دسته‌ها
اخبار

جدیدترین تکنولوژی های پزشکی که تاثیر شگفتی در سلامت انسان دارند!-تکنولوژِی جهانی

این طرح زیست‌پزشکی بر اساس تکنیکی کار می‌کند که با کمک آن یک سنسور کوچک را داخل قرص قرار داده با کمک آن مسیر حرکت دارو را در اندام یا بافت مورد نظر بررسی می‌کنند. این ایده می‌تواند در درمان بیماری‌های عروقی، عفونت‌ها، دیابت و اختلالات روانی نقشی موثر داشته باشد. بیشترین کاربرد بازار کار نانو تکنولوژی پزشکی در دفتر تحقیقات و توسعه شرکت های دانش بنیان است.

  • اما مراکز خصوصی حقوقی بر مبنای مهارت و تجربه پرداخت نموده و مقدار درآمد می تواند متفاوت باشد.
  • این امر علاوه بر ارائه اطلاعات تکمیلی و در نتیجه بهبود دقت تشخیص و نظارت، نیازی به رسیدگی رادیوگراف‌ها و پزشکان ندارد.
  • به همین ترتیب اگر ما به پیشرفت علم پزشکی نگاه کنیم متوجه می شویم که به زودی با جهانی جدید در زمینه پزشکی مواجه خواهیم شد.
  • این ساعت‌ها اطلاعات مفیدی در مورد میزان فشار خون، قندخون، نبض و ضربان قلب به افراد ارائه می‌دهند.
  • با توجه به پیشرفت کشور ما در بخش تکنولوژی‌های هسته ای آینده‌ای روشن برای دانشجویان این رشته در نظر گرفته می‌شود.

برای ساخت دستگاه ‌ها و تجهیزات مورد نیاز و دست یابی به روش های درمانی مطالعات بسیار زیاد و گسترده‌ای در اواسط سال ۱۹۶۰ صورت گرفت. در نهایت با روش جاروب نمودن از ارگان های دیگر بدن همانند طحال، کبد، تومور های مغزی و مجاری گوارشی دانشمندان موفق شدند تا تصاویری را به دست آورند. جمع آوری و کاربرد داده ها کلید دستیابی به سطوح بیشتر اتوماسیون و هوش مصنوعی پیشرفته تر است. اما، شرکت های رسانه های اجتماعی به اعتماد و اطمینان مصرف کننده برای جمع آوری و استفاده بی خطر از داده ها آسیب رسانده اند.

به کمک زیر شلواری الکتریکی که محققان کانادایی ساخته اند، هر ده دقیقه یک بار جریان الکتریکی کوچکی به وجود می آید. این جریان الکتریکی تاثیری شبیه به این دارد که خود بیمار بدنش را حرکت دهد. این جریان الکتریکی باعث می شود که عضلات فعالیت کرده و جریان خون بیشتر شود و در نتیجه احتمال زخم بستر و متعاقبا میزان مرگ و میر ناشی از آن و هزینه های به جای مانده کمتر شود. در واقع این سلول ها، سلول هایی هستند که بدن به کمک آنها می تواند بلوک های ساختمانی سلول های مغز را به وجود بیاورد. خبر خوبی که وجود دارد این است که استفاده از این سلول ها در موش های آزمایشگاهی به هیچ عنوان باعث بروز تومور نشدند.

آن دسته از داوطلبانی که هنوز تصمیمی بر انتخاب رشته دانشگاه های آزاد نگرفته اند می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات مزایا و معایب انتخاب رشته تکنولوژی پزشکی هسته ایدر دانشگاه آزاد مطلع شوند. پزشکی هسته ای شاخه ای از علم پزشکی است که در آن از مواد رادیو اکتیو جهت تشخیص و درمان بیماری ها استفاده می شود. روش های تشخیصی در مورد اعضاء مختلف بدن مانند استخوان ها، مغز، کلیه، ریه، قلب، دستگاه گوارش و دستگاه ادراری کاربرد دارند. انتخاب رشته دانشگاهی به عنوان یکی از اساسی ترین و تأثیرگذار ترین انتخاب های زندگی هر شخص بشمار می آید، بنابراین در انتخاب آن باید به خوبی تحقیق و بررسی نمود.

