دسته‌ها
اخبار

اجازه ندهید ربات جاروبرقی شما را برهنه ببیند – Geek را مرور کنید


از جاروبرقی ربات با دوربین خودداری کنید.

یک جفت چشم گوگل به جاروبرقی ربات Ecovacs Deebot.
Ste Knight / Review Geek، Mega Pixel/Shutterstock.com

جاروبرقی های رباتی مجهز به دوربین می توانند در اطراف خانه شما پرسه بزنند و فرصت های منحصر به فردی را برای هکرها فراهم کنند تا حریم خصوصی شما را نقض کنند. راه‌هایی برای کاهش این مشکل وجود دارد، اما ربات بدون دوربین بهترین گزینه است.

اینترنت یک فرصت منحصر به فرد برای ،نده ها، هکرها و شرکت هایی است که می خواهند به حریم خصوصی شما نفوذ کنند. تا به حال، احتمالاً از تمام دست فشارهایی که پیرامون این موضوع وجود دارد، آگاه هستید. اما یک تهدید حریم خصوصی وجود دارد که توانسته است از زیر بینی همه عبور کند – دوربین‌های موجود در جاروبرقی ربات ما.

دوربین های رومینگ یک کابوس حریم خصوصی هستند

ما معتقدیم که دوربین های امنیتی داخلی تهدیدی برای حریم خصوصی کاربران هستند. اگر یک هکر موفق به دسترسی به فید دوربین امنیتی داخلی شود، می تواند خانواده شما را جاسوسی کند و مکالمات شما را بشنود. بسته به اینکه دوربین را در کجای خانه خود قرار می دهید، حتی ممکن است شما را با شلوار پایین بگیرید.

بنابراین، وقتی یک دوربین امنیتی داخلی را روی چرخ ها قرار می دهید، چه اتفاقی می افتد؟ خوب، شما یک ربات جاروبرقی مدرن دریافت می کنید. ویژگی‌های پیشرفته نقشه‌برداری اتاق و اجتناب از موانع به سطحی از «دید رایانه‌ای» نیاز دارند که معمولاً از طریق ،یبی از حسگرهای IR، LIDAR و دوربین‌های دیجیتال قدیمی به دست می‌آیند.

جاروبرقی های رباتیک با دوربین های داخلی از خانه شما ع، می گیرند. و برخی جاروبرقی‌های ربات مانند Ecovacs Deebot Ozmo T8 AIVI را می‌توان با فید ویدیویی زنده از تلفن شما کنترل کرد. این داده‌ها رمزگذاری شده‌اند، اما برای هکرها و ،نده‌ها که به اقدامات امنیتی در دستگاه‌های هوشمند چشم پوشی می‌کنند، ارزشمند است.

بدیهی است که نگر، اصلی در اینجا این است که جاروبرقی ربات می تواند به هر ،مت از خانه شما سفر کند. اگر یک هکر یک نمای نزدیک از کفش‌های ورزشی شما ببیند، مشکل بزرگی نیست. اما وقتی یک ربات جاروبرقی شما را به داخل حمام تعقیب می کند چه اتفاقی می افتد؟ و اگر بچه دارید، آیا حریم خصوصی آنها توسط جاروبرقی روباتی به خطر می افتد؟

تاریخچه مداوم هک دوربین هوشمند

دوربین Wyze و Eufy در کنار یکدیگر
Wyze/eufy

اگر در دهه گذشته چیزی یاد گرفته باشیم، این است که شرکت های فناوری احترام بسیار کمی برای حریم خصوصی مشتریان خود قائل هستند. و این به ویژه در مورد شرکت‌های خانه‌های هوشمند صادق است، که به دلیل اقدامات امنیتی سهل انگارانه خود مرتباً درگیر رسوایی‌ها می‌شوند.

برای یافتن نمونه هایی از این حماقت نیازی نیست سخت به دنبال آن باشید. اوا، سال گذشته، eufy در مورد ماهیت “فقط محلی” دوربین های امنیتی خود دروغ می گوید. همچنین این واقعیت را رد کرد که با کمی دانش، هکرها می توانند دسترسی از راه دور به فیدهای دوربین eufy از رایانه رومیزی آنها

اوه، و به یاد داشته باشید که چه اتفاقی برای Wyze افتاد؟ محققان امنیتی در BitDefender در سال 2019 به Wyze در مورد آسیب‌پذیری مهم دوربین هشدار دادند. سه سال بعد، BitDefender مجبور شد آسیب پذیری را عمومی کنید، زیرا Wyze به سادگی تصمیم گرفته بود مشکل را نادیده بگیرد.

مسلماً هکرها علاقه چند، به جاروبرقی ربات نشان نداده اند. اما ما انتظار داریم که با مقرون به صرفه شدن جاروهای مجهز به دوربین، این تغییر کند. و، به لطف iRobot، ما یک ایده کلی داریم که از چنین هکی چه انتظاری داریم.

