دسته‌ها
اخبار

اپل هزینه های سرویس تعویض باتری را برای دستگاه های بدون گارانتی افزایش می دهد • TechCrunch


اپل از مارس 2023 هزینه های سرویس تعویض باتری آیفون ها، آیپدها و مک بوک های بدون گارانتی را افزایش می دهد. افزایش قیمت از 20 تا 50 دلار برای انواع مختلف دستگاه ها متغیر است.

تغییر توسط مشاهده شد Reddit کاربرانکه اشاره کرد که اپل در صفحات تعمیر این دستگاه ها در سکوت به این تغییر اشاره کرده است.

هزینه خدمات باتری خارج از گارانتی فعلی تا پایان فوریه 2023 اعمال خواهد شد. از اول مارس 2023، هزینه خدمات باتری خارج از گارانتی برای تمام مدل های آیفون قبل از آیفون 14 20 دلار افزایش می یابد. شرکت ذکر در صفحه تعویض و تعمیر باتری آیفون.

در اینجا یک تفکیک سریع از مبلغ اضافی که برای تعویض باتری دستگاهی که از ماه مارس تحت پوشش گارانتی قرار نمی گیرد، باید بپردازید آورده شده است:

  • آیفون 13 و قبل از آن: 20 دلار (قیمت کل: 89 دلار)
  • آیپد پرو 12.9 اینچی (نسل 5 و قبل)، آیپد پرو 11 اینچی (نسل سوم و قبلی)، آیپد پرو 10.5، آیپد پرو 9.7، آیپد مینی (نسل ششم و قبل)، و آیپد ایر (نسل پنجم و قبلی) : 20 دلار (قیمت کل: 99 دلار تا 119 دلار)
  • تمامی مدل های مک بوک ایر: 30 دلار (قیمت کل: 159 دلار)
  • تمامی مدل های مک بوک پرو: 50 دلار (قیمت کل: 249 دلار)

برای مرجع، قیمت تعویض باتری آیفون 14 99 دلار است که در مقایسه با مدل های قدیمی بالاتر است.

این تغییر جه، است و افزایش قیمت محلی ممکن است متفاوت باشد. به ،وان مثال، بریت،ا برای تعویض باتری آیفون 20 پوند و فرانسه 24 یورو شارژ خواهد کرد.

افزایش هزینه خدمات بر مش،ین AppleCare یا AppleCare+ یا افرادی که به خدمات تعمیر شخص ثالث متکی هستند تأثیر نمی گذارد.

شایان ذکر است که اپل در آوریل گذشته برنامه سلف سرویس خود را برای کاربران آیفون مستقر در ایالات متحده باز کرد که به افراد اجازه می دهد بدون هیچ گونه کمک خارجی قطعات را دریافت و تعویض کنند.

در حالی که افزایش قیمت در هزینه سرویس برای تعویض باتری ایده آل نیست، اما همچنان زندگی جدیدی به دستگاه شما می بخشد بنابراین نیازی به ،ج ، پول برای یک ابزار جدید ندارید.


منبع: https://techcrunch.com/2023/01/03/apple-is-increasing-battery-replacement-service-charges-for-out-of-warranty-devices/