بازار کار ؛ مهم ترین مورد در رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای

فناوری هوش مصنوعی در علم پزشکی به منظور تشخیص بیماری‌ها و همچنین ارائه راه‌حل‌های سفارشی استفاده می‌شود. برای مثال در سناریوی تشخیص انبوه، مانند COVID-19، از آن برای هدایت سیستم‌هایی استفاده می‌شود که اسکن‌های توموگرافی کامپیوتری را هزاران نفر پردازش می‌کنند. این امر علاوه بر ارائه اطلاعات تکمیلی و در نتیجه بهبود دقت تشخیص و نظارت، نیازی به رسیدگی رادیوگراف‌ها و پزشکان ندارد. به طور کلی تنها در ایران دو دانشگاه هستند که این رشته را در خود جای داده اند. دانشگاه علوم پزشکی بابل و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این دو گزینه هستند. یعنی افرادی که قصد تحصیل در این رشته را دارند تنها این دو انتخاب را می توانند در انتخاب رشته خود داشته باشند.

دروس پایه رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای

شرکت هایی مانند HeartFlow در حال اثبات این امر هستند که ارتباط مستقیمی بین دسترسی به داده ها و بهبود مراقبت از بیمار – با شواهدی وجود دارد که ابزارهای تحلیلی آنها در ضمن حفظ حریم خصوصی بیماران، در کیفیت زندگی بیماران نقش داشته اند. HeartFlow و دیگر شرکت های جدید در 5-10 سال آینده، به نام های بزرگی در فناوری پیشرفته تبدیل می شوند. برای تراز و رتبه باید به سایتهای تخصصی کنکور مثل کانون فرهنگی آموزش مراجعه کنید که به تفکیک منطقه، حدود قبولی اکثر رشته ها را اعلام کرده است. این مدل می تواند در جای شکستگی استخوان قرار گیرد و مانند یک داربست عمل کند و استخوان طبیعی و واقعی به دور آن رشد کند.

تصویربرداری با تکنولوژی پزشکی هسته‌ ای از مقادیر کمی از مواد رادیواکتیو برای تشخیص، ارزیابی یا درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌کند. این بیماری‌ها شامل طیف وسیعی از سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی، اختلالات گوارشی، غدد درون‌ریز و عصبی و دیگر اختلالات هستند. از آنجایی که آزمایش‌ها پزشکی هسته‌ ای می‌تواند به دقت به فعالیت مولکولی اشاره کند، آن‌ها این توانایی را دارند که بیماری‌ها را در مراحل اولیه شناسایی کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند نحوه واکنش بدن بیمار به درمان را هم نشان دهند.

محققین دانشگاه فارست کشف کردند که چگونه با استفاده از فناوری پرینت‌های جوهری، می‌توان پروتئین‌های موجود در پوست انسان را مستقیما بر روی قسمت‌های آسیب دیده پرینت کرده و فرایند التیام یافتن پوست را سرعت ببخشند. تحقیقات انجام شده در بیمارستان ماساچوست و نیز در دانشگاه بوستون موفقیت این طرح را بر روی بیماران مبتلا به دیابت نوع یک نشان داد. این پانکراس حاوی پمپ‌های انسولین، سنسورهایی برای اندازه گیری قند خون و نرم افزازهای تنظیم کننده عملکرد است. جهان شیمی به عنوان مرجع علمی مواد شیمیایی، جامع ترین و بزرگ ترین بانک اطلاعاتی حوزه شیمی می باشد. از ‏فسفر رادیواکتیو (‏P – ۳۲)‏، برای درمان برخی از اختلالات خونی استفاده می‌شود.

این دیدگاه‌ها به پزشک اجازه می‌دهند تا اطلاعات را از دو آزمون مختلف در یک تصویر، مرتبط و تفسیر کند. این امر منجر به داشتن اطلاعات دقیق‌تر و تشخیص‌های دقیق‌تری می‌شود. واحدهای (‏SPECT/CT)‏ و (‏PET/CT)‏ می‌توانند هر دو آزمون را به طور همزمان انجام دهند. پذیرش در رشته تکنولوژی پزشکی هسته‌ای در دانشگاه‌های دولتی روزانه صورت می‌گیرد.

برای دریافت مشاوره و تعیین وقت حضوری از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید . شما می‌توانید با ارایه اطلاعات مورد نیاز و بیان شرح حال کوتاه در فرم درخواست مشاور به راحتی وقت قبلی برای مراجعه دریافت نمایید. درآمد این رشته بر اساس حقوق وزارت کار البته در حوزه ی تخصصی هستش و با بالا رفتن سنوات کاریتون حقوقتون افزایش هم میتونه داشته باشه. اگر دانشجویی واقعاً علاقه مند به بخش تحقیقات در این رشته باشد می‌تواند زمینه‌ی کاری خود را در این رشته تضمین شده بداند.