دسته‌ها
اخبار

از رشته تکنولوژی پرتوشناسی چه می دانید؟ مدرسه آنلاین

مراجعه به کارنامه پذیرفته شدگان سال گذشته که در این مقاله ارائه نموده ایم، می تواند مرجع مناسبی برای ارزیابی وضعیت داوطلبان باشد. با اولین مراجعه، شما وارد چرخه درمان با پذیرش24 شده اید و در کنار سایر مراجعین، به هزاران متخصص آنلاین پذیرش24 برای پیگیری درمان خود دسترسی دارید. پس از مراجعه، در نظرسنجی کیفیت درمان پذیرش24 شرکت کنید تا با کمک شما بقیه مراجعین، برای انتخاب درمانگر خود انتخاب آگاهانه تری داشته باشند.

  • تصویر رادیولوژی نامناسب باعث سردرگمی پزشک معالج در تشخیص صحیح بیماری می‌شود.
  • البته وام گرفتن هم شرایط خاص خودشو داره و هر کسی حاضر نیست وام به این بزرگی بگیره چون هزینه تاسیس مرکز رادیولوژی در حد میلیون نیست و بحث میلیارد هست.
  • درآمد و بازار کار فارغ التحصیلان رشته تکنولوژی پرتو شناسی یا سونوگرافی و رادیولوژی میتواند خیلی خوب باشد اما به شرطی که راه پول درآوردن را بلد باشید.
  • عمل تصویربرداری از اندام‌های مختلف بدن که توسط اشعه ایکس انجام می‌شود را رادیوگرافی می‌گویند که از دو کلمه رادیو به معنی اشعه وکلمه گرافی به معنی ثبت کردن می‌باشد.
  • بنابراین، دكتر رادیولوژیست نمی تواند تفسیر مناسبی از تصاویر داشته و از روی آنها تشخیص پزشكی دهد.

افرادی که در زمان انتخاب رشته این رشته را انتخاب می کنند باید در درس های فیزیک، ریاضی و زیست شناسی دبیرستان قوی باشند چون یکی از دروس پایه این رشته فیزیک و در ادامه آناتومی و فیزیولوژی است. دانشجویان در طول تحصیل با دستگاه های تصویر برداری و نحوه کار آن ها آشنا می شوند. رشته رادیولوژی داخل دفترچه انتخاب رشته کنکور به اسم تکنولوژی پرتوشناسی نوشته شده که با رشته تکنولوژی پرتودرمانی فرق دار، ایناه دو رشته جدا هستن. کارشناسی پرتوشناسی یا طول دوره تحصیلش ۴ ساله و جزو رشته های زیر گروه ۱ تجربیه. پذیرشش هم به صورت بومی ناحیه ای هست و جزو رشته های ستاره داره یعنی حداکثر ۷۰ درصد ظرفیت کلاس میتونن از یک جنسیت خانم یا آقا باشن.

لیست تمام متخصص های تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی ایران

برای اطلاع از نحوه برقراری ارتباط با انواع مشاوران ماهر می توانید به مطالعه مقاله زیر بپردازید. آیا شما تجربه ادامه تحصیل رادیولوژی در خارج از کشور را دارید؟ به نظر بهترین کشور برای تحصیل در رشته رادیولوژی کدام کشور است؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. دانشگاه واشنگتن سنت لوئیس دارای یکی دیگر از برترین دانشکده‌های پزشکی آمریکا است. داوطلبان ادامه تحصیل در این دانشگاه می‌توانند تا یک دسامبر( ۱۰ آذر) درخواست اخذ پذیرش خود را ارسال نمایند.

معرفی رشته تلويزيون وهنرهاي ديجيتالي

برای هر کدام، تکنولوژیست بایستی مراحل تحصیل و آزمون بورد گرایش مربوطه را گذرانیده باشد. این رشته مانند رشته پزشکی فقط در دانشگاه‌های روزانه و پردیس خودگردان علوم پزشکی ارائه می‌شود. هدف از رشته رادیولوژی تربیت کارشناسانی است که با دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی نظیر سیستم‌های دیجیتال ، CT، MRIآشنا شده و بتوانند تصویربرداری های اختصاصی و نسبتاً دشوار نظیر سیستم گوارش، عروق و ادرار انجام دهند و امکان همکاری در پژوهش‌های مربوط به تشخیص پزشکی را داشته باشند. فردی که تکنولوژی پرتوشناسی می خواند باید مهارت ارتباطی خوبی دربرخورد با بیماران داشته و قبل از تصویربرداری اطلاعات و دستورات لازم را به آنها بدهد. او باید با کلیه تجهیزات و دستگاه های رادیوگرافی به خوبی آشنا بوده و در استفاده از آنها تبحر داشته باشد. با وجود اینکهنرم افزار انتخاب رشته کنکور هیوامی تواند توضیحاتی را در خصوص محل قبولی داوطلبان به آن ها ارائه دهد، اما همچنان توصیه می شود، پیش از انتخاب رشته با مشاوران و متخصصان این حوزه صحبت کرده و سپس اطلاعات خود را در سایت انتخاب رشته ثبت نمایید.

پارلمان اروپا روسیه را کشور حامی تروریسم اعلام کرد

دانشگاه آزاد فعلا رشته تکنولوژی پرتوشناسی رو هم مثل فیزیوتراپی و بینایی سنجی و … نداره و این یکی از مزایایی این رشته است که باعث میشه خیلی اشباع نشه. فقط دانشگاه های دولتی کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی دارن و سالانه حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر از طریق کنکور سراسری دانشجوی کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی پذیرش میکنن. الان اکثر دانشگاه های علوم پزشکی دولتی در دوره روزانه این رشته رو دارن و معمولا سالانه بین ۲۰ تا ۴۰ دانشجو پذیرش میکنن. چند دانشگاه هم ظرفیت مازاد یا پردیس خودگردان رادیولوژی رو دارن که شهریه داره. ضمنا جزو رشته های بورسیه ارتش هم هست و دانشگاه علوم پزشکی ارتش امسال ۸ نفر دانشجوی کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی مرد پذیرش میکنه. البته دانشگاه ارتش شرایط خاصی واسه پذیرش داره که میتونید شرایطش رو در سایت ما moshaverane100.com در قسمت انتخاب رشته کنکور تجربی بخش دانشگاه های خاص ببینید.