دسته‌ها
اخبار

همه قول دادند تلفن هوشمند را مختل کنند – و گوشی هوشمند از همه آنها دوام آورد


در چند سال گذشته هر جا که می چرخیدید، یک نفر وعده چیز بزرگ بعدی بعد از تلفن های هوشمند را می داد. بله، آنها می گویند، آیفون فراگیرترین محصول در تاریخ لوازم الکترونیکی مصرفی است و گوشی های هوشمند جهان را به روش های کاملاً بی نظیری دوباره برنامه ریزی ،د. اما آیا این دستیار صوتی را دیده‌اید که مورگان فریمن را وادار می‌کند به شما مسیرهای رانندگی بدهد، یا این عینک‌های بزرگ که به شما اجازه می‌دهند با شخصی در سراسر جهان پینگ پنگ بازی کنید؟ این آینده است.

ما در یک لحظه کاهش در صنعت فناوری هستیم، زیرا شرکت‌های مختلف با اقتصاد سخت دست و پنجه نرم می‌کنند و این واقعیت که همه‌گیری آنقدر شتاب‌دهنده روندهای آینده نبود، بلکه یک بیماری همه‌گیر جه، بود که مجبور شد همه یک شبه زندگی خود را به شدت و عملا تغییر دهند. بیشتر مردم به دفاتر بازگشته‌اند، بیشتر بچه‌ها به مدرسه بازگشته‌اند، و به جای زندگی در سال 2039، تا حد زیادی به سال 2019 بازگشته‌ایم.

این بدان م،است که آینده، حداقل آن چیزی که نوپاها وعده داده بودند، در چند ماه گذشته ش،ت خورده است. متا بیش از 11000 نفر را در سراسر شرکت، از جمله در Reality Labs، تیمی که مسئول ساخت محصولات Quest و ایجاد متاورس بود، ا،اج کرد. در همین حال، Quest Pro، که قرار بود نگاهی فریبنده به آینده واقعیت افزوده و مجازی باشد، بیشتر یک فاجعه است.

آینده در چند ماه گذشته ش،ت خورده است

در جاهای دیگر، آمازون 10000 شغل خود را ا،اج کرد که طبق گزارش ها، تیم ال،ا یکی از بیشترین آسیب دیده ها بود. اسنپ ​​حدود 20 درصد از کارکنان خود را از جمله تیم Spectacles ا،اج کرد و پهپاد دستی خود را لغو کرد. شایعه شده است که سال‌ها از تولید عینک‌های واقعیت افزوده اپل که مدت‌ها شایعه شده بود، می‌گذرد، و تیم کوک، مدیرعامل اپل گفته است که این شرکت باید در استخدام آینده خود “بسیار عمدی” عمل کند. وضعیت هولولنز مایکروسافت بسیار مشکوک به نظر می رسد، به طوری که این شرکت تصمیم گرفت به جای آن یک تامین کننده نرم افزار Quest باشد.

با کاهش قیمت سهام در سراسر صنعت فناوری و آینده نامشخص برای کل اقتصاد، بودجه یا آزادی کمی برای ساخت چیزهایی که کار نمی کنند وجود دارد – و هیچ یک از شرط بندی های بزرگ و آینده نگرانه این شرکت ها در حال حاضر کارساز نیستند. پس از یک دهه رشد (و دو سال اخیر رشد بزرگ)، پول رایگان ناگهان از بین می رود و تنها چیزی که باقی می ماند ایده های بزرگ زیادی است بدون برنامه تجاری یا کاربران کافی.

یک Ec، Dot در یک قفسه با کاسه‌های رنگارنگ در پشت

محصولات اکو آمازون سرگرم کننده و محبوب هستند، اما به چه منظور؟
ع، جنیفر پتیسون توهی / The Verge

ش،ت آمازون شاید در اینجا آموزنده ترین باشد. پس از تلاش و ش،ت برای ورود به بازار تلفن با Fire P،ne، این شرکت بخش بزرگی از یک دهه را صرف تحقیق و توسعه و بودجه بازاریابی برای ساخت ال،ا کرد. دیو لیمپ، معاون ارشد دستگاه‌ها و خدمات آمازون، اخیرا به فایننشال تایمز که “اگر بتوانم یک ال،ا بگیرم، پنج ،ابی Fire P،ne را برطرف خواهم کرد.”

