دسته‌ها
اخبار

ایلان ماسک لوگوی توییتر را به X تغییر داد


ایلان ماسک از زم، که پاییز گذشته کنترل شرکت رسانه‌های اجتماعی را در دست گرفت، یکی از قابل مشاهده‌ترین تغییرات را در توییتر ایجاد کرده است: جایگزینی لوگوی پرنده معروف آن.

در یک توییت اوایل صبح یکشنبه به وقت شرقی، آقای ماسک گفت که “به زودی با برند توییتر و به تدریج از همه پرندگان خداحافظی خواهیم کرد.” حدود 24 ساعت بعد، یک X سبک و سیاه و سفید به جای لوگوی آبی پرنده در وب سایت شرکت ظاهر شد.

حساب‌های شرکتی توییتر نیز نام تجاری جدیدی را اتخاذ ،د که یک شبه در کنار دفتر مرکزی شرکت در سانفرانسیسکو پیش‌بینی شد. “چراغ ها. دوربین. ای،!” لیندا یاکارینو، مدیر اجرایی توییتر، در سایت قرار داده شده است، به همراه ع، ساختمان.

“X” اصطلاحی است برای چیزی که آقای ماسک آن را به ،وان “برنامه همه چیز” توصیف می کند که می تواند رسانه های اجتماعی، پیام های فوری و خدمات پرداخت را مانند برنامه محبوب چینی WeChat ،یب کند.

آقای ماسک گفته است که ،ید توییتر “شتاب دهنده ای برای ایجاد X” است و نهاد شرکتی که او برای ،ید و کنترل توییتر ایجاد کرد، X Holdings نام دارد.

آقای ماسک اوایل یکشنبه در یک پخش زنده صوتی توییتر صحبت کرد و گفت که در حال تغییر لوگوی توییتر است. او گفت: «این کار باید خیلی وقت پیش انجام می شد. “ببخشید طول، شد.”

چند ساعت بعد، آقای ماسک در ایمیلی به کارمندان توییتر گفت که “ما واقعاً در حال تغییر به X هستیم.”

او قبل از امضا با یک ایموجی سلام نوشت: «این آ،ین پیام من از یک ایمیل توییتر است.

آقای ماسک موانع کمی برای ایجاد چنین تغییراتی در شرکت پس از خصوصی ، آن به ،وان بخشی از ،ید شرکت دارد. اما او همچنان می‌تواند با مقاومت بانک‌هایی که میلیاردها دلار به او وام داده‌اند و سرمایه‌گذاران خصوصی که در این معامله آورده است، مواجه شود، که می‌توانند نگر،‌هایی را در مورد کنار گذاشتن یکی از قابل مشاهده‌ترین دارایی‌های توییتر ایجاد کنند.

این شرکت شاهد کاهش شدید درآمد تبلیغاتی خود بود در میان ،وج مدیران فروش و نگر، از اینکه سایت بیشتر مستعد محتوای مشکل‌ساز شده است. اکنون با یک رقیب با بودجه خوب در Threads روبرو است، سرویسی که اخیراً شبیه توییتر از متا، صاحب فیس بوک معرفی شده است.

توییتر بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

آقای ماسک علاقه زیادی به حرف X داشته است. در سال 1999، او یکی از بنیانگذاران آن بود. X.com، یک بانک آنلاین بود و بعداً آن را با استارت آپ دیگری ادغام کرد تا پی پال ایجاد کند. در سال 2017، او گفت که او دامنه X.com را دوباره ،یداری کرد از پی پال

آقای ماسک همیشه اظهارات عمومی خود را دنبال نکرده است، مانند زم، که او توییت کرد این شرکت یک شورای تعدیل محتوا ایجاد خواهد کرد تا قضاوت کند که چه نوع سخنر، در سایت قابل قبول است.

اما او در تغییر رویه‌های خاص توییتر، مانند پایان دادن به راستی‌آزمایی رایگان حساب‌های کاربران برجسته، که با علامت چک سفید و آبی مشخص می‌شود، و به جای آن گرفتن حق اشتراک برای علامت چک از کاربران، پیشی گرفته است.

جیسون کارائیان گزارش کمک کرد




منبع: https://www.nytimes.com/2023/07/23/business/elon-musk-twitter-logo.html