دسته‌ها
اخبار

کتاب های تکنولوژی اتاق عمل کتابفروشی آنلاین جامعه‌نگر

اما قبل از شروع باید بدانید که رشته اتاق عمل جزو رشته‌های کارشناسی زیرگروه ۱ تجربی و پذیرش آن به صورت بومی گزینی استانی است؛ یعنی ۸۰ درصد بومی‌های همان استان و ۲۰ درصد از استان‌های دیگر قبول می‌شوند. همچنین جز رشته ستاره دار هم محسوب می‌گردد به این معنی که از هر جنسیت چه دختر و چه پسر باید حداقل ۳۰ درصد در کلاس حضور داشته باشند. همان طور که در همه رشته ها سابقه کاری و رزومه فرد در میزان درآمدش بسیار نقش تعیین کننده ای دارد نمی توان یک مقدار ثابت را برای حقوق کارکنان رشته اتاق عمل گفت.

  • در واقع تکنسین اتاق عمل به عنوان بخشی از تیم جراحی در اتاق عمل حضور داشته و می کوشد با کمک به پزشکان و سایر اعضای تیم، عمل جراحی نتیجه بخشی را به سرانجام برساند.
  • کمک به حفظ تمیزی محیط قبل، حین و بعد از عمل برای تیم جراح و همچنین بیمار.
  • داشتن سرعت عمل بالا و دقت کافی از ملزومات فارغ‌التحصیلان این رشته است.

باید بگوییم که این رشته در دو مقطع برای کنکور سراسری ارائه می شود. برای اینکه با رشته تکنولوژی اتاق عمل نیز آشنا شوید ادامه این مقاله را مطالعه کنید. در صورتی که نیاز دارید تا درباره دیگر رشته های تجربی نیز اطلاعات کسب کنید، می توانید مطالب صفحه معرفی رشته های تجربی در دانشگاه را بخوانید یا از دسته بندی رشته های تجربی استفاده کنید. رشته تکنولوژی اتاق عمل یکی از شاخه‏ های رشته های علوم پزشکی است که طی این دوره دانشجویان با اصول جدید اتاق عمل و تکنولوژی های نوین جراحی در جراحی های تخصصی و فوق تخصصی آشنا شده و مراقبت و کمک به اداره بیمار را قبل و حین و بعد عمل می آموزند.. در ایران این رشته در مقطع کاردانی بین سال‌های ۱۳۶۶ تا ۱۳۸۰ و در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته از سال ۱۳۸۷ در دانشکده‌های مختلف سطح کشور راه‌اندازی گردیده‌است.

معرفی رشته اتاق عمل – مزایا و معایب رشته اتاق عمل

درمورد این رشته شاید به اصطلاح «اد جراح» برخورد کرده باشید. اد جراح به شخصی می‌گویند که در تمام جراحی‌ها کنار یک جراح حضور دارد. این اصطلاح در واقع امتیازی برای یک تکنسین اتاق عمل محسوب می‌شود. چون همیشه جراحان در حین عمل به فردی نیاز دارند که مراحل عمل را پیش‌بینی کرده و وسایل را خیلی سریع و به طور صحیح در اختیار آنان قرار دهد.

رشته بیوتکنولوژی(زیست فناوری): بازار کار، درآمد، آینده شغلی، دانشگاه های برتر

از دیگر ایالت های مناسب برای تکنسین های جراحی می توان به داکوتای جنوبی، مونتانا، نبراسکا، آیووا، ویرجینیا غربی، آلاسکا اشاره کرد. همچنین فارغ التحصیلان کارشناسی پرستاری می توانند با گذراندن یک دوره دوساله، تکنسین اتاق عمل بشوند. رشته اتاق عمل در مجموع 130 واحد درسی دارد که 74 واحد تخصصی، 22 واحد عمومی، 16 واحد کارآموزی در عرصه و 18 واحد نیز کارآموزی است. با سلام، مطابق با دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی سال ۱۳۹۹، شما مجاز به تغییر رشته نمی باشید.

چرا که محیط کار در این رشته اتاق عمل می‌باشد و فرد فارغ‌التحصیل تماماً با افراد بیمار و نیازمند به جراحی سروکار دارد. رشته کارشناسی پیوسته اتاق عمل شاخه‌ای از علوم پزشکی است که طی این دوره دانشجویان با اصول جدید اتاق عمل و تکنولوژی‌های نوین جراحی آشنا شده و مراقبت و کمک به ادارهٔ بیمار را قبل و حین و پس از عمل می‌آموزند. برای دریافت مدرک لیسانس از رشته اتاق عمل ، لازم است پس از گذراندن تحصیلات دانشگاهی ، طرح 2 ساله نیز گذرانده شود. طی کردن طرح برای همه دانش آموختگان رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی اجباری است و معافیت از آن فقط برای بعضی دانشجویان دارای شرایط خاص امکان پذیر است. لازم به ذکر است این رشته به صورت بدون کنکور در دانشگاه های علمی کاربردی ارائه می شود بنابراین در صورتیکه علاقه مند به شرکت در کنکور سراسری نیستید یا رتبه قبولی کافی را کسب نکرده اید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در این رشته ثبت‌نام و تحصیل نمایید. پس از اعلام نتایج کنکور سراسری چنانچه موفق به کسب نمره قبولی برای تحصیل در این رشته نشده اید و نیز قصد شرکت مجدد در کنکور سراسری را نداشته باشید، می توانید از گزینه تحصیل در خارج از کشور استفاده کنید.