مدیران سراسر شرکت با خوشحالی شما را با داستان‌هایی درباره همه کارهایی که دستیار صوتی می‌تواند برای شما انجام دهد تشویق می‌کنند و از میلیون‌ها نفری که با خوشحالی با دستگاه‌های ال،ا خود صحبت می‌کنند به شما می‌گویند. و هنوز بر اساس گزارش از خودی و دیگران، این شرکت برای یافتن یک مدل تجاری برای دستگاه، و وادار ، کاربران به انجام کارهایی بیشتر از پخش موسیقی و تنظیم تایمر، تلاش کرده است.

ایده بزرگ آمازون در مورد ال،ا دقیقاً اشتباه نبود. در واقع، بیشتر صنعت فناوری چشم انداز مح،اتی محیطی را به اشتراک می گذارد: شبکه ای یکپارچه از ابزارهایی که شما را می شناسند و می توانند از طرف شما برای دستیابی به انواع اه، عمل کنند. و بسیاری از دستگاه های ال،ا در خانه های مردم وجود دارد که موسیقی پخش می کنند و تایمر تنظیم می کنند. اما هیچ ، متوجه نشده است که چگونه مح،ات محیطی را سودآور کند.

آیا بلند،ایی دارید که تبلیغات تشک را بدون درخواست در اتاق نشیمن مردم فریاد بزنند؟ این یک تجربه کاربری بد است. آیا به ،ب‌وکارها اجازه می‌دهید تا زم، که مردم از ال،ا می‌خواهند دستمال توالت ب،ند، دستمزد توالت را ب،ند؟ این باعث می شود کاربران به سیستم اعتماد نکنند. تیم‌های پشتیبان ال،ا، دستیار گوگل و سیری همگی تلاش کرده‌اند تا به شما کمک کنند تا بفهمید با دستیارانشان چه کاری می‌تو،د انجام دهید و تعاملات موفق را برای شما آسان کنند. آنها در حال رقابت با صفحه نمایش بزرگ در جیب شما هستند، که از قبل می د،د چگونه از آن استفاده کنید.

شرکت‌هایی که روی AR، VR و متاورس کار می‌کنند، روزگار سخت‌تری را سپری می‌کنند، زیرا تلاش می‌کنند یک پشته فناوری کاملاً جدید اختراع کنند و در عین حال جهان را متقاعد کنند که شما کاملاً می‌خواهید تمام ساعات بیداری و کار خود را در یک هدست بگذر،د. به نظر می‌رسد که واقعیت افزوده در نهایت، حداقل برای مواردی مانند دریافت مسیرها و دسترسی به اطلاعات در مورد دنیای واقعی، احتمالاً مورد توجه قرار خواهد گرفت. اما فناوری برای این عالی هنوز دور از ذهن است، و اصلاً مشخص نیست که VR قرار است خارج از برخی بازی‌های ویدیویی سرگرم‌کننده، یک فعالیت اصلی باشد.

تصویری از Quest Pro که در کنار کنتر،های خود نشسته است

Quest Pro قرار بود به متاورس نزدیک‌تر احساس کند. اینطور نیست.
ع، آملیا هولواتی کرا، / The Verge

حالا، انصافاً، اینطور نیست که هیچ مقوله‌ای در فناوری وجود داشته باشد که در این زمان‌های نامشخص موفقیت چشمگیری داشته باشد. (به جز فروش مک، حدس می‌زنم؟ ظاهراً درس اینجا این است که محصولات خود را به طور سیستماتیک ،اب کنید و سپس با تاخیر محصولات خود را به فروش آبمیوه ارتقا دهید.) حتی بازار گوشی‌های هوشمند نیز امسال افت کرده است: محموله‌های جه، نسبت به سال گذشته حدود 8.7 درصد کاهش یافته استشرکت تحلیل IDC در ماه اوت گزارش داد.

