دسته‌ها
اخبار

ال‌جی به دلیل کاهش تقاضا برای لوازم الکترونیکی مصرفی، سود خود را در سال 2022 کاهش می‌دهد


ال جی الکترونی، به دلیل کاهش تقاضا برای لوازم الکترونیکی مصرفی ناشی از رکود اقتصادی جه،، سود عملیاتی خود را برای سال 2022 نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داد.

این سازنده لوازم الکترونیکی کره ج،ی روز جمعه اعلام کرد که در سال 2022 3.551 تریلیون وون سود عملیاتی به ثبت رسانده است که 12.5 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

رکود اقتصادی جه، باعث افزایش هزینه‌ها برای غول‌های فناوری کره ج،ی، سامسونگ و ال‌جی در سال گذشته شد، در حالی که تقاضا برای لوازم الکترونیکی مصرفی که در طول همه‌گیری جه، بالا بود، کاهش یافت.

کاهش سود عملیاتی ال‌جی به‌ویژه در سه ماهه چهارم قابل توجه بود و با 90.7 درصد کاهش نسبت به سال قبل به 69.3 میلیارد وون رسید.

در حالی که تقاضای عمومی برای لوازم الکترونیکی مصرفی کاهش یافت، تقاضا برای محصولات ممتاز تا سال 2022 ادامه یافت. ال‌جی شاهد افزایش 12.9 درصدی درآمد نسبت به سال گذشته بود و 83.46 تریلیون وون درآمد ثبت کرد که بالاترین رقم درآمد سالانه آن تا به امروز است.

سازنده لوازم الکترونیکی کره ج،ی گفت که این رشد درآمد ناشی از تقاضای قوی برای لوازم خانگی و قطعات خودرو ممتاز است. ال جی گفت که واحد تجاری قطعات خودرو نیز اولین سود خود را در سال 2022 به ثبت رساند.

با این حال، درآمد و سود عملیاتی ،ب و کار تلویزیونی آن در سال 2022 نسبت به سال 2021 به دلیل کاهش تقاضا کاهش یافت. این شرکت توضیح داد که تقاضای پس از همه گیری برای رایانه های شخصی و نمایشگرها نیز در طول سال کاهش یافته است.

شرکت تابعه ال‌جی دیسپلی نیز در همان روز از ضرر عملیاتی 875.7 میلیارد وون برای سه ماهه چهارم از این تقاضای ضعیف برای پنل‌های نمایشگر خبر داد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/lg-sees-profit-drop-in-2022-from-lower-demand-for-consumer-electronics/#ftag=RSSbaffb68