دسته‌ها
اخبار

چرا هنوز نمی توانم تلویزیون 4K OTA تماشا کنم؟ – بررسی Geek


شخصی که آنتن تلویزیون داخلی را به تلویزیون وصل می کند
جردن گلوری / نقد و بررسی گیک

تقریباً نیمی از خانواده های ایالات متحده اکنون به برنامه های تلویزیونی NextGen دسترسی دارند. اما به دلیل دستور پخش همزمان FCC، پخش‌کننده‌ها پهنای باندی برای انتقال 4K ندارند. و ممکن است برای مدت طول، پهنای باند لازم را نداشته باشند.

همین چند سال پیش، ATSC 3.0 به ،وان ناجی تلویزیون رایگان روی هوا (OTA) مورد استقبال قرار گرفت. این شرکت قول داده بود که ویدیوی 4K و صدای Dolby Atmos را به هر خانه ای در ایالات متحده بیاورد، و در کمال تعجب، پخش کنندگان واقعاً به این ایده علاقه مند بودند. بنابراین، چرا هنوز نمی توانم تلویزیون آنتن 4K را تماشا کنم؟

ATSC 3.0 (تلویزیون NextGen) چیست؟

را استاندارد ATSC 3.0، که در زبان عامیانه به ،وان “NextGen TV” شناخته می شود، ارتقاء استاندارد HDTV (تلویزیون دیجیتال) موجود است که در حال حاضر تلویزیون پخش را تامین می کند. این می تواند حجم عظیمی از داده ها را با ،یب تکنیک های تلویزیون آنتن سنتی با پروتکل اینترنت (IP) منتقل کند.

بزرگترین نقطه فروش NextGen TV قابلیت انتقال داده آن است. پخش‌کننده‌هایی که از این استاندارد استفاده می‌کنند می‌توانند ویدیوی 4K و صدای Dolby Atmos را از طریق هوا و به داخل خانه‌ها منتقل کنند—به عبارت دیگر، ATSC 3.0 برای هر ،ی که آنتن دارد رایگان است، نیازی به بازدید از شرکت کابلی ندارد، اما به طور چشمگیری فراتر از آن است. کیفیت تلویزیون کابلی

علاوه بر این، پخش‌کننده‌ها ادعا می‌کنند که ATSC 3.0 می‌تواند با کدک‌های ویدیویی در حال ظهور سازگار شود، بنابراین ممکن است قادر به انتقال ویدیوی 8K باشد. همچنین دارای برد وسیع تری نسبت به استاندارد HDTV موجود است و می توان از آن برای پخش اضطراری هدفمند استفاده کرد (که ممکن است شامل مسیرهای تخلیه خاص برای گردبادها و غیره باشد).

برخی از کاربردهای نظری برای ATSC 3.0 وجود دارد—برای مثال می‌تواند تلویزیون رایگان را به خودروها و تلفن‌های هوشمند ارسال کند یا سطحی از دسترسی به اینترنت (فقط دانلود) را برای ساعت‌های هوشمند و سایر دستگاه‌ها فراهم کند. اما این ایده ها کمی دور از ذهن هستند و تلویزیون 4K رایگان واقعاً بزرگترین عامل برای NextGen TV است.

اما FCC پخش‌کننده‌ها یا تولیدکنندگان تلویزیون را به سمت استاندارد ATSC 3.0 مجبور نمی‌کند. پذیرش NextGen TV کاملاً داوطلبانه است. از نظر تاریخی، این موضع کمی عجیب است، زیرا ،ت ایالات متحده در طول انتقال از تلویزیون آنالوگ (NTSC) به تلویزیون دیجیتال یا HDTV (که اکنون به صورت عطف به م،ق ATSC 1.0 نامیده می شود) تا حدودی تهاجمی بود. ).

بنابراین، پخش کنندگان پرچم تلویزیون NextGen را حمل می کنند. حداقل 100 ایستگاه در ایالات متحده اکنون ATSC 3.0 را پخش می کند و تقریباً نیمی از خانواده های ایالات متحده را پوشش می دهد (طبق با به انجمن ملی صدا و سیما). با این حال، ما هنوز تلویزیون 4K OTA نداریم.

مشکل اینجاست؛ پخش کنندگان از رویکرد FCC به این انتقال ناراضی هستند. آنها FCC را به دلیل فقدان تلویزیون 4K OTA مقصر می دانند و نگرانند که بدون مقررات تهاجمی، اجرای کامل ATSC 3.0 ممکن است چندین سال به تعویق بیفتد. (این انتقادات در نامه ای از NAB به FCC– من فرضیات یا تئوری نمی‌کنم.)

چرا هنوز هیچ کانال 4K وجود ندارد؟

جردن گلوری / نقد و بررسی گیک

طبق FCC، پخش‌کنندگ، که به ATSC 3.0 منتقل می‌شوند باید حداقل به مدت پنج سال از کانال‌های ATSC 1.0 خود پشتیب، کنند. روی کاغذ، این یک دستور کاملا منطقی است. تلویزیون آنتن قرار است از نظر مالی در دسترس باشد و ابزار مهمی برای مدیریت شرایط اضطراری است. پشت سر گذاشتن بینندگان غیرمسئولانه و بالقوه خطرناک خواهد بود.

