دسته‌ها
اخبار

تکنولوژي چيست تعريف تکنولوژي به زبان ساده هدف تکنولوژي-تکنولوژِی جهانی

یکی از این خدمات که همواره بر پایه ی دانش روز و تکنولوژی های جهانی ست می توان استفاده از بستر اینترنت و ایجاد وب سایت WWW.BERAITO.COM باشد. در نتیجه، بنا به نظرات های Bernstein، به جای تمرکز بر تکنولوژی و تاثیرات فرضی آن بر افزایش بیکاری و کاهش حقوق ها، باید در مورد سیاست های غلط که نمی توانند عدم تعادل در تقاضا، تجارت، درآمد و فرصت را جبران کنند، نگران بود. یکی دیگر از منتقدان برجسته تکنولوژی، Hubert Dreyfus است که کتاب هایی مانند “در مورد اینترنت” و “کار هایی که کامپیوتر ها هنوز نمی توانند انجام دهند” را در این زمینه منتشر کرده است. بسیاری از افراد، از جمله لادایت ها و فیلسوف برجسته Martin Heidegger، نگرانی های جدی(اما نه تعیین کننده) در مورد تکنولوژی دارند. بنا به اظهارات محققان Heidegger یعنی Hubert Dreyfus و Charles Spinosa، “Heidegger با تکنولوژی مخالف نیست.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت دیدنگار است. در حال حاضر ما در نسل پنجم 5G در اینترنت همراه به سر می‌بریم. هر چند در ایران همچنان با نسل چهارم 4G پیش می‌رویم که جای سوال دارد.

  • اینترنت اشیا Internet of Things یا به صورت خلاصه IoT سیستمی در هم تنیده از انواع دستگاه‌های مختلف است که نه تنها برای ارسال دستور می‌تواند کاربردی باشد، بلکه برای سازمان‌ها و دولت‌ها منبعی برای جمع‌آوری داده‌ها می‌باشد.
  • در پدیدۀ تکنولوژی نیز، درست هم‌چون خود زنده‌گی و همۀ رویدادهای آن و درست هم‌چون خود جهان و همۀ پدیدارهای آن، امری تبیین‌ناپذیر وجود دارد، امری که صرفاً خود را در نوعی رویداده‌گی آشکار می‌سازد.
  • تکنولوژی ها اغلب محصولات انحصاری علم نیستند زیرا باید پیش نیاز هایی مانند مطلوبیت، کاربرد پذیری و ایمنی را نیز برطرف کنند.
  • اکثر مديران معتقدند که آينده‌ي شرکت آن‌ها تا حد زيادي به استفاده از تکنولوژي بستگي دارد.

فناوری را می‌توان کلیه دانش‌ ها، فرایندها، ابزارها، روش‌ ها و سیستم‌ های به کار رفته در ساخت محصولات و ارائه خدمات تعریف کرد. اما فناوری در کنار این موارد، محصولات و موارد جانبی ناخواسته یا پیش بینی نشده ای نیز تولید می کند که به عنوان آلودگی شناخته می شوند و منابع طبیعی را آسیب زده و به محیط زیست صدمه می رساند. نوآوری ها همواره در ارتباط مستقیمی با ارزش های اخلاقی جوامع گوناگون قرار گرفته و سوالات زیادی را در اخلاق فناوری مطرح کرده است. برای مثال می توان به افزایش مفهوم بازده از نظر کارایی انسانی و چالش های اخلاق ریستی اشاره کرد. فناوری را می‌توان کلیهٔ دانش‌ها، فرایندها، ابزارها، روش‌ها و سیستم‌های به کار رفته در ساخت محصولات و ارائهٔ خدمات تعریف کرد.

