دسته‌ها
اخبار

تراز و درصدهای مورد نیاز قبولی رشته تكنولوژي پزشکي هسته اي در شهرهای مختلف کنکور 2022

واضح است که تکنولوژی پزشکی به سمت تولید بافت های انسانی در خارج از بدن انسان پیش می رود و به ما اجازه می دهد تا بتوانیم “قطعات یدکی” برای انسان بسازیم. اگر یکی از اعضای بدن از کار بیافتد می توانیم آن را با یکی از بافت های طبیعی ساخته دست انسان، جایگزین کنیم. حال این ایده به سمتی می رود که در آخرین دستاورد خود به ژله ای رسیده اند که می تواند عمل سلول های خاص را به صورت کامل تقلید کند. به طور معمول رشد بافت در آزمایشگاه در یک ظرف مخصوص به نام پتری انجام می گرفت اما با کمک این تکنولوژی، رشد بافت به صورت سه بعدی و حجمی امکان پذیر می شود.

این روش به این صورت کار می‌کند که مکانیسم‌های طبیعی سیستم‌های دفاعی سلول‌های باکتریایی ویروس های مهاجم را مهار می‌کند و در نتیجه قادر به بریدن زنجیره دی ان ای آلوده می‌شود. در اواخر سال 2018، اپل به صورت پیشگامانه ساعت مچی هوشمند سری 4 را ساخت که مجهز به نوعی سیستم ثبت نوار قلبی هست که می‌تواند ریتم ضربان قلب را توسط آن پیگیری کرد. در عرض چند روز بعد از انتشار آن، مشتریان این محصول خیلی ذوق زده شده بودند که با استفاده از این تکنولوژی پزشکی، بیماری‌های خطرناک قلبی را زودتر از حد معمول می‌توانند شناسایی کنند. پیش بینی‌ می‌شود که تا سال ۲۰۲۴ ارزش بازار تکنولوژی ‌های پوشیدنی به ۶۷ میلیارد دلار می‌رسد.

  • این انرژی توسط یک دوربین خاص و یک کامپیوتر برای ایجاد تصاویر از داخل بدن، تشخیص داده می‌شود.
  • امکانات نامحدودی برای توسعه بیشتر وجود دارد و بدون شک فناوری می تواند نقش اساسی در کمک به مقابله با چالش های بهداشتی طی ده سال آینده داشته باشد.
  • با استفاده از کاربري آسان اين سيستم، افراد غيرحرفه اي مانند پرستارهاي خانگي، بيماران و والدين کودکان مي توانند اطلاعات تشخيصي مربوط به درجه حرارت بدن، قلب، ريه ها، گوش ها، بيني و گلو را در خانه چک کنند.
  • درمورد تکنولوژی پزشکی مطالب به روز وچگونگی پیدایش تا اموروزه راباافتخار تقدیم به این وبلاگ خواهم کرد.
  • همانطور که گفتیم دو رشته فیزیک پزشکی و فناوری نانو از یکدیگر مجزا هستند.

از این کپسول می‌توان برای تشخیص بیماری هایی نظیر سندرم روده تحریک‌ پذیر یا آی‌بی‌اِس ، بیماری‌های التهابی روده و حتی موارد کشنده‌ای از قبیل سرطان روده استفاده کرد. محققان با استفاده از این قرص هوشمند، این آزمایش را روی ۲۶ داوطلب انجام داده و کارایی و ایمنی آن را ثابت کرده‌اند. پیشرفت مداوم بشر در زمینه پزشکی و دارویی تا‌‌‌کنون‌ جان میلیون‌ها نفر را نجات داده و زندگی بسیاری از مردم را بهبود بخشیده است.

درس‌های این رشته در طول تحصیل:

مشاور تحصیلی تجربی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به موفقیت برسید. در یک اقدام پیشگامانه در دانشگاه مریلند با استفاده از یک هواپیمای بدون سرنشین برای حمل و نقل ایمن یک عضو پیوندی برای نجات جان افرد، آزمایشی انجام شد. آن‌ها کلیه ای در یک محفظه خنک کننده در زیر یک پهباد قرار دادند و مشاهده کردند که در مقایسه حمل ونقل آن با یک هواپیمای عادی، ارتعاشات کمتری را نسبت به همان زمان خود تجربه کرده است. امروزه تحویل مرسوله به وسیله پهباد، خیلی در دسترس و عمومی نشده است ولی با این وجود برای هواپیماهای بدون سرنشین در حوزه پزشکی، پیشرفت های بزرگی انجام شده است. هر چند که در آغاز بازسازی سلول‌های پوستی برای ضایعات پوست قربانیان سوختگی، راهکار ابتکارانه‌ای بود ولی به مرور زمان این روش جای خود را به روش‌های مهیج تری داده است. دانشجویان این رشته 130 واحد درسی را می گذرانند که 22 واحد آن عمومی ، 88 واحد آن اختصاصی و 20 واحد آن کارآموزی می باشند.

بازار کار هوشبری – راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

فارغ التحصیلان این رشته در رشته های دیگری می توانند در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به ادامه تحصیل بپردازند. در این مطلب به معرفی رشته فیزیک پزشکی و نانو تکنولوژی در کانادا، دانشگاه های مطرح آن، شرایط پذیرش، بازار کار و درآمد آن در کانادا پرداختیم. برای مثال در فیزیک پزشکی شما باید به طور روزانه با متخصصان مراقبت های بهداشتی از جمله پزشکان، رادیولوژیست ها و پرستاران در ارتباط باشید.

​معاینات پزشکی هسته‌ ای اطلاعات منحصر به فردی از جمله جزئیات عملکرد و آناتومی ساختارهای بدن را فراهم می‌کند که اغلب با استفاده از سایر روش‌های تصویربرداری دست‌نیافتنی است. جدیدترین تکنولوژی های پزشکی درسال 2019 و 2020 بسیاری از افراد علاقمند به این حوزه را شگفت زده کرده است. با توجه به حرکت کشور به سوی استفاده از انرژی هسته ای در زمینه های مختلف، نیاز بازارکار به مهندس هسته ای نیز افزایش یافته است. اما به علت تخصصی بودن این حوزه، در مجموع فرصت های شغلی محدودی برای مهندسان هسته ای در ایران وجود دارد. البته در بین تخصص ها و گرایش های مختلف مهندسی هسته ای، فرصت های شغلی و شرایط استخدامی مناسب تری برای گرایش پرتوپزشکی در ایران در بیمارستان ها، مراکز پرتوپزشکی و مراکز پزشکی هسته ای وجود دارد.

بله؛ شما می تونی‌ در مقطع دکتری تحصیل کنی و امکان تاسیس مراکز رو داری. از مهم ترین کاربرد های این رشته میتوان به کاربردهای بالینی ، رادیوبیولوژی استفاده از رادیو دارو ها ،حفاظت در برابر اشعه ها اشاره کرد. محققین دانشگاه فارست کشف کردند که چگونه با استفاده از فناوری پرینت‌های جوهری، می‌توان پروتئین‌های موجود در پوست انسان را مستقیما بر روی قسمت‌های آسیب دیده پرینت کرده و فرایند التیام یافتن پوست را سرعت ببخشند. اين ماده قابل کشش علاوه بر خارج از بدن مي تواند براي کاربردهاي درون بدن نيز سودمند باشد، به عنوان مثال مي توان سنسورهاي گلوکز و يا حتي پروب هاي عصبي نرم و سازگاري را با استفاد از اين تکنولوژي در بدن کاشت.