Afeela 1 سونی شبیه پلی استیشن 4 در دوران PS5 است
انتشار: دی 19، 1403
بروزرسانی: 02 خرداد 1404

Afeela 1 سونی شبیه پلی استیشن 4 در دوران PS5 است


در حالی که اخبار خودروی زیادی در نمایشگاه CES 2025 وجود دارد، در دوردست ها، صحبت از نمایشگاه Afeela 1 است. دوباره. اکنون پنج سال است که سونی تغییراتی را در همین موضوع به نمایش می گذارد، ابتدا مانند سال 2020، سپس قبل از تغییر نام تاسف بار به , و در نهایت امسال به Afeela 1.

در طول مسیر، این خودرو در حالی که به برخی از مشخصات که پنج سال پیش به نظر خوب می آمد پایبند بود، ظاهر کمی جالب را از دست داد. همه چیز کمی بد به نظر می رسد، مهم ترین آن قیمت اولیه آن است: .

من فرصتی پیدا کردم تا از نزدیک و داخل ماشین بروم، دمویی که با توضیح دیگری درباره م،ای افیلا شروع شد. این یک نوع پورمانتو بیش از حد برای کلمات خودمختاری، تقویت، و قرابت است.

Afeela 1 امسال نسبت به خودروی بی شمار سال گذشته کمی تغییر کرده است. تنها به روز رس، بصری قابل توجه در غلاف حسگر بیرون زده از لبه جلویی سقف یافت می شود. یک ماژول LiDAR اکنون با افتخار ایستاده است، همراه با چند دوربین در دو طرف، که در جهت مخالف، به سبک آفتاب پرست، خیره شده اند.

در حالی که ظاهر چشمان ،ه چندان جذاب نیست، اما تنها ویژگی بصری در طراحی بی نظیر است. تنها نقطه صحبت خارجی دیگر صفحه نمایش تعبیه شده در لبه جلویی کاپوت است. این "نوار رسانه ای" چیز دیگری است که چند سال پیش در یک ماشین مفهومی بدیع و سرگرم کننده به نظر می رسید.

درز قابل توجهی وجود دارد که در آن دو نمایشگر روی نمایشگرهای نصب شده روی مشبک به هم می رسند.درز قابل توجهی وجود دارد که در آن دو نمایشگر روی نمایشگرهای نصب شده روی مشبک به هم می رسند.

درز قابل توجهی وجود دارد که در آن دو نمایشگر روی نمایشگرهای نصب شده روی مشبک به هم می رسند. (تیم استیونز برای Engadget)

قرار است از ورود شما به ماشین خوش آمد بگوید یا به اطرافیانتان پیام بدهد. اما خواندن آن از دور سخت است، و از نزدیک می تو،د درز تاسف باری را در وسط ببینید که در آن دو پانل تا حدودی به هم پیوسته اند تا چیزی را تشکیل دهند.

برای باز ، درب راننده، یا روی دکمه ای در برنامه ضربه بزنید یا دکمه کوچکی را که در ستون تعبیه شده است فشار دهید. هیچ دستگیره ای برای کشیدن وجود ندارد، حتی یک باله نمادین مانند روی . نمی توانم بپرسم اگر در طوفان یخ پارک کنی و در بسته باشد، چه کار می کنی؟ جواب زیادی به من داده نشد

این درها به فضایی باز می شوند که به اندازه فضای بیرونی کم رنگ است به جز یک چیز: صفحه نمایش داشبورد. این پر جنب و جوش و واضح است و در مورد تنها چیزی که در اینجا به من یادآوری می کند که این محصول سونی است. خوب، آن و کنتر، DualSense که می تو،د آن را با ماشین جفت کنید و در حین شارژ ،، PS Remote Play را روشن کنید.

و شما باید کاری انجام دهید زیرا حدا،ر نرخ شارژ Afeela 1 برای باتری 91 کیلووات ساعتی آن 150 کیلووات است که حدود 300 مایل برد را ارائه می دهد. آن را با یک لوسید ایر ارزان تر مقایسه کنید، که می تواند دو برابر سریع تر شارژ شود و با شارژ بیش از 400 مایل را طی کند، و مشکل واقعی را در این مورد مشاهده می کنید.

