تمام جلسات درخواستی از اج، امنیت هوشمند را بررسی کنید اینجا.
چه بخواهیم چه نخواهیم، عصر NFT ها فرا رسیده است. با وجود شهرت آنها به ،وان jpeg های گران قیمت، NFT ها در واقع زیرساخت جدیدی را برای آینده اینترنت نشان می دهند. آنها توانایی ارائه بینش های بازار را بدون دخالت شدید در حریم خصوصی ما دارند. آنها می توانند جوامع و سازمان ها را ایجاد کنند. آنها می توانند معماری داده های مورد نیاز برای ساختن چشم انداز واقعی Web3 را فراهم کنند.
شرکتهای آیندهنگر در حال حاضر در تلاش هستند تا NFTها را در پشتههای فناوری خود ادغام کنند. ما شاهد ادغام NFT توسط برندهای مختلف از NBA تا Coac،a بوده ایم. برخی از این برنامهها نشاندهنده پیشرفتهای هیجانانگیز برای اقتصادهای عضویت هستند، در حالی که برخی دیگر به سمت استفاده از فناوری بدون عمل به وعده Web3 منحرف میشوند. به ،وان فردی که روزانه برای ایجاد راهحلهای NFT کار میکند، من سه کاری را ارائه میدهم که شرکتها میتوانند برای ادغام واقعی NFTها انجام دهند تا ،بوکار خود را به آیندهای مبتنی بر جامعه برسانند.
همه چیز با عضویت شروع می شود
اولین قدم شروع به ارائه عضویت و ایجاد یک جامعه است. این ممکن است شامل صدور توکن های عضویت NFT برای مش،ین وفادار باشد که به آنها اجازه دسترسی به جامعه خودی شما را می دهد. همچنین ممکن است یک NFT برای حامیان و علاقه مندان اولیه صادر کند، مانند 100 نفر اولی که یک محصول را در اولین فرود آن ،یداری می کنند.
این عضویتها راهی را برای شرکت شما فراهم میکند تا علاقهمندترین و مشتاقترین بخشهای مخاطبان را به محصولات، اخبار، محتوا، ویژگیهای خاص یا هر چیز دیگری دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، با شناسایی دایره داخلی کاربران خود، می تو،د بینش ها و بازخوردهای مهمی در مورد آنچه برای آنها مهم است به دست آورید.
این نوع عضویت های داخلی شرکت شما را قادر می سازد تا به راحتی اشتیاق و سفیر برند شما را در کاربران حفظ و تقویت کند. حتی میتو،د به آن حلقه داخلی کاربران اجازه دسترسی به فضای جامعه همتا به همتا با دروازه NFT بدهید، جایی که میتوانند با سایر اعضا تعامل داشته باشند، به بازخورد محصول کمک کنند و به شکلدهی آینده ،بوکار کمک کنند. استفاده از NFT برای عضویت شما را قادر میسازد نه تنها پیوندهای محکمی را با جامعهای که بیشترین سرمایهگذاری را روی آنچه شرکت شما ایجاد میکند، مستحکم کنید، بلکه ،بوکار خود را به یک جامعه محور تبدیل کنید.
به دارندگان NFT دسترسی زودهنگام یا انحصاری اعطا کنید
هنگامی که یک عضویت مبتنی بر NFT را پیاده سازی می کنید، احتمالات مختلفی ظاهر می شود. یکی اعطای دسترسی زودهنگام یا انحصاری است. برای مثال، برندی مانند نایک میتواند NFTهای مبتنی بر اشتراک را ارائه دهد که به اعضا امکان دسترسی به اولین کفشهای کت، را میدهد. اعضایی که یک کفش خاص می ،ند حتی می توانند به یک ملاقات و سلام یا AMA با طراح دسترسی پیدا کنند.
و این حتی نیازی به محدود شدن به رویدادهای آنلاین ندارد. NFTها زیرساختهای بسیار انعطافپذیر و مبتنی بر پلتفرم هستند که میتوانند با ارائه به،وان بلیت، تجربههای یکپارچه را برای گردهماییهای اجتماعی حضوری فراهم کنند. همان NFT که عضوی را قادر میسازد تا به یک تماس ویدیویی اختصاصی AMA با یک طراح کفش ورزشی ملحق شود، میتواند به آنها امکان دسترسی به یک تور حضوری در آزمایشگاه طراحی را نیز بدهد.
