دسته‌ها
اخبار

هوش مصنوعی منبع باز به لطف Stability.ai و Lightning.ai جشنی در نیویورک برگزار می کند


عماد-مستاک-و-ویلیام-شاهین-روی صحنه-مه-2023-کوچکتر

عماد مستاک، سمت چپ، از Stability.ai، به ویلیام فال، از Lightning.ai روی صحنه پیوست تا بر ماهیت ضروری نرم‌افزار AI منبع باز تأکید کند.

تیرنان ری/ZDNET

در یک گردهمایی جشن عصر جمعه گذشته در وست ساید منهتن، دو شرکت پیشرو جوان نرم افزار هوش مصنوعی، ثبات.ai و رعد و برق.ai، توسعه دهندگان نرم افزار و صاحبان استارت آپ ها را به سمت منبع باز نگه داشتن هوش مصنوعی سوق داد.

هشتگ شب: #keepAIopensource.

همچنین: بهترین چت ربات های هوش مصنوعی: ChatGPT و سایر جایگزین های قابل توجه

حدود ۷۰۰ مهمان، از جمله توسعه‌دهندگان، نمایندگان شرکت‌های بزرگ فناوری و صاحبان استارت‌آپ‌ها، هنگام عبور از پنجره‌های طبقه ششم فضای رویدادهای خانه شیشه‌ای در کنار رودخانه هادسون، برای هدایایی و نوشیدنی گرد هم آمدند. جمعیت پر جنب و جوش اطراف لپ‌تاپ‌ها روی میزهای مرتفع جمع شده‌اند تا در مورد برنامه‌هایی که از الگوریتم‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، بحث کنند.

بنرهای روی صحنه تصویر رنگارنگی را نشان می‌دادند که به نظر می‌رسید کدنویس‌ها با شادی با هم کار می‌کنند، با شعار «هوش مصنوعی منبع باز نگه دارید».

اندکی قبل از ساعت 20، عماد مستق، موسس و مدیر عامل Stability.ai به همراه ویلیام فال،، مدیرعامل Lightning.ai روی صحنه رفت. این دو به ،ت نظرات خود را در مورد اینکه چرا هوش مصنوعی باید یک امر منبع باز نگه داشته شود، ارائه ،د.

همچنین: به گفته بنیانگذار Stability.ai، چرا منبع باز برای رفع ترس از هوش مصنوعی ضروری است

Stability.ai بیشتر برای Stable Diffusion شناخته می شود، سرویسی که به شما امکان می دهد یک عبارت را تایپ کنید و آن را به یک تصویر در هر تعداد سبک تبدیل کنید.

Lightning.ai بیشتر به خاطر مجموعه ای از توابع شناخته شده است که به PyTorch وصل می شود تا کار برنامه های آموزشی از جمله مدل های زبان بزرگی را که زیربنای ChatGPT OpenAI هستند، هموار کند.

رویداد شب به وضوح اشاره ای به شیب ناگه، شرکت های برجسته برای مخفی نگه داشتن جزئیات فنی و کد منبع برنامه های هوش مصنوعی بود. در ماه مارس، OpenAI با امتناع از افشای جزئیات فنی آ،ین مدل زبان بزرگ خود، GPT-4، سابقه قبلی خود را در این زمینه ش،ت.

keep-ai-open-source-event-may-2023-smaller

حدود 700 مهمان، از جمله توسعه دهندگان، نمایندگان شرکت های بزرگ فناوری، و صاحبان استارت آپ، برای هدایایی و نوشیدنی گرد هم آمدند، زیرا غروب آفتاب از پنجره های فضای رویداد طبقه ششم در کنار رودخانه هادسون می گذشت.

تیرنان ری/ZDNET

گوگل در این ماه از OpenAI تقلید کرد، زم، که از افشای جزئیات فنی مدل جدید زبان PalM 2 خودداری کرد.

هر دوی این ژست‌ها با دهه‌ها افشای دانشمندان هوش مصنوعی می‌شکنند، و صاحب‌نظران این حوزه هشدار داده‌اند که چنین محرمانه‌ای می‌تواند تأثیر وحشتناکی بر تحقیقات هوش مصنوعی داشته باشد. Mostaque هشدار داده است که برنامه‌های AI منبع بسته با نقش هوش مصنوعی در آینده ناسازگار هستند و او متعهد شده است که “رهبر باز باشد، حتی همانطور که بقیه بسته‌اند.”

