دسته‌ها
اخبار

تکنولوژِی چیست؟ شرکت پرتو نو اندیشان آران

لذا در اینجا دیدگاه‎های خود (و بسیاری از دوستان و همکاران خود) را در مورد مبانی فروش یا خرید امتیاز تکنولوژی به شما عزیزان تقدیم می‎کنم. دانش فناوری ممکن است ساده یا پیچیده ، جدید یا قدیمی و … باشد. فناوری یا تکنولوژی بخشی از فرهنگ است فناوری یک فعالیت انسانی است به همین دلیل قدیمی تر از دانش و مهندسی است اگر ساده‌تر بخواهیم بیان کنیم فناوری به معنای تبدیل کردن علم و دانش هر چیزی که داریم به عمل است.

16- تکنولوژی، از یک سو مجموعه‌ای از ماشین و ابزار است و از سوی دیگر مجموعه‌ای از فرآیندها، روش‌ها، دانش ساخت نصب و راه‌اندازی، بهره‌گیری، نگهداری، تعمیر، اصلاح، خلق و مدیریت ماشین‌آلات و ابزار فنی است. بنابراین تکنولوژی، عین صنعت نیست، بلکه پایه و قاعده‌ی صنعت است، صنعتی که بدون اهتمام کافی در کسب و جذب تکنولوژی مربوطه ایجاد شود، بی‌پایه و بی‌قاعده خواهد بود که نمی‌تواند به حیات تکامل بخش، ادامه دهد. 15- تکنولوژی، “فن شناخت” است و ساده‌ترین تعریف آن دانش کاربردی و یا استفاده از یافته‌های علمی و پژوهشی برای دستیابی به کاربردهای فنی است. به همین دلیل دربرگیرنده‌ی دانش‌ها، تجربه‌ها، مهارت‌ها و اطلاعات است. ساده ترین شکل تکنولوژی، توسعه و استفاده از ابزار های ساده است. کشف ما قبل تاریخ چگونگی کنترل آتش توسط انسان و در ادامه انقلاب نو سنگی، منابع قابل دسترسی غذا را افزایش داد و اختراع چرخ، به انسان ها کمک کرد تا در محیط زندگی خود سفر کرده و آن را کنترل کنند.

  • هرچند منابع چندی که ابعاد قانونی و مالی امتیاز تکنولوژی در آن به تفصیل تشریح شده در دسترس است، اما کمبود کتابی که مطالب آن به صورت ساده و قدم به قدم به این موضوع پرداخته باشد، به خوبی احساس می‎شد.
  • الف- از طریق تغییر ترکیبات مقدار عوامل (تولید کار و سرمایه …) در این صورت جانشین‌پذیری عوامل مطرح خواهد بود.
  • اختراعات همیشه ارزش های جامعه را تحت تاثیر قرار داده اند و سوالات جدیدی را در زمینه اخلاق تکنولوژی مطرح کرده اند.
  • در حالی که من کاملاً با هدف مخالفت با جبر تکنولوژیک همدردی می کنم – و چه کسی این کار را نخواهد کرد؟ – فکر می‌کنم سه پاسخ مهم قابل ارائه است.

چند هويت تکنولوژيک ديگر غير از سخت افزار وجود دارد که از جمله به نرم افزار و مهارت هاي انساني مي توان اشاره کرد. این‌ جانب در طی بیست و اندی سال تجربه در حوزه‌ی اعطای امتیاز تکنولوژی، به عنوان عضوی از سازمان‎های مطرح حوزه‌ی امتیاز تکنولوژی، به عنوان مشاوری مستقل در دو شرکت نوپا و نهایتاً به عنوان استاد دانشکده‌ی بازرگانی فعالیت داشته‎ام. در تمام این سال‎ها، همواره از من خواسته شده تا مرجعی مناسب در مورد اطلاعات پایه‎ای امتیاز تکنولوژی پیشنهاد کنم، ولی من هیچگاه چنین کتابی که تمامی اطلاعات لازم، به شکلی واضح و مختصر در آن منعکس شده باشد نیافتم.

