Blizzard Entertainment اولین بار World of Warcraft را در نوامبر 2004 منتشر کرد، بنابراین نیویورک تایمز سالگرد را جشن گرفت با تشریح راههای بسیاری که هنوز هم میتو،م تأثیر بازی نقشآفرینی آنلاین چندنفره انبوه را بعد از 20 سال ببینیم.
برای یک چیز، در حالی که بازیهای چند نفره و شبکههای اجتماعی اولیه مانند MySpace از قبل وجود داشتند، WoW پیشنمایش واقعی آیندهای را ارائه کرد که در آن همه به دوستان و غریبههای آنلاین متصل میشدند. از سوی دیگر، این بازی با یک مدل تجاری که اشتراک ماهانه را با ،یدهای درون بازی ،یب میکند (از جمله حیوانات خانگی و حیواناتی که بازیکنان میتوانند سوار آنها شوند)، میلیاردها دلار درآمد ،ب کرد، و تبدیل به یک ، پول نقد عظیم برای بلیزارد شد و راه را برای مدلهای تجاری اینترنتی آینده نشان داد.
بازی نیز به وجود آمد میم های جاودانه، طرفداران مشهور را به خود جلب کرد و باعث شد اپیدمیولوژیست ها برای بحث که یک حادثه شامل گسترش کنترل نشده یک بیماری خیالی را می توان برای بینش در مورد اپیدمی های دنیای واقعی مورد مطالعه قرار داد.
همچنین، برای ثبت، من فکر می کردم که فیلم آنقدرها هم بد نیست.
منبع: https://techcrunch.com/2024/11/17/world-of-warcraft-turns-20/