دسته‌ها
اخبار

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سال 1397 در گرایش تکنولوژی پرتوشناسی و در رشته گروه علوم تجربی

من قصد دارم برای رشته رادیولوژی برای کنکور ۱۴۰۲بخونم ولی واقعیت بین تخصص و کارشناسی مردد شدم و دقیقا متوجه نشدم که بازار کار کدوم بهتره. یه کارشناس تکنولوژی پرتوشناسی که استخدام سازمان های دولتی یا بیمارستان دولتی یا مراکز بهداشتی درمانی دولتی دیگه ای شده باشه حقوقش طبق قوانین دولتیه. ولی کسی که تو بخش خصوصی مثلا بیمارستان یا کلینیک خصوصی کار میکنه حقوقش فرق داره بستگی داره چقدر تخصص داشته باشه مهارت داشته باشه و درباره دستمزد با مدیر اونجا چطور توافق کرده باشه. رادیولوژیست هایی که دارای مدرک کاردانی ومدرک کارشناسی باشند تنها میتواند به تصویر برداری های ساده مثل انگشتان دست و پا بپردازند ولی کسانی که به طور کامل روی تسلط پیدا کردند می توانند تصویربرداری از دستگاه های گوارشی هم انجام دهند. رادیولوژیست پزشکی است که در تشخیص و معالجه بیماری و آسیب دیدگی تخصص دارد، از تکنیک های تصویربرداری پزشکی مانند اشعه ایکس ، توموگرافی کامپیوتری ، تصویربرداری با رزونانس مغناطیسی ، پزشکی هسته ای، توموگرافی انتشار پوزیترون و فیوژن استفاده می کند.

  • تسلط به درس های ریاضی و فزیک تا جایی مهم است که برخی از استادان رادیولوژی معتقدند که دانشجوی این رشته باید از بین داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی انتخاب گردد.
  • با توجه به رشد و توسعه ابعاد علم پزشکی، امروزه تکنولوژی پرتوشناسی نیز اهمیت ویژه ای در درمان بیماری ها کسب کرده است.
  • دانشگاه بعد از بررسی رزومه‌ی تحصیلی داوطلب و امتیازی که طبق استانداردهای دانشگاه کسب می‌کند، درخواست کمک هزینه‌ی تحصیلی را قبول یا رد می‌کند.
  • پس از مراجعه، در نظرسنجی کیفیت درمان پذیرش24 شرکت کنید تا با کمک شما بقیه مراجعین، برای انتخاب درمانگر خود انتخاب آگاهانه تری داشته باشند.
  • پذیرشش هم به صورت بومی ناحیه ای هست و جزو رشته های ستاره داره یعنی حداکثر ۷۰ درصد ظرفیت کلاس میتونن از یک جنسیت خانم یا آقا باشن.
  • استفاده از اشعه یونیزان در تشخیص و تحقیق و درمان بیماری ها اهمیت فوق العاده ای دارد.

در این متن به بررسی دانشگاه‌هایی که شرایط بهتری برای تحصیل در رشته‌ی رادیولوژی را فراهم می‌کنند، خواهیم پرداخت. آماده ارائه مشاوره تخصصی در زمینه رتبه قبولی رشته ها و دانشگاه ها و تخمین شانس پذیرش می باشند ، در صورت تمایل می توانید انتخاب رشته و افزایش شانس قبولی تان را به مشاوران مجرب ما بسپارید. © کلیه حقوق این سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک می باشد. سونوگرافی یک رشته جداگانه نیست، بلکه یکی از روش های تصویربرداری و تشخیص بیماری ها در علم پزشکی هست. سلام من کنکوری ۱۴۰۱ هستم برای قبولی رشته رادیولوژی دانشگاه ایران چه رتبه ای لازمه؟ من منطقه ۳ هستم از استان سیستان و بلوچستان.

تعداد واحد دوره کارشناسی پیوسته رادیولوژی:

تکنولوژی پرتوشناسی جزو ۱۱ رشته ای هست که طرح اجباری دارن و بعد از فارغ التحصیلی باید حدود ۲ سال برید بخش دولتی به عنوان طرح کار کنید که البته بهتون حقوق میدن و سابقه کار هم به حساب میاد. از نظر خیلی ها این دو ساله طرح اجباری مزیت به حساب میاد ولی خب بعضی ها ممکنه به هر دلیلی دوست نداشته باشن طرح برن باید حواسشون باشه که تکنولوژی پرتوشناسی طرحش اختیاری نیست و اجباریه. البته در شرایط خاص بعضی ها میتونن از طرح معاف بشن که شرایطش رو میتونید در سایت ما به آدرس moshaverane100.com قسمت انتخاب رشته ببینید اونجا کامل توضیح دادم.

رشته مهندسی شیلات

همچنین باید بتواند درس هایی را كه در طول تحصیل به صورت تئوری فرا گرفته، در كار عملی مورد استفاده قرار دهد و در نهایت لازم است كه در درس های زیست شناسی، ریاضی و فیزیك توانمند باشد. گفتنی است كه اگر مسئول تكنولوژی رادیولوژی، آموزش لازم را ندیده باشد علاوه بر اینكه پرتوگیری بیمار را بالا می برد و به او آسیب می رساند، تصاویر مناسبی هم از اعضای بدن تهیه نمی كند. بنابراین، دكتر رادیولوژیست نمی تواند تفسیر مناسبی از تصاویر داشته و از روی آنها تشخیص پزشكی دهد.

درآمد و حقوق رشته رادیولوژی در ایران

البته مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز برای رشته سونوگرافی در دانشگاه های ایران تدریس میشود. دانشجویان رشته تکنولوژی پرتو شناسی خوشبختانه بعد از دریافت مدرک کاردانی می تواندد جذب بیمارستان ها و یا کلینیک هایی شوند که دارای مرکز تصویر برداری هستند. در ایران به دلیل وجود محدودیت های ساعت کاری مجاز در ماه برای کارشناسان رادیولوژی و نیاز به کارشناسان بیشتر برای رفع نیاز های جامعه، فرصت شغلی خوبی برای این رشته وجود دارد. کارشناسان رادیولوژی اجازه راه اندازی مرکز تصویر برداری را ندارند و تنها مجوز راه اندازی مرکز تصویر برداری به دکتر متخصص رادیولوژی داده می شود. داوطلبان ادامه‌ی تحصیل در رشته رادیولوژی در دانشگاه های ایتالیا می‌توانند از دوره‌ی کارشناسی تا پایان مقطع دکترا به تحصیل در این رشته مشغول شوند. میانگین هزینه‌ی تحصیل در رشته‌ی رادیولوژی در دانشگاه‌های ایتالیا حدود ۴ هزار یورو در سال است.