تکنولوژی مسئله کمبود فضا را چطور جبران می‌کند؟‌

و همچنین برای توسعه کسب و کار و استفاده بهینه از منابعمون ازش استفاده کنیم. تکنولو‍ژی که امروز در قالب های گوناگون مانند تلفن همراه، اینترنت، تبلت و غیره وابستگی ایجاد و زندگی را متحول کرده است. لذا شناخت مفهوم تکنولوژی به تنهایی نگاه ما نسبت به آن را بینا و عمل مان را پاک می کند. فناوری عبارت است از کاربرد علوم در صنایع با استفاده از رویه‌ها و مطالعات منظم و جهت‌دار.

بهترین فیلم های ترسناک درباره تکنولوژی از نگاه سایت فیگار

سلام چه طور ما میتوانیم براساس تکنولوژی یک آموزش مفید داشته باشیم لطفا اینجانب را راهنمایی کنید با تشکر. سهم ما جز در زمان هخامنشیان و دوران فعال اسلام گرایی ، چندان قابل توجه نیست .

وجود فراغت ذهن برای انجام شدن کار مهم است!

او با لمس قسمت‎های مختلف بدن فیل، تصورات مختلفی (از درخت گرفته تا مار، طناب، بادبزن یا چیزهای دیگری) را در ذهن خود مجسم می‎کند. تمامی موردهای مذکور منجر شده تا البسه‌هایی که تولید می‌شوند هیچ گونه ضرری اعم از انواع عفونت‌های قارچی، میکروبی، ویروسی و انواع حساسیت‌های پوستی که به صورت لک، جوش و یا پوسته پوسته شدن بروز پیدا می‌کنند، به پوست بدن افراد وارد نشود. انواع رباتِ حسگرهایی که با استفاده از این تکنولوژی تولید شده‌اند که قادر به تشخیص حمله‌ی قلبی پیش از بروز می‌باشند.

سیستم فناوری به طوری است که چیزی را می‌گیرد،تغییر می‌دهد و سپس نتیجه را تولید می‌کند. ساده‌ترین شکل فناوری توسعه ابزارهای اساسی زندگی و استفاده از آنهاست. کشف آتش، انقلاب نوسنگی، طبخ غذا، اختراع چرخ و کشتی به خود مردم کمک می‌کند. فناوریهای اطلاعاتی مانند چاپخانه، تلفن و اینترنت، دنیا را به دهکده ای جهانی تبدیل کرد. این پدیده در توسعه سیستم های اقتصادی پیشرفته تر ( شامل سیستم اقتصاد جهانی کنونی) کمک کرده است و همچنین امکان ظهور طبقه مرفه را نیز فراهم کرده است.

فرهنگ لاروس، فناوری را مطالعه ابزارها، شیوه‌ ها و روش‌ های مورد انتظار و مورد استفاده در حوزه‌ ها گوناگون صنعت می‌ داند. فناوری به معنی کاربرد منظم معلومات علمی و دیگر آگاهی‌ های نظام‌ یافته برای انجام وظایف علمی است. تکنولوژی نهایت و ادغام همه جوانب تاثیر گذار در ایجاد آن است که با اجماع همه مولفه های تاثیر گذار فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی ، حقوقی، سیاسی و علمی یک جامعه بدست می آید.

در این فرآیند، علم، روشی است برای تحصیل شناخت و گسترش افق‌های انسانی. 11- تکنولوژی یعنی داشن مربوط به طراحی و طرز کار، طرز ساخت، طرز تعمیر و طرز نگهداری و استفاده از وسایل و ابزار و ماشین‌آلات. 5- تکنولوژی ابزاری است برای تبدیل منابع طبیعی به کالاهای قابل استفاده. 1- پیوند مستمر و ارتباط منطقی بین نیازهای اقتصادی و اجتماعی با علوم و صنایع از گذرگاه تکنولوژی. چگونگی ارتباط، هماهنگی و توازن و رشد مستمر این چهار جنبه است که می‌تواند، توانائی تکنولوژیکی یک کشور را بالا برده و موجبات رشد و توسعه پایدار یک کشور را فراهم سازد. 4 – بهره‌برداری از فناوری که در آن فناوری در تولید یا بهبود محصولات و خدمات جدید استفاده می شود و در نهایت منجر به افزایش خلق ثروت و رقابت‌پذیری مبتنی بر فناوری برای سازمان خواهد شد.