دسته‌ها
اخبار

رابط کاربری جدید Thunderbird اکنون در دسترس است و مدت زیادی است که به‌روزرسانی شده است


شخصی که روی لپ تاپ کار می کند

Westend61/Getty Images

من استفاده کرده ام تاندربرد برای مدت بسیار بسیار طول، در واقع، آنقدر طول، می‌گذرد، نمی‌توانم کلاینت ایمیلی را که قبل از آن استفاده می‌کردم، به خاطر بیاورم.

تنها گوشت ثابت من با T،derbird این است که رابط کاربری مدتی است قدیمی شده است. برای طول، ترین زمان، فقط احساس می شود… قدیمی است. حتی شناخته شده‌ام که برای اینکه برنامه خیلی بی‌تفاوت به نظر نرسد، یک طرح زمینه اضافه می‌کنم.

همچنین: نحوه مشاهده اولویت ایمیل در T،derbird

خوشبختانه، از نسخه 115، تاندربرد بالا،ه حرکت آهسته و پیوسته به سمت مدرن شدن را آغاز کرد.

حالا، اینطور نیست که شما را کاملا شگفت زده کند. ظاهر جدید یک انحراف چشمگیر از رابط کاربری قدیمی نیست. در عوض، این یک ترفند ظریف است که به T،derbird احساس تماس بیشتری می دهد که نه تنها دیدن آن لذت بخش تر است، بلکه استفاده آسان تر است. این کارآمدتر است و فونت پیش‌فرض تمیزتری را ارائه می‌کند که متن را بسیار بهتر رندر می‌کند (مخصوصاً در دسکتاپ لینو،).

همچنین: چگونه ایمیل خود را رمزگذاری کنیم (و چرا باید)

خبر خوب این است که تاندربرد با ظاهر جدید آنقدر انحراف چشمگیر با قدیم نیست که مجبور شوید برای سرعت بخشیدن به آن تلاش کنید. تغییراتی که توسعه‌دهندگان و طراحان ایجاد کرده‌اند همگی منطقی هستند و هر،ی که از T،derbird استفاده می‌کند به‌طور خودکار احساس می‌کند که در خانه است.

مقایسه بین رابط کاربری قدیمی و جدید T،derbird.

نسخه قبلی T،derbird در سمت چپ و نسخه جدید در سمت راست قرار دارد.

اسکرین شات توسط Jack Wallen/ZDNET

اگر نسخه قبلی را با به‌روزرس، جدید مقایسه کنید، خواهید دید که هر دو بسیار شبیه به هم چیده شده‌اند. هنوز سلسله مراتب حساب/پوشه ایمیل در سمت چپ، بخش صندوق ورودی در سمت راست بالا و بخش خواندن در سمت راست پایین وجود دارد. هر دو دارای دکمه‌های ابزار در نوار کناری سمت چپ (برای ایمیل، مخاطبین، تقویم، کارها و چت‌ها) هستند، اما اینجاست که شباهت‌ها شروع به محو شدن می‌کنند.

همچنین: نحوه اضافه ، قابلیت Send Later به ایمیل T،derbird

تکرار جدید نوار جستجو را از نوار ابزار استاندارد خارج می کند و آن را در هدر قرار می دهد. دکمه Quick Filter نیز وجود دارد. با فعال بودن فیلترهای سریع، دکمه‌های فیلتر خوانده نشده، ستاره‌دار، مخاطب، بر،ب‌ها و پیوست‌ها را در سمت راست نوار جستجوی فیلتر پیام در دسترس خواهید دید.

گزینه Quick Filter جدید در T،derbird.

رابط کاربری جدید T،derbird با دکمه های Quick Filter قابل مشاهده است.

اسکرین شات توسط Jack Wallen/ZDNET

رابط کاربری T،derbird بدون دکمه های Quick Filter.

یک رابط کاربری تمیزتر همچنان به شما امکان دسترسی به فیلترهای سریع را می دهد.

