دسته‌ها
اخبار

توئیتر از شرکت حقوقی بیش از 90 میلیون دلار در معامله ایلان ماسک شکایت کرد


شرکت مادر توییتر روز جمعه از یک شرکت حقوقی شرکتی پیشرو به دلیل پرداخت های ناعادلانه مربوط به ،ید 44 میلیارد دلاری ایلان ماسک از شرکت رسانه های اجتماعی در سال گذشته شکایت کرد.

پرداخت 90 میلیون دلاری توییتر به Wachtell، Lipton، Rosen & Katz، یک شرکت برتر ادغام و اکتساب، به منزله «غنی‌سازی ناعادلانه» بوده و باید بازپرداخت شود. طرح دعوی در دادگاه، که شرکت مادر، X Corp.، آن را در دادگاه عالی سانفرانسیسکو ثبت کرد.

در این شکایت آمده است که واچتل لیپتون “در حالی که کلیدها در حال تحویل گرفتن کلیدها بود” به آقای ماسک که مالک X Corp است، “واچتل لیپتون” وجوهی را از صندوق شرکت دریافت کرده است.

مدیریت قبلی توییتر، واچتل لیپتون را پس از تلاش آقای ماسک برای فسخ قراردادش برای ،ید شرکت در سال گذشته، استخدام کرد. او ناموفق بود و ،ید در اکتبر بسته شد.

واچتل لیپتون و سخنگوی توییتر به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

توییتر سایر هزینه های مربوط به ،ید این شرکت توسط آقای ماسک را مورد مناقشه قرار داده است. یک شرکت مشاوره ای به نام Innisfree M&A، در ماه فوریه از توییتر به دلیل قبض های پرداخت نشده 1.9 میلیون دلاری شکایت کرد. جوئل فرانک، یک شرکت روابط عمومی، از توییتر شکایت کرد در ماه مه، با این استدلال که حدود 830,498 دلار برای خدمات ارائه شده در معامله پرداخت نشده است.

Wachtell Lipton یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های حقوقی در وال استریت است که به معاملات مهمی از جمله تلاش ناموفق آقای ماسک برای خصوصی ، تسلا، شرکت خودروهای الکتریکی خود در سال 2018 توصیه کرده است. شرکت های حقوقی با بالاترین سود هر شریک

این شرکت قبلا شکایت کرده است. در سال 2018، کارل ایکان، سرمایه‌گذار فعال، از واچتل لیپتون به دلیل تلاش‌های خصمانه‌اش در سال 2012 برای تصاحب CVR Energy شکایت کرد. شکایت رد شد.

بر اساس اسنادی که همراه با شکایت روز جمعه ارائه شد، هیئت مدیره و مدیران توییتر این پرداخت 90 میلیون دلاری را تایید ،د زیرا واچتل لیپتون و یکی از وکلای آن، ویلیام ساویت، موفق شده بودند که آقای ماسک به توافق خود برای ،ید شرکت پایبند باشد.

در این دادخواست آمده است که با تأیید پرداخت، مدیران سابق و هیئت مدیره توییتر وظیفه امانتداری خود را نقض ،د. در این دادخواست آمده است که هیئت مدیره توییتر برای بستن قرارداد با آقای ماسک عجله کرد و “محتاطانه” یا “بر اساس آگاهانه” عمل نکرد.

دعوای قضایی گفته است که واچتل لیپتون تنها 10 دقیقه قبل از بسته شدن معامله در اکتبر، بخش عمده 90 میلیون دلاری را دریافت کرده است. بر اساس این دادخواست، چند دقیقه پس از دریافت این انتقال توسط واچتل لیپتون، آقای ماسک برخی از مدیران ارشد توییتر، از جمله مدیر ارشد حقوقی و مشاور عمومی آن را ا،اج کرد.

یوون لو گزارش کمک کرد


منبع: https://www.nytimes.com/2023/07/07/technology/twitter-sues-wachtell-lipton.html