نمونه کارنامه قبولی رشته تکنولوژی پرتوشناسی را برای شما آماده کرده ایم. همچنین باید بتواند درس‌هایی را که در طول تحصیل به صورت تئوری فرا گرفته، در کار عملی مورد استفاده قرار دهد و در نهایت لازم است که در درس‌های زیست‌شناسی، ریاضی و فیزیک توانمند باشد.