به اعضا صدای خود را بدهید
شرکتها همچنین میتوانند از NFT برای دادن صدای اعضا در تصمیمگیریهای شرکت استفاده کنند. پس از انجام این مراحل دسترسی، نایک بعداً میتواند به اعضایی که در چندین دراپ شرکت کردهاند (که بر اساس NFTهایی که دارند قابل تشخیص است) این توانایی را بدهد که به پشت پرده نگاه کنند و به طرحهای بالقوهای که در حال توسعه هستند رأی دهند. این گامها نایک را قادر میسازد تا تعامل با یک جامعه اصلی را به روشهایی که برای دو طرف سودمند است، عمیقتر کند: اعضا دسترسی و نفوذ بیشتری در تصمیمگیری خواهند داشت و نایک هیجان و فروش را افزایش میدهد.
نوع سوم ادغام عمیق تر می تواند شامل اعطای نفوذ فزاینده به اعضا در جهت دهی پروژه ها باشد. به ،وان مثال، NFT عضویت در Nike شما میتواند سابقه مشارکت شما در کاهش، رایگیری در مورد سبکها را حفظ کند، و نایک میتواند تعیین کند که اعضایی که معیارهای مشارکت خاصی را دارند میتوانند قفل دسترسی به بحثها با تیمهای محصول و طراحی، جلسات استراتژی و موارد دیگر را باز کنند. این امر همسویی بیشتر جامعه و شرکت را ایجاد می کند و مشارکت افراد برجسته جامعه را به رسمیت می شناسد.
همچنین، نایک میتواند به اعضا راههای مختلفی را برای تعمیق درگیری خود با شرکت، متن، با علایق خاص آنها، ارائه دهد. برخی ممکن است علاقه مند به شرکت در تصمیم گیری های طراحی باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است ترجیح دهند به ،وان سفیران برند عمل کنند – اما همه می توانند به خاطر عضوی فعال در جامعه پاداش بگیرند. امکانات بسیار زیاد است، و همه اینها توسط هر یک از اعضای دارای NFT فعال می شود.
ایجاد تعامل بین جوامع
از آنجایی که شرکتهای بیشتر و بیشتری NFTها را به روشهایی ادغام میکنند تا عضویت را برای ،بوکارشان مرکزیتر کنند، مشارکتهای بینجامعهای نیز یک حوزه فرصت خواهد بود. برندها و جوامع آنها میتوانند کارهایی مانند ارائه تبلیغات برای دارندگان NFT از شرکتهایی که جوامع آنها منافع مشابهی دارند، انجام دهند. چیزی که من را بهویژه هیجانزده میکند این است که این نوع ادغام جامعه را میتوان به روشهایی انجام داد که بسیار انس،تر و به مراتب کمتر از روشهای فعلی برای جذب مشتری، دادههای نفوذی کمتری دارند.
این تغییر به یک مدل ،ب و کار مبتنی بر عضویت می تواند تحول آفرین باشد. من پیشبینی میکنم که برخی از شرکتها به آرامی وارد این آبها شوند، در حالی که برخی دیگر تا مدل سازمانهای مستقل غیرمتمرکز (DAO) پیش میروند تا ،بوکارشان کاملاً متعلق به جامعه باشد و اداره شود. چیزی که بسیار هیجان انگیز است این است که عضویت های مبتنی بر NFT به شرکت ها این انعطاف را می دهد تا آزمایش کنند که چگونه عمیقاً جوامع خود را در تجارت خود درگیر کنند و در طول زمان تطبیق دهند.
از نظر من، این ،صر انس، است که بیشترین آسیب را در رشد بسیاری از صنایع ما دیده است، در حالی که در سراسر جامعه ما، اعتماد به شرکت ها به طور قابل توجهی از بین رفته است. عضویت ابزاری قوی برای توانمندسازی شرکتها برای جامعه محور شدن و مع، ، این دوره است. به نظر من NFT ها راه های جدیدی برای رشد اقتصادی به شرکت ها می دهند و من مفت،م که روی ساختن آن آینده کار می کنم.
جولین جنستو، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت است پروتکل را باز کنید.
DataDecisionMakers
به انجمن VentureBeat خوش آمدید!
DataDecisionMakers جایی است که کارشناسان، از جمله افراد فنی که کار داده را انجام می دهند، می توانند بینش ها و نوآوری های مرتبط با داده ها را به اشتراک بگذارند.
اگر میخواهید درباره ایدههای پیشرفته و اطلاعات بهروز، بهترین شیوهها و آینده فناوری داده و داده مطالعه کنید، به ما در DataDecisionMakers بپیوندید.
شما حتی ممکن است در نظر داشته باشید که مقاله ای از خودتان مشارکت دهید!
از DataDecisionMakers بیشتر بخو،د
منبع: https://venturebeat.com/enterprise-،ytics/3-things-every-company-can-and-s،uld-do-to-integrate-nfts/