دسته‌ها
اخبار

بهترین تکنولوژی های پزشکی در سال 2020 ؛ پیش به سوی نامیرایی انسان! تکراتو

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای را معرفی کرده و در خصوص موقعیت شغلی و بازارکار آن توضیحاتی ارائه دهیم. از سال تحصیلی ۸۲-۸۳ تاکنون دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل کشور اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی تکنولوژی هسته‌ای نموده‌اند. با توجه به توسعه مراکز آموزشی و بخش‌های پزشکی هسته‌ای در کشور نیاز به نیروی کارشناسی حس می‌شد که این فرآیند در کشور آغاز گردید. چند ساعت تا چند روز طول می‌کشد تا رادیوتریسر در منطقه مورد نظر جمع شود، و ممکن است چندین ساعت طول بکشد تا تصویربرداری انجام شود. در برخی موارد، تجهیزات جدیدتر می‌توانند به طور قابل‌توجهی زمان روند را کوتاه کنند. ​همچنین شاید وضوح تصویر تصاویر پزشکی هسته‌ای، به اندازه CT یا MRI بالا نباشد.

این یعنی هر صنعتی در حد نیاز خود می تواند پذیرنده یک مهندس نانو باشد. ممکن است تصور کنید به دلیل کلمه هسته ای در رشته خود ممکن است در پذیرش در دانشگاه‌های دیگر دچار مشکل شوید ولی در حقیقت اینگونه نیست و چون کاربرد شما از مواد پرتوزا کاربردهای درمانی دارد می‌توانید با آسودگی خیال برای پذیرش در دانشگاه‌های دیگر اقدام کنید. همچنین باید عنوان کرد که این رشته شباهت‌های زیادی با رشته کارشناسی رادیولوژی دارد و در سطح دنیا و در کشورهایی همچون آمریکا، انگلستان و آلمان پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی این رشته در حال انجام است.

  • دانشگاه علوم پزشکی بابل و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این دو گزینه هستند.
  • مدت زمان برای روش‌های پزشکی هسته‌ ای بسته به نوع آزمون بسیار متفاوت است.
  • با پیشرفت تکنولوژی در این نوع جراحی رباتیک، می‌توان واقعیت های مجازی را با آن ترکیب کرد که به جراحان اجازه می‌‌دهد همزمان در حالی که هنوز در حال عمل جراحی هستند، اطلاعات مهم بیشتری را درباره بیمار مشاهده کنند.

همانطور که تکنولوژی های پزشکی به پیش می تازند، روش های قدیمی منسوخ و بلا استفاده می شوند. به همین ترتیب اگر ما به پیشرفت علم پزشکی نگاه کنیم متوجه می شویم که به زودی با جهانی جدید در زمینه پزشکی مواجه خواهیم شد. در ادامه به ده فن آوری پزشکی که می توانند آینده بشر را متحول کنند می پردازیم. معصومه عسکری کارشناس زیست سلولی-مولکولی و میکروبیولوژی، نویسنده ارشد بخش علوم و سلامتی در پیتونیک است.

۹- جراحی رباتیک

کمک به برنامه‌ریزی برای جراحی و شناسایی نواحی مغزی که ممکن است منجر به تشنج شوند. بنابراین درک بهتری از فناوری ضروری است و ماژول های مراقبت های بهداشتی دیجیتال باید در مقاطع پزشکی گنجانیده شوند. به طور گسترده تر، شغل هایی برای پشتیبانی از این فناوری های جدید ایجاد می شوند که ما حتی نمی توانیم تصور کنیم. این بدان معناست که، در حال حاضر، بیماران از شرکتهایی که به اطلاعات و داده های آن ها دسترسی دارند، ناراضی هستند.

چاپگرهای سه بعدی یک مثال واقعی از همکاری تکنولوژی و علم پزشکی محسوب می‌شوند. البته درحال تهیه مقالاتی هستیم تحت عنوان آخرین رتبه قبولی دانشگاه ها در سال 98 که به زودی برای بیشتر رشته های دانشگاهی اون ها رو آماده می کنیم و در قسمت مقالات معرفی رشته سایت علی میرصادقی قرار میدیم تا به شما دانش آموزان عزیز کمک کنه. موسسه راعی با بیش از 25 سال سابقه آموزشی-مشاوره‌ای در بیش از 100 مدرسه در تهران فعالیت داشته است.امروز ما تنها یک مرکز مشاوره ی تحصیلی نیستیم. ما با همکاری بیش از 250 دبیر، روانشناس، مشاور تحصیلی، متخصصان برنامه ریزی آموزشی، متخصصان تولید محتوا و پژوهشگران زبده، به یک موسسه آموزشی چند منظوره تبدیل شده‌ایم. بیشترین کاربرد بازار کار نانو تکنولوژی پزشکی در دفتر تحقیقات و توسعه شرکت های دانش بنیان است.

تراز و درصدهای مورد نیاز قبولی رشته تكنولوژي پزشکي هسته اي در شهرهای مختلف کنکور

با‌ وجود پیشرفت تکنولوژی در طول سالیان، هیچ پیشگویی درباره پیشرفت‌های آینده نمی‌توان کرد. در ادامه می توانید در رابطه با این رشته اطلاعات بیشتری را به دست بیاورید. ​اسکن‌های PET ممکن است اطلاعات اضافی را فراهم کنند که برای برنامه‌ریزی پرتو درمانی استفاده می‌شود.

ممکن است در طول آزمایش تصویربردار، لباس گشاد بپوشید یا شاید به شما اجازه بدهند لباس‌های خودتان را به تن داشته باشید. ​بانوان حتما باید پزشک خود را از احتمال بارداری یا شیرده بودن خود آگاه سازند. پزشک و تکنولوژیستی که شما را برای آزمایش آماده می‌کند را از داروهایی که مصرف می‌کنید، از جمله ویتامین‌ها و مکمل‌های گیاهی، آگاه سازید و هر گونه آلرژی، بیماری‌های اخیر و دیگر شرایط پزشکی خود را توضیح دهید. ​همچنین جواهرات و دیگر لوازم جانبی فلزی خود را در منزل بگذارید و یا قبل از آزمایش آن‌ها را از خود جدا کنید.

آموزش زبان انگلیسی

در ایران استفاده از مواد رادیواکتیو در پزشکی اولین بار با اندازه گیری مقدار ید رادیواکتیو ادار 24 ساعته در سال 1339 به وسیله دستگاهی که چهار لوله گایلر مولر در اطراف ظرف ادار قرار داده شده بود ، در آزمایشگاه پیمان مرکزی دانشکده علوم پزشکی تهران شروع شد. یکی از رشته هایی که داوطلبان کنکور می توانند آن را در دفترچه انتخاب رشته کنکور مشاهده نمایند، رشته تکنولوژی پزشکی هسته ایمی باشد. داوطلبان علاقه مند به تکنولوژی پزشکی هسته ایمی بایست پیش از آغاز انتخاب رشته کنکور اطلاعات کافی در خصوص این رشته، درس های عمومی و اختصاصی و بازارکار آن داشته باشند.