اما این دستور عوارض جانبی متعددی دارد. متأسفانه یکی از مهم‌ترین آنها این است که پخش‌کننده‌ها پهنای باند کافی برای پشتیب، از کانال‌های 4K ندارند—آنها پهنای باند بسیار زیادی را در کانال‌های HDTV قدیمی «هدر می‌دهند». (NAB به طور خاص این رویکرد را “بی فایده“)

حتی اگر شما یک تیونر ATSC 3.0 دارید، مزایای کامل این استاندارد جدید را مشاهده نمی کنید. و مطمئناً در مورد آن لاف نمی زنید. بنابراین، تقاضای بسیار کمی برای (یا آگاهی) NextGen TV وجود دارد. تنها افرادی که سعی در ایجاد هیپ برای ATSC 3.0 دارند، پخش کننده ها و آدم هایی مثل من هستند.

اینجاست که حلقه بازخورد شروع می شود. تولیدکنندگان می‌دانند که تلویزیون NextGen مورد تقاضا نیست (یا FCC مورد نیاز است)، بنابراین تیونرهای ATSC 3.0 را در تلویزیون‌های جدید خود نصب نمی‌کنند. وقتی بالا،ه به پخش‌کنندگان اجازه داده شود که کانال‌های ATSC 1.0 خود را کنار بگذارند، تعداد کمی از خانواده‌ها می‌توانند پخش‌های ATSC 3.0 را تماشا کنند. FCC قبلاً یک را اضافه کرده است تمدید موقت به این قانون پنج ساله، و احتمال زیادی وجود دارد که شاهد تمدید ملموس‌تر دیگری باشیم.

اگر FCC مأموریت خود را تمدید نکند، بینندگ، که می‌خواهند به تماشای تلویزیون آنتنی ادامه دهند، ممکن است نیاز داشته باشند که یک تیونر خارجی ATSC 3.0 ب،ند، به یک تلویزیون سازگار ارتقا دهند، یا به ایستگاه‌های محلی که تغییر را انجام نداده‌اند تکیه کنند.

اگر منصف باشیم، مطمئن هستم که بسیاری از مردم تیونر خارجی ATSC 3.0 را ترجیح می دهند. گیرنده های OTA مدرن می توانند به روتر شما متصل شوند و تلویزیون آنتن را به هر دستگاهی در خانه شما پخش کنند. برخی از مدل ها حتی دارای DVR داخلی هستند. مجبور ، بینندگان به ،ید سخت افزار اختصاصی ATSC 3.0 می تواند باعث شود تلویزیون آنتن چیزی تازه و جدید باشد که ممکن است درک عمومی از قالب را بهبود بخشد.

اما این فناوری باید مستقیماً در تلویزیون ها تعبیه شود. این تنها راه برای اطمینان از دسترسی مالی پخش تلویزیونی است. و همانطور که قبلاً ذکر کردم، پخش تلویزیون در مواقع اضطراری یکپارچه از امنیت عمومی است. مگر اینکه FCC بخواهد به طور نامحدود به پشتیب، از ATSC 1.0 ادامه دهد، باید انتقال به NextGen TV را انجام دهد.

این مشکل چیز جدیدی نیست

پخش کننده سی دی ویدیو در یک فروشگاه صرفه جویی
هانا استرایکر / نقد و بررسی گیک

قبلاً در این مقاله، من اشاره کردم که ،ت ایالات متحده در طول انتقال به تلویزیون دیجیتال “تا حدودی تهاجمی” بود. از برخی جهات، این درست است. تعداد زیادی بیننده (حدود 3 میلیونطبق برآوردهای نیلسون از سال 2009) برای خاموش شدن تلویزیون آنالوگ آماده نبودند – آنها “در تاریکی رها شدند”، این در حالی است که بیش از یک میلیارد دلار برای کمپین های آگاهی عمومی (به وضوح بی اثر) هزینه شد.

،ت ایالات متحده همچنین هنگامی که سازندگان را مجبور به نصب تیونرهای دیجیتال در تلویزیون های جدید، پخش کننده های DVD و VCR کرد، به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفت. افزایش موقت قیمت ها. بسیاری از بینندگان از این واقعیت که در وهله اول مجبور به ،ید تج،ات جدید بودند ناراضی بودند! (به یاد داشته باشید، “خاموش شدن آنالوگ” در سال 2009 در طول بحران مسکن و مالی رخ داد.)

اما «مرگ پخش آنالوگ» یک پروژه 10 ساله بود که تکمیل آن 13 سال طول کشید. قانون ارتباطات از راه دور در سال 1996 برای انتقال کامل به تلویزیون دیجیتال تا سال 2006 هدف گذاری شد – پخش کنندگان و سازندگان آن را جدی نگرفتند، بنابراین پس از به تاخیر انداختن انتقال، ،ت ایالات متحده و FCC شروع به اتخاذ موضع “تهاجمی” خود ،د.