همچنین: گوگل از OpenAI پیروی می کند و تقریباً چیزی در مورد برنامه جدید هوش مصنوعی PalM 2 خود نمی گوید

فال، ،یبی از پیام‌های رسانه‌ای و درس‌هایی از تاریخچه نرم‌افزار متن‌باز ارائه کرد. او خاطرنشان کرد که نرم افزار این شرکت بر اساس موفقیت Torch ساخته شده است که 20 سال پیش توسعه یافته بود، که بعداً در کتابخانه PyTorch متا ادغام شد. فال، می‌گوید: «امروز چیزهایی که ممکن است بدون مردم مشعل امکان‌پذیر نبودند».

فال، نسخه اصلی را بازی کرد تبلیغات کامپیوتری مکینتاش در سال 1984، برادر بزرگ را بر روی صفحه نمایش صحنه تداعی می کند و همچنین تصاویری از کمپین تبلیغاتی نمادین “متفاوت بیندیشید” اپل را زم، که استیو جابز فقید به شرکت بازگشت.

همچنین: بنژیو، پیشگام هوش مصنوعی، می‌گوید موفقیت ChatGPT می‌تواند منجر به یک نوسان م،ب برای رازداری در هوش مصنوعی شود.

فال، گفت: «در پایان روز، چیزهای زیادی در حال رخ دادن است. “آی تی [the AI movement] می تواند کاملاً بسته شود یا کاملاً باز شود.”

فال، با اشاره به اظهارات سام ،من، مدیر عامل OpenAI مبنی بر اینکه کد باید مخفی بماند تا از جهان در برابر بازیگران بد محافظت شود، گفت: “هر فناوری که ایجاد کنیم، ،ی استفاده بدی از آن خواهد یافت.”

keep-ai-open-source-smaller-may-2023

Stability.ai و Lightning.ai

فال، با ع،ی از جابز به پایان رسید که با تشویق و خنده حضار به IBM اشاره کرد.

موستاک که ،ت خود را به میکروفن می‌گیرد، به حضار گفت که نبرد برای نرم‌افزار متن‌باز درباره ابزاری به نام هوش مصنوعی است که به مردم اجازه می‌دهد داستان بگویند. او به حضار گفت: «شما باید بتو،د داستان های خود را بگویید.

همچنین: با GPT-4، OpenAI رازداری در مقابل افشا را انتخاب می کند

مستق گفت: «ما می خواهیم ثبات را به هر کشوری برس،م تا مردم آن کشور بتوانند سرنوشت خود را کنترل کنند. زیرا این داستان زندگی شماست، نه یک پانوپتی، که توسط چند شرکت کنترل می شود.

مستک گفت: مدل‌های بزرگ زبان «بقدر مهم هستند که بر زندگی ما حکومت می‌کنند» و بنابراین «نباید بسته شوند». آنها نباید جعبه سیاه باشند زیرا چه ،ی تصمیم می گیرد؟

مستق پیش بینی کرد که استفاده از چنین برنامه هایی در سطح جه، گسترش خواهد یافت و تاکید کرد که جمعیت هر کشور باید از آنها برای بیان روایت خود استفاده کنند.

چرا یک ملت نتواند خلق کند؟ گفت: مستق.

همچنین: 3 روشی که OpenAI می گوید ما باید شروع به مق، با مقررات هوش مصنوعی کنیم

“وقتی یکی از این مدل ها را به هر کودک روی زمین می دهیم چه اتفاقی می افتد؟” او تاکید کرد: “درباره آن فکر کنید: آیا ،ی فکر می کند که هر کودک روی زمین هوش مصنوعی خود را نخواهد داشت؟”

مستاک گفت: «این مأموریت است که پتانسیل بشریت را فعال کند.»




منبع: https://www.zdnet.com/article/open-source-ai-،lds-a-party-in-new-york-thanks-to-stability-ai-and-lightning-ai/#ftag=RSSbaffb68