در سال ۲۰۱۹، iRobot برای یافتن آزمایش‌کننده‌های بتا برای جاروبرقی‌های سری J Roomba پیش‌تولید خود دست به کار شد. این جاروهای رباتیک شامل دوربینی برای نقشه برداری اتاق، شناسایی اشیا و اجتناب از موانع بود. متأسفانه، در طول دوره آزمایش بتا، تصاویر گرفته شده توسط این جاروبرقی ها به خارج از ایالات متحده ارسال شد و توسط کارگران قراردادی حاشیه نویسی شد.

حدود 15 تصویر گرفته شده توسط این ربات های جاروبرقی به فیس بوک درز کرد، از جمله ع، های یک زن در توالت. این فناوری MIT مرور گزارش مفصلی از این رسوایی منتشر کرد و من قول می دهم که ترس را در دل شما بیاندازد. (برای تکرار، این رسوایی مربوط به یک برنامه آزمایش بتا است. آزمایش کنندگان قراردادهایی را امضا ،د و برای شرکت در این برنامه دستمزد دریافت ،د. Roomba شما ع، هایی را به خارج از کشور ارسال نمی کند.)

جاروبرقی ربات ILIFE V3s Pro

ILIFE V3s Pro یک جاروبرقی رباتیک بدون هیچ گونه دوربین، سنسور LIDAR یا اتصال به اینترنت است. با این حال، نسبتاً مقرون به صرفه است و برای تمیز ، موهای حیوانات خانگی از فرش یا کف سخت به خوبی کار می کند.

آیا باید در مورد جاروبرقی روبات خود متواضع باشید؟

جاروبرقی roborock در ایستگاه بارانداز خود روی یک کف چوبی
سارا چنی / Review Geek

خلاء ربات شما ممکن است حریم خصوصی شما را تهدید کند. اما خبر خوب این است که شما کنترل من،ی بر اوضاع دارید. با محدود ، حرکات جاروبرقی ربات خود و تغییر عادات خود، می تو،د (امیدواریم) از دیدن چیزی جز کف و مبلمان خانه توسط هکرها جلوگیری کنید.

اگر صاحب یک ربات جاروبرقی مجهز به دوربین هستید، برنامه ریزی کنید که در مواقعی که در خانه نیستید آن را تمیز کند. مناطق ممنوعه را طوری برنامه‌ریزی کنید که آن را از اتاق خواب و حمام دور نگه دارید و جلوی این چیزها از تن خارج نشوید. (ممکن است جاروبرقی شما گزینه غیرفعال ، دوربین را به شما بدهد. این یک راه حل تضمینی برای مشکل نیست، زیرا ممکن است دوربین توسط هکرها دوباره فعال شود.)

اکنون، من فکر نمی کنم که این یک راه ایده آل برای وجود باشد. شما یک بزرگسال هستید و باید این آزادی را داشته باشید که با لباس زیرتان آشپزی کنید، با در باز روی توالت بنشینید، یا هر گونه لذت گرایی دیگری را در خانه خود انجام دهید بدون اینکه ترس داشته باشید که یک هکر یقه مدادی شما را تماشا می کند.

پر، تنها راه برای جلوگیری از ،اب شدن است. اگر نمی خواهید دوربینی در اطراف خانه شما پرسه بزند، یک ربات جاروبرقی ب،ید که دوربین داخلی نداشته باشد!

،ید ربات جاروبرقی بدون دوربین را در نظر بگیرید

جاروبرقی مدل پایه Roborock S7.
وکیوم مدل پایه Roborock S7 از سنسورهای تصویربرداری بدون دوربین استفاده می کند. Roborock

اگر می خواهید آرامش خاطر و حریم خصوصی داشته باشید، دوربین های متصل به اینترنت را از خانه خود دور نگه دارید. تولیدکنندگان سوگند یاد خواهند کرد که محصولات آنها مانند فورت نا، ایمن هستند، اما همانطور که آموختیم، شرکت های خانه هوشمند به ندرت امنیت را در اولویت قرار می دهند یا به حریم خصوصی مشتریان خود احترام می گذارند.

بنابراین، ،ید ربات جاروبرقی را در نظر بگیرید که دوربین داخلی نداشته باشد. گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد، از جمله مدل پایه Roborock S7، ILIFE V3s Pro، و iRobot Roomba i3+ EVO.

توجه داشته باشید که جاروبرقی های ربات با دوربین ویژگی های نقشه برداری اتاق و جلوگیری از موانع را افزایش می دهند. ربات جاروبرقی بدون دوربین خیلی “هوشمند” به نظر نمی رسد، به خصوص اگر فاقد حسگرهای LIDAR باشد. به همین دلیل، من پیشنهاد می کنم بررسی کنید Roborock S7 قبل از اینکه به هر جاروبرقی دیگر روبات بدون دوربین نگاه کنید.

جاروبرقی و جاروبرقی ربات Roborock S7

Roborock S7 به ،وان یک پاک کننده اولتراسونیک عمل می کند و به طور خودکار ، ها را در پایه شارژ خود می ریزد. همچنین از حسگر LIDAR برای ناوبری استفاده می کند که آن را به جایگزینی عالی برای جاروبرقی رباتی مجهز به دوربین تبدیل می کند.

آمازون

409.99 دلار
649.99 دلار صرفه جویی 37%




منبع: https://www.reviewgeek.com/142606/dont-let-your-robot-vacuum-see-you-،/