و حتی زم، که تهاجمی تر شد، ،ت ایالات متحده بارها امتیازات و تأخیرهایی را داد. اولین تأخیر این انتقال را به سال 2008 سوق داد. سپس به فوریه 2009 عقب انداخته شد. و در آ،ین لحظه، قانون تأخیر DTV ضرب الاجلی را در ژوئن 2009 تعیین کرد.

وضعیت مشابهی ممکن است در مورد NextGen TV رخ دهد. استاندارد جدید برای اولین بار در سال 2017 برای پخش کننده های ایالات متحده باز شد، اما به دلیل دستورالعمل های ضعیف FCC، استقبال بسیار کمی از آن به دست آورد. اگر FCC به پخش‌کننده‌ها گوش دهد، شروع به تلاش برای انتقال کامل به NextGen TV خواهد کرد.

اما اگر گذشته نشانه‌ای باشد، ممکن است چند سال طول بکشد تا FCC “تهاجمی” شود. و آموزش عمومی در ATSC 3.0 بسیار سخت خواهد بود (با فرض اینکه یک کمپین آگاهی عمومی حتی رخ دهد)، زیرا ا،ر مردم اکنون از اینترنت برای سرگرمی و اخبار رایگان استفاده می کنند. ممکن است تا پایان این دهه تلویزیون 4K OTA نداشته باشیم.

همچنین باید توجه داشته باشم که در طول انتقال به HDTV، به میلیون‌ها خانواده آمریکایی کوپن‌های گیرنده OTA (به ارزش هر کدام 40 دلار) ارائه شد. این امر باعث شد بسیاری از خانواده ها دسترسی به تلویزیون آنتن را از دست ندهند. اما چنین اقدامی در دهه 2020 بسیار بعید به نظر می رسد، زیرا بسیاری از مردم درک نمی کنند که پخش تلویزیون یک ضرورت عمومی است.

چگونه برای تلویزیون 4K OTA آماده شویم

ریموت روکو روی میز
Corbin Davenport / Review Geek

این داستان کمی تلخ است. قرار بود تا الان تلویزیون 4K OTA داشته باشیم، اما نداریم. و در حالی که اشاره ، به FCC و سازندگان تلویزیون آسان است، اما در اینجا نیز باید کمی واقع بین باشیم – فقدان علاقه عمومی به ATSC 3.0 احتمالاً بزرگترین مانع آن است.

از طرف دیگر، احتمالاً به این زودی نیازی به ،ید تیونر ATSC 3.0 ندارید. اما اگر می‌خواهید خودتان را آماده کنید، تعداد زیادی تیونر ATSC 3.0 برای انتخاب وجود دارد، و برخی از تلویزیون‌های جدید (مخصوصاً مدل‌های برتر) دارای تیونرهای داخلی NextGen TV هستند.

ا،ر تیونرهای موجود ATSC 3.0 مستقیماً به تلویزیون شما متصل نمی شوند. در عوض، آنها گیرنده هایی هستند که به روتر شما متصل می شوند و به شما امکان می دهند تلویزیون آنتنی را به هر دستگاهی در خانه خود (البته از یک برنامه) استریم کنید. را SiliconDust HDHomeRun Flex 4K گزینه مورد علاقه ما است، زیرا نسبتاً مقرون به صرفه است (و می تواند به سرور Plex یا USB DVR متصل شود). همچنین دارای چهار تیونر است، بنابراین می‌تو،د چهار کانال مختلف را به طور همزمان استریم یا ضبط کنید (اگرچه دو تا از این تیونرها فقط ATSC 1.0 هستند).

توجه داشته باشید که به آنتن تلویزیون نیز نیاز دارید. در واقع، هر آنتنی کار خواهد کرد، چه در پنجره ب،بد و چه روی پشت بام خانه شما نصب شود – اگر از قبل یک آنتن تلویزیون دیجیتال دارید، برای تلویزیون NextGen نیازی به آنتن جدید ندارید. (از آنجایی که ATSC 3.0 هنوز در آب های تیره است، پیشنهاد می کنم آنتن را ب،ید، آن را مستقیماً به تلویزیون خود وصل کنید و گیرنده NextGen TV را تا تاریخ بعدی فراموش کنید. احتمالاً گیرنده ها ارزان تر می شوند.)

من هم پیشنهاد می کنم بررسی کنید نقشه کانال، زیرا این کانال های موجود در منطقه شما و قدرت سیگنال آنها را نشان می دهد (که می تواند بر انتخاب آنتن شما تأثیر بگذارد).

HDHomeRun Flex 4K

HDHomeRun Flex 4K دارای چهار تیونر برای تماشای چهار استریم به طور همزمان است. این قابلیت پخش کانال های تلویزیونی 4K را دارد (در صورت وجود در منطقه شما).




منبع: https://www.reviewgeek.com/153405/why-cant-i-watch-4k-ota-tv-yet/