دسته‌ها
اخبار

کاربران TikTok در مونتانا شکایتی را برای ممنوعیت چالش برانگیز تشکیل می دهند


گروهی از سازندگان TikTok شکایت کرده‌اند تا قانونی را که اخیراً امضا شده و فعالیت این برنامه را در مونتانا ممنوع می‌کند، مسدود کنند. شکایت، شب گذشته تشکیل شده و امروز اعلام کرد، ادعا می کند که SB 419 مونتانا نقض قانون اساسی و بیش از حد گسترده حق بیان آنها است.

مونتانا هیچ صلاحیتی برای وضع قو،نی برای پیشبرد آنچه که معتقد است باید سیاست خارجی ایالات متحده یا منافع امنیت ملی آن باشد، ندارد، و همچنین ممکن است مونتانا کل انجمن را برای برقراری ارتباط بر اساس تصوراتش که برخی از سخنر، ها از طریق آن انجمن به اشتراک گذاشته است، ممنوع کند، هر چند که توسط آن محافظت می شود. متمم اول، خطرناک است، می گوید کت و شلوار، توسط شرکت حقوقی Davis Wright Tremaine ثبت شده است. «مونتانا نمی‌تواند بیشتر از آن چیزی که می‌تواند ممنوعیت مشاهده یا ارسال پست در TikTok را از ،نانش منع کند مجله ی وال استریت به دلیل مالکیت آن یا ایده هایی که منتشر می کند.»

دیویس رایت ترمین پشت شکایت مشابهی بود که توسط کاربران TikTok در سال 2020 پس از صدور فرمان اجرایی رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت برنامه متعلق به ByteDance ارائه شد. ترامپ، مانند قانونگذاران مونتانا، ادعا کرد که مالکیت چینی TikTok آن را به یک تهدید امنیت ملی تبدیل کرده است. شرکت با موفقیت توقف موقت را تضمین کرد به این دستور – که بعداً توسط جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا لغو شد.

شکایت این هفته از چند جهت به قانون مونتانا حمله می کند. این استدلال می کند که مونتانا ،نان ایالت را از یک انجمن برای اشتراک گذاری و دریافت سخنر، محروم می کند و حقوق متمم اول آنها را نقض می کند. همچنین استدلال می کند که SB 419 با محدود ، مؤثر تجارت بین ایالتی، بند تجارت را نقض می کند. و می‌گوید که این قانون توسط اختیارات تحریم‌های فدرال پیشدست شده است.

این کت و شلوار از TikTok به ،وان راهی برای یادگیری در مورد امور جاری، ترویج مشاغل محلی و “نمایش زیبایی طبیعی” مونتانا دفاع می کند و نقطه مقابل ادعاهای SB 419 را ارائه می دهد که این برنامه شیرین کاری های خطرناک را تشویق می کند و محتوای نامن، را تبلیغ می کند. شاکیان آن شامل صاحب یک تجارت کوچک لباس شنا در مونتانا است که در TikTok طرفدار، پیدا کرده است، همچنین یک سرباز کهنه کار تفنگداران دریایی ایالات متحده، یک دانشجوی کالج، یک دامدار، و یک کمدین که همگی ویدیوها را به اشتراک می گذارند و از طریق آن ،ب درآمد می کنند. برنامه

محدود ، دسترسی به برنامه بر اساس ایالت به ایالت افزایش می یابد مشکلات لجستیکی متعدد برای TikTok، فروشگاه های اپلیکیشن موبایل و کاربران. SB 419 می گوید که TikTok “ممکن است” در ایالت مونتانا کار نکند و ویترین هایی مانند اپ استور iOS و فروشگاه گوگل پلی ممکن است با خطر جریمه آن را برای دانلود ارائه ندهند. (کاربران برای دسترسی به TikTok جریمه نمی شوند.) همانطور که در دادخواست ذکر شده است، فرماندار Greg Gianforte تلاش ناموفق برای بازنویسی لایحه برای رفع نگر، ها قبل از امضای آن. اگر TikTok از مالکیت چینی خارج شود یا قانونگذاران فدرال مانند قانون RESTRICT ممنوعیت TikTok خود را تصویب کنند، این قانون باطل اعلام می شود. در غیر این صورت، قرار است در ژانویه سال 2024 اجرایی شود – مگر اینکه این چالش قانونی یا مشابه آن، با موفقیت این قانون را مسدود کند.




منبع: https://www.theverge.com/2023/5/18/23729405/montana-bytedance-tiktok-ban-users-lawsuit