این صفحه نمایش به علاوه نور محیطی داخل خودرو همگی به طور کامل قابل تنظیم هستند، با انواع تم های موجود در PS5. من نمونه برداری کردم شبح تسوشیما و فورتنایت مضامینی که هر کدام فضای داخلی را در یک سری رنگ های من، پخش می ،د و شخصیتی را به سطوح و،لی اضافه می ،د.

صفحه نمایش داخلی یکی از چند جنبه جالب Afeela 1 است.صفحه نمایش داخلی یکی از چند جنبه جالب Afeela 1 است.

تیم استیونز برای Engadget

این صفحه نمایش بزرگ نقطه صحبت اصلی است، اما کمی پایین تر نگاه کنید و بزرگ ترین دستگیره حجم صدا را در بین صندلی ها مشاهده خواهید کرد. این دکمه از دستگیره iDrive در ا،ر BMW های مدرن بزرگتر است، اما تنها ،وجی سیستم صوتی با 28 بلندگو و مجهز به Dolby Atmos را کنترل می کند.

در همین حال، رابط نرم افزاری تا حد زیادی ناتمام به نظر می رسید، کمی بیشتر از یک شبکه دو ردیفه از جعبه های بزرگ که نشان دهنده برنامه ها، تنظیمات و کنترل های ماشین است. با توجه به پهنای نمایشگر، کنترل های حیاتی می توانند به راحتی فراتر از دسترس راننده کشیده شوند و به شما اجازه می دهند تا کل آرایه را به سمت چپ بکشید تا آنچه را که نیاز دارید به دست آورید.

پس از سال ها دیدن اینکه اولین خودروی سونی واقعاً چه شکلی خواهد بود، نمی توانستم وقتی از آن بالا می رفتم احساس ناامیدی نکنم. اما وقتی دوباره به صفحه مشخصات نگاه کردم، تقریباً به اندازه من ناامید نشدم.

دو تریم Afeela 1 وجود دارد، Afeela 1 Origin 89,900 دلاری و Signature 102,900 دلاری. دومی دارای چرخ های بزرگ تر (21 اینچی در مقابل 19)، سیستم سرگرمی صندلی های عقب (نمایشگر تعبیه شده در پشت سری ها به اضافه ورودی HDMI) و دوربین های اضافی است. در همین حال، Origin فقط در رنگ مشکی موجود است.

به طور جدی.

ارزان ترین تریم Afeela 1 فقط در رنگ مشکی عرضه می شود. دیگری فقط در رنگ های سفید، خا،تری و مشکی عرضه می شود.ارزان ترین تریم Afeela 1 فقط در رنگ مشکی عرضه می شود. دیگری فقط در رنگ های سفید، خا،تری و مشکی عرضه می شود.

تیم استیونز برای Engadget

اینکه چرا سونی حتی به عرضه یک خودروی 90000 دلاری که فقط در رنگ مشکی موجود است فکر می کند، فراتر از من است. 13000 دلار بیشتر را برای مدل Signature ،ج کنید، و همچنان فقط سه سایه قابل فراموشی دریافت خواهید کرد: سفید، خا،تری و دوباره مشکی.

در Origin ما خودرویی داریم که قیمت آن 20000 دلار بیشتر از یک خودرو است، اما برد آن به میزان قابل توجهی کمتر و سرعت شارژ پایین تری دارد. به سراغ تریم Afeela 1 Signature 102,900 دلاری بروید، و اکنون بیشتر از یک هزینش می کنید، که مسلما برد کمتری دارد اما بسیار بهتر به نظر می رسد و تقریباً مطمئناً درایو جذاب تری خواهد بود.

پنج سال پیش، آرزوهای خودرویی سونی پروژه ای عجیب اما جذاب را رقم زد. در حال حاضر، همه چیز اشتباه به نظر می رسد. 12 ماه دیگر وقتی اولین خودروها از کارخانه هوندا در اوهایو شروع به حرکت کنند، چه حسی خواهد داشت؟ این حدس هر ،ی است، اما نمی توانم تصور کنم که بازار فردا به این کنجکاوی خودرویی با مهرب، نگاه کند.



منبع: https://www.engadget.com/transportation/evs/sonys-afeela-1-feels-like-a-playstation-4-in-the-ps5-era-184620132.html?src=rss