پس از آن، اوضاع واقعاً به نظر نمی رسید. عرضه آیفون 14 آنطور که اپل انتظار داشت انجام نشد، تا حدی به دلایل عرضه اما همچنین به این دلیل که ارتقای بسیار هیجان انگیزی نسبت به آیفون 13 نداشت. پی،ل 7 گوگل ثابت کرد که یک گوشی خوب است اما ارتقای مشابهی غیر،ی دارد. . همین امر در مورد گل،ی اس 22 سامسونگ و تقریباً هر چیزی که از هواوی یا وان پ، ،یداری کنید، صدق می کند. گوشی‌های تاشو و تاشونده ممکن است هنوز یک چیز باشد، اما در بیشتر موارد، تلفن‌ها بازار بزرگ و بالغی هستند و در نتیجه دیگر نوآورانه نیستند.

و با این حال به نظر می رسد که تلفن ها بیش از همیشه غیرقابل توقف هستند. حتی کارهایی که دستیارهای صوتی و عینک‌های AR از قبل به خوبی انجام می‌دهند، تلفن‌ها بهتر انجام می‌دهند. دیکته صوتی به خوبی در اندروید و iOS کار می کند، و نمای زنده Google در Maps در حال حاضر یک ابزار ناوبری با واقعیت افزوده بسیار خوب است. ع،‌های بهتر و سرگرم‌کننده‌تری را از اسنپ چت در گوشی خود دریافت خواهید کرد تا با Spectacles. بیشتر وعده‌های متاورس در حال حاضر در Fortnite و Roblox انجام می‌شود – و در این پلتفرم‌ها، شما بدون پا و بدون راه آسان برای ،وج از محیط مجازی گیر نمی‌دهید. همه در تلاشند تا پلتفرم های جدید و بهتری بسازند، اما این امکان وجود دارد که به اندازه یک صفحه لمسی قدرتمند و همه کاره در جیب شما وجود نداشته باشد.

تلفن های هوشمند ممکن است اکنون خسته کننده باشند، اما این تنها به این دلیل است که آنها برای مدت طول، بسیار خوب بوده اند

تلفن های هوشمند ممکن است اکنون خسته کننده باشند، اما این تنها به این دلیل است که آنها برای مدت طول، بسیار خوب بوده اند. از آنجایی که آنها در زندگی ما بسیار جا افتاده و همه جا حاضر شده اند، ایجاد اختلال در آنها حتی دشوارتر شده است. چگونه دستگاهی را که می تواند همه کارها را انجام دهد و همیشه همراه شماست ش،ت می دهید؟ عمر باتری، فکر می کنم. اما در عینک AR خود موفق باشید.

تلفن‌ها بی‌نقص نیستند و در مورد پتانسیل دستگاه‌های دیگر می‌توان گفت که نه تنها برخی کارها را بهتر انجام می‌دهند، بلکه به بازنش، رابطه ما با فناوری نیز کمک می‌کنند. هر چیزی که در نهایت جایگزین تلفن به ،وان روش مح،اتی اولیه ما شود، امیدواریم که شامل اعلان‌های فشار کمتر و تاکتیک‌های کمتری باشد که برای جمع‌آوری اطلاعات شخصی ما طراحی شده و ساعت‌های زیادی در روز ما را درگیر می‌کند. اما در حال حاضر، در حالی که صنعت فناوری بازنش، می‌کند و تغییر موقعیت می‌دهد تا بفهمد دهه آینده چگونه است، یک چیز واضح است: چیز بزرگ بعدی، چیز بزرگی است که در جیب شماست.


منبع: https://www.theverge.com/2022/11/23/23474090/smartp،ne-next-big-thing-ar-vr-metaverse-alex،