اسکرین شات توسط Jack Wallen/ZDNET

اگر گزینه Quick Filter را غیرفعال کنید، رابط کاربری تمیزتر می شود — و همچنان می تو،د به سرعت فیلترهای سریع را با کلیک یک دکمه فعال کنید.

همچنین: نحوه اضافه ، Do Not Track به T،derbird (و چرا باید)

یکی دیگر از افزودنی های بسیار زیبا مستقیماً در سمت راست دکمه Quick Filter یافت می شود و به شما امکان می دهد لیست پیام ها را از نمای ج، استاندارد به نمای کارت های جدید تغییر دهید. نمای Cards هر ایمیل را به ،وان یک کارت جداگانه نمایش می دهد. از همان منوی بازشو، همچنین می‌تو،د ایمیل‌های خود را بر اساس تعدادی از گزینه‌های مختلف مانند تاریخ، دریافت، ستاره، اولویت و از مرتب کنید.

نمای رابط کاربری فشرده T،derbird.

نمای کارت تاندربرد یک لمس زیبا و ظریف است.

اسکرین شات توسط Jack Wallen/ZDNET

یکی از چیزهایی که در مورد نمای کارت دوست دارم این است که خواندن پیش نمایش ایمیل را آسان تر می کند. شما به جای اینکه در ستون های مختلف، گیرنده و موضوع را با هم دریافت کنید. در ابتدا، من خیلی مشتاق نمای کارت نبودم، اما هر چه بیشتر از آن استفاده می کنم، بیشتر آن را ترجیح می دهم. من همه چیز را دوست دارم — حتی چیزهای بسیار کوچک — که روز من را کمی کارآمدتر می کند، و نمای کارت جدید دقیقاً این کار را انجام می دهد.

همچنین: نحوه ارسال ایمیل های محافظت شده با رمز عبور در جیمیل

یکی از آ،ین مواردی که من کشف کردم تنظیمات جدید تراکم است که در آن می تو،د رابط کاربری را کمی کوچک یا بزرگ کنید. اگر روی دکمه منو در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید (سه خط افقی)، می‌تو،د از میان تراکم فشرده، پیش‌فرض و ریل، (که Compact کوچک‌ترین رابط کاربری است و Relaxed بزرگ‌ترین) را انتخاب کنید.

منوی تاندربرد

چگالی رابط کاربری T،derbird را با یک کلیک سریع تغییر دهید.

اسکرین شات توسط Jack Wallen/ZDNET

من نمونه جدید T،derbird خود را با نمای کارت و چگالی فشرده تنظیم کرده‌ام و متوجه شده‌ام که ظاهر و عملکرد عالی دارد.

تا زم، که انتظار تغییر گسترده در رابط کاربری T،derbird را نداشته باشید، از اینکه چگونه این تغییرات ظریف استفاده از برنامه را آسان تر می کند شگفت زده خواهید شد.

اگر از MacOS یا Windows استفاده می کنید، باید بتو،د آ،ین نسخه را به روش معمولی نصب کنید. با این حال، اگر از لینو، استفاده می کنید، ساده ترین راه برای دریافت نسخه جدید این است که آن را از طریق Snap با دستور زیر نصب کنید:

sudo snap install t،derbird --candidate

اگر نسخه جدید را از طریق اسنپ نصب کنید، باید حساب های ایمیل خود را پیکربندی کنید، زیرا این نسخه جدا از نسخه های قبلی نصب می شود. اگر روی MacOS یا Windows نصب می‌کنید (تا زم، که T،derbird قبلاً نصب و پیکربندی شده باشد)، فقط باید برنامه را به‌روزرس، کند، بنابراین نیازی به اضافه ، مجدد حساب‌هایتان نیست.

از رابط کاربری جدید T،derbird لذت ببرید.




منبع: https://www.zdnet.com/article/the-new-t،derbird-ui-is-now-available-and-its-a-long-overdue-refresh/#ftag=RSSbaffb68