بررسی گلکسی A23 فایو جی ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

کشاورزی غذای افراد بیشتری را تامین می کرد و گذار به حالت یکجا نشینی، امکان بزرگ کردن چندین بچه به طور همزمان را فراهم کرد زیرا در این حالت،‌ دیگر نیازی به حمل نوزادان نبود. علاوه بر این،‌ کودکان آمادگی بیشتری برای تامین نیروی کار لازم برای پرورش گیاهان، نسبت به یک اقتصاد شکارچی-گردآورنده داشتند. کشف و استفاده از آتش، یک منبع انرژی ساده با کاربرد های بسیار زیاد،‌ نقطه عطفی در تکامل تکنولوژیک انسان به شمار می رود. تاریخ دقیق کشف آتش معلوم نیست اما شواهدی از استخوان های سوخته حیوانات در گهواره نوع بشر(افریقای جنوبی) این احتمال را تقویت می کند که کشف آتش، قبل از یک میلیون سال قبل اتفاق افتاده است. اجماع محققان به این نکته اشاره دارد که انسان راست قامت، آتش را بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار سال قبل تحت کنترل خود در آورده است. آتش که سوخت آن چوب و زغال بود به انسان های اولیه اجازه داد تا غذای خود را طبخ کنند و به این ترتیب قابلیت هضم شدن آن را افزایش داده، ارزش غذایی آن را بهبود بخشیده و همچنین تعداد غذاهایی را که قابل خوردن بودند، افزایش دهند.

تا پیش از تکنولوژی، برقراری ارتباط با افرادی در نقاط مختلف و دور از کار پیچیده ای محسوب می شد. لحظه ای به این فکر کنید و به زمانی برگردید که که برای ارتباط با فردی دیگر در شهری دیگر در ساده ترین حالت باید از نامه و پیک نامه رسان استفاده می کردید. تکنولوژی اما این امکان را به ما داده تا در هر نقطه ای جهان با کیلومترها آن طرف تر در لحظه گفتگو داشته باشیم. اگرچه این مزایا بسیار چشمگیر است، اما بحث مزایا و معایب تکنولوژی بدون پرداختن به نیمه تاریک آن کامل نمی شود. از جمله ساده سازی فرایندها باید به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان یا CRM اشاره کرد.

این اصطلاح اغلب به آموزش های فنی، در موسسه تکنولوژی ماساچوست متصل است. اما تکنولوژی با مفهوم امروزی با انقلاب صنعتی دوم افزایش یافت. بسیاری از کارکنان سازمان ها و شرکت ها امروزه با استفاده از تلفن های هوشمند و استفاده از برخی ابزارهای آنلاین مهمترین امور را ساماندهی می کنند. این روند کاری می تواند از اطلاعات کسب و کار محافظت کند یا بسیاری از امور را ساده تر کند.

کارل میچم

و روشهای به کار گرفته شده در ایجاد محصولات و خدمات مرتبط با فناوری برای برآوردن نیازهای مشتری یا کسب و کار را فراهم می سازد. معمولاً روبات‌هایی را می‌بینیم که آن قدر هوشمند هستند که می‌توانند بر نسل بشر مسلط شوند. این تکنولوژی هم به شدت با ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی در رابطه است و رسیدن به نتایج جدید می‌تواند شگفتی خلق کند. برخی از این لباس‌ها برای افرادی طراحی شده است که تمریناتِ یوگا را انجام می‌دهند.

خوش بینی نسبت به تکنولوژی

از همان اولین روزهایی که انسان خردمند پای به عرصه هستی نهاد، تکنولوژی و ابعاد مختلف آن نیز معنا یافتند. هنوز هم هر ساله معنا و مفهوم آن در ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها دست خوش تغییرات زیادی می‌شود. اما به راستی این واژه چه معنایی دارد و چگونه اولین بار سر از کتاب‌های ما در آورد؟ در این مطلب بیشتر به این مورد می پردازیم.

برخی منتقدان، این ایدئولوژی ها را به عنوان مثال هایی از علم گرایی و آرمان شهر تکنولوژیکی قلمداد می کنند و از ایده غلبه بر محدودیت های بدن انسان یا تکینگی تکنولوژیکی هراس دارند. برخی افراد معتقدند کارل مارکس، نسبت به تکنولوژی خوش بین بوده است. فرضیات خوشبینانه توسط طرفداران ایدئولوژی هایی مانند ترابشریت یا تکینگی تکنولوژی مطرح می شود که توسعه تکنولوژیکی را برای جامعه و شرایط انسانی، عموما مفید محسوب می کنند. در این ایدئولوژی ها، توسعه تکنولوژیکی از نظر اخلاقی، خوب است. بنا به باستان شناسان، چرخ حدودا ۴ هزار سال قبل از میلاد مسیح به صورت مستقل و تقریبا همزمان در بین النهرین(عراق امروزی)، قفقاز شمالی(فرهنگ مایکوپ) و اروپای مرکزی امروزی اختراع شد.