دسته‌ها
اخبار

برنامه های دوستیابی کلاهبرداران عاشقانه را سرکوب می کنند


مایکل اشتاینباخ، رئیس تشخیص کلاهبرداری جه، در سیتی و دستیار اجرایی سابق شعبه امنیت ملی FBI، می‌گوید که کلاهبرداری از «سرقت کارت‌های با حجم بالا یا دریافت اطلاعات بسیار سریع به اطلاعات بیشتر تبدیل شده است.» مهندسی اجتماعی پیچیده، جایی که کلاهبرداران زمان بیشتری را صرف نظارت می‌کنند.» او می‌افزاید که اپلیکیشن‌های دوستیابی تنها بخشی از کلاهبرداری جه، هستند و کلاهبرداری با حجم بالا همچنان رخ می‌دهد. اما برای کلاهبرداران، او می‌گوید: «اگر بتو،د زم، را صرف جلب اعتماد و اطمینان قرب، خود کنید، پاداش‌ها بسیار بیشتر است.»

اشتاینباخ می‌گوید که به مصرف‌کنندگان توصیه می‌کند، چه در یک اپلیکیشن بانکی و چه در اپلیکیشن دوست‌یابی، به تعاملات خاص با مقداری شک و تردید نزدیک شوند. Steinbach می‌گوید: «ما در اینجا یک عبارت مهم داریم: تماس را نپذیرید، تماس بگیرید. “بیشتر کلاهبرداران، مهم نیست که چگونه آن را کنار هم می گذارند، به روشی ناخواسته با شما تماس می گیرند.” با خودت صادق باش؛ اگر ،ی خیلی خوب به نظر می رسد که درست باشد، احتمالاً درست است. و مکالمات را روی پلتفرم نگه دارید – در این مورد، در برنامه دوستیابی – تا زم، که اعتماد واقعی ایجاد شود. طبق گزارش FTC، حدود 40 درصد از گزارش‌های کلاهبرداری عاشقانه با «روایت‌های مفصل» (حداقل 2000 کاراکتر) به انتقال مکالمه به واتس‌اپ، چت گوگل یا تلگرام اشاره می‌کنند.

شرکت‌های اپلیکیشن دوست‌یابی با استفاده از ابزارهای دستی و ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی که برای شناسایی یک مشکل بالقوه مهندسی شده‌اند، به افزایش کلاهبرداری‌ها پاسخ داده‌اند. اکنون چندین برنامه Match Group از ویژگی‌های تأیید ع، یا ویدیو استفاده می‌کنند که کاربران را تشویق می‌کند مستقیماً از خود در برنامه ع، بگیرند. سپس این ابزارها از طریق ابزارهای یادگیری ماشینی اجرا می‌شوند تا اعتبار حساب را تعیین کنند، به‌جای اینکه به ،ی اجازه دهند ع،ی را که قبلاً گرفته‌اید آپلود کند که ممکن است ابرداده‌های گویا آن حذف شود. (یک گزارش WIRED در مورد کلاهبرداری های برنامه دوستیابی در اکتبر 2022 اشاره کرد که در آن زمان، Hinge این ویژگی تأیید را نداشت، اگرچه Tinder این کار را داشت.)

آلیس هانسبرگر که معاون تجربه مشتری در Grindr است و نقشش شامل نظارت بر اعتماد است، می‌گوید برای اپلیکیشنی مانند Grindr که عمدتاً به مردان در جامعه LGBTQ خدمت می‌کند، تنش بین حریم خصوصی و ایمنی بیشتر از سایر برنامه‌ها است. و ایمنی هانسبرگر می‌گوید: «ما نیازی به ع، چهره هر فرد در نمایه عمومی آنها نداریم، زیرا بسیاری از مردم احساس راحتی نمی‌کنند که ع،ی از خود به صورت عمومی در اینترنت مرتبط با یک برنامه LGBTQ داشته باشند. این امر به ویژه برای افرادی در کشورهایی که همیشه افراد LGBTQ را نمی پذیرند یا جایی که عضویت در جامعه حتی غیرقانونی است، مهم است.

هانسبرگر می‌گوید که برای کلاهبرداری‌های ربات در مقیاس بزرگ، این برنامه از یادگیری ماشینی برای پردازش ابرداده‌ها در مرحله ثبت‌نام استفاده می‌کند، به تأیید صحت تلفن پیامک تکیه می‌کند و سپس سعی می‌کند ال،ای افرادی را که از برنامه استفاده می‌کنند برای ارسال پیام‌ها سریع‌تر از یک برنامه شناسایی کند. قدرت واقعی انسان وقتی کاربران ع،‌ها را آپلود می‌کنند، Grindr می‌تواند تشخیص دهد که یک ع، بارها و بارها در حساب‌های مختلف استفاده می‌شود. و مردم را تشویق می کند تا از چت تصویری در خود برنامه به ،وان راهی برای جلوگیری از کلاهبرداری های گربه ماهیگیری یا قصاب خوک استفاده کنند.

کوزول، از Tinder، می‌گوید که برخی از «پیچیده‌ترین کارهای» این شرکت در یادگیری ماشینی است، اگرچه او از به اشتراک گذاشتن جزئیات در مورد نحوه کار این ابزارها خودداری کرد، زیرا بازیگران بد می‌توانند از اطلاعات برای دور زدن سیستم‌ها استفاده کنند. به محض اینکه ،ی ثبت نام کرد، ما سعی می کنیم بفهمیم که آیا این یک شخص واقعی است؟ و آیا آنها فردی با نیت خیر هستند؟»

با این حال، در نهایت، هوش مصنوعی تنها کارهای زیادی انجام خواهد داد. اشتاینباخ می گوید که انسان ها هم کلاهبردار و هم حلقه ضعیف طرف دیگر کلاهبرداری هستند. در ذهن من، این به یک پیام خلاصه می شود: باید از موقعیت آگاه باشید. برای من مهم نیست که چه برنامه ای است، شما نمی تو،د فقط به خود ابزار تکیه کنید.


منبع: https://www.wired.com/story/dating-apps-tools-to-thwart-scams/