دسته‌ها
اخبار

معرفی گروه تکنولوژی اتاق عمل و هوشبری دانشگاه علوم پزشکی زنجان گروه آموزشی اتاق عمل و هوشبری

یکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در میان داوطلبان، رشته های پیراپزشکی بدون کنکور است. با توجه به نیازی که جامعه به رشته های پیراپزشکی دارد و بازار کار نسبتا خوبی که برای این رشته ها فراهم شده است داوطلبان… خیر؛ در گذشته ثبت نام بدون کنکور برای رشته اتاق عمل ممکن بود ولی در حال حاضر نمی توان رشته اتاق عمل را بدون آزمون در دانشگاه آزاد و یا سراسری انتخاب کرد. ✔️ موقعیت های شغلی و بازار کار رشته اتاق عمل با توجه به علاقه داوطلب و فراخوان های استخدامی در سطح خوبی قرار دارد و در متن مقاله نام موقعیت های شغلی پیشنهادی ارائه شده است. برای آنکه یک تکنسین اتاق عمل خوب باشید، نیاز به یک سری ویژگی دیگر نیز دارید. طبیعی است صحنه های خون آلود و ناراحت کننده زیادی را می بینید و ممکن است برای عده ای خوشایند نباشد.

  • تکنسین‌های اتاق عمل به این دلیل که دستیار پزشک جراح هستن کم کم مهارت انجام بعضی از کارهای جراحی را در حین عمل یاد میگیرند و ممکن است پزشک جراح درصدی جدا از حقوقشان برای آنها در نظر بگیرد که میتواند درآمدشان را افزایش یابد.
  • دانش آموختگان رشته تکنولوژی اتاق عمل در قالب تیم درمانی و جراحی مراقبت و کمک به ادراه بیمار را قبل، حین و بعد از عمل جراحی تحت نظر پزشک مسئول بیمار بر عهده می گیرند.
  • رشته علوم آزمایشگاهی از جمله رشته های پرطرفدار در رشته تجربی است که داوطلبان با شرکت در آزمون کنکور سراسری و کسب رتبه مطلوب می توانند در این رشته ادامه تحصیل دهند، در این بین افراد علاقه مند به این…
  • در سال 1957 به تدریج این کار تبدیل به علم شد و کم کم وارد دانشگاه های جهان شد.
  • از جمله بهترین کشورهای خارجی برای تحصیل در رشته اتاق عمل بدون کنکور نیز می توان به نروژ، آلمان،ترکیه، انگلیس، آمریکا و سوئد اشاره کرد.
  • خیر؛ در گذشته ثبت نام بدون کنکور برای رشته اتاق عمل ممکن بود ولی در حال حاضر نمی توان رشته اتاق عمل را بدون آزمون در دانشگاه آزاد و یا سراسری انتخاب کرد.

این مهندسان در بخش های اتاق عمل، ارتباط مناسبی را ميان تجهيزات پزشكی و كادر درمانی به وجود می آورند. در رشته اتاق عمل بدون آزمون در سال های گذشته وجود داشت دانشگاه های پردیس بین الملل بودند، این دانشگاه ها با هدف جذب دانشجوی خارجی شروع به فعالیت کردند و دانشجوهای ایرانی علاقه مند هم فرصت را غنیمت شمردند. انسان در مسیر زندگی با فراز و نشیب های فراوانی روبه رو می شود که برخی از آنها نحوه انتخاب راه درست می تواند سرنوشت ساز باشد. انتخاب رشته تحصیلی و انتخاب شغل مناسب نیز از جمله مواردی است که در آینده فرد بسیار تاثیر گذار است. انتخاب رشته تحصیلی و انتخاب شغل ارتباط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند و نمی توان این دو را جدا از هم در نظر گرفت. انتخاب رشته تحصیلی به شکلی مقدمه انتخاب شغل است به طوری که رشته تحصیلی مدرسه و دانشگاه راه ورود به مشاغل وابسته به آن رشته است.

معرفی رشته مهندسی عمران

به منظور آشنایی شما عزیزان با دروس دوره کارشناسی رشته اتاق عمل، عناوین آن ها را در جدول زیر معرفی نموده ایم. تحصیل در رشته تکنولوژی اتاق عمل در دوره کارشناسی، 4 ساله است. پذیرش دانشجو در این رشته به صورت بومی‌گزینی استانی می‌باشد. به این معنی که افراد ساکن در استان، اولویت بیشتری برای پذیرش نسبت به متقاضیان استان‌های دیگر دارند. علاقمندان رشته تجربی می‌توانند در زمان انتخاب رشته، رشته تکنولوژی اتاق عمل را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. رشته‌ی تکنولوژی اتاق عمل، شاخه‎‌ای از علوم پزشکی است که دانشجویان آن، طی چهار سال تحصیل با اصول اتاق عمل و تکنولوژی‌های نوین در جراحی‌های تخصصی و فوق تخصصی آشنا می‌شوند.

بنابراین یک تکنولوژیست جراحی بایستی با واژگان تخصصی رشته خود و همچنین ترمینولوژی پزشکی آشنایی داشته باشد و بتواند این کتاب ها را مطالعه و درک کند. تکنولوژیست‌های جراحی برای ایفای نقش اسکراب در سه سطح ۱و ۲ و ۳ فعالیت می‌کنند در سطح اول فرد وارد عمل‌های عمومی می شود و در سطح دوم می‌تواند در عمل های تخصصی تر ایفای نقش نماید و در سطح سوم فرد در حوزه مدیریت وارد می‌شود. به طور طبیعی تکنولوژیست های اتاق عمل در یک وضعیت استریل در طول عمل جراحی می‌کند، همچنین بسیاری از وظایف غیر استریل (وظایف فرد سیار) را نیز طی یک روز کاری انجام می دهد. فرد اسکراب(دست شسته) در سه مرحله مراقبت از بیمار با حداقل نظارت اعضای تیم اجرایی فعالیت می‌کند. تکنسین های اتاق عمل مسئولیت اطمینان از استریل و در دسترس بودن تجهیزات مناسب را بر عهده دارند، بیماران را برای انجام مراحل عمل آماده می کنند و به تیم ها کمک می کنند. این حرفه نیاز به نظارت جراحان ، پرستاران حرفه ای یا سایر اعضای تیم جراحی دارد.

حداقل رتبه برای قبولی در رشته اتاق عمل چند است؟ برای قبولی در یک دانشگاه متوسط و معمولی در رشتهاتاق عمل حداقل رتبه قبولی حدود 13 هزار است. طبق اطلاعات موجود، در حال حاضر حقوق یک کارشناس اتاق عمل که استخدام رسمی است حدود 10 الی 15 میلیون در سال 1400 می‌باشد که البته هر سال می‌تواند تغیر کند. شرایط مانند تبدیل شدن به اد جراح می‌تواند درآمدی به همین اندازه یا حتی بیشتر برای فرد مربوطه ایجاد کند. در رشته اتاق عمل، مهمترین مزیتی که توجه شخص من را هم به خود جلب کرد، امکان پیشرفت است. در جراحی‌های سخت، اکثر جراحان دوست دارند که یک نفر به‌صورت دائم کنار آنها باشد و بتواند مراحل جراحی را پیش‌بینی کند؛ اگر شما بتوانید به این مرحله دست پیدا کنید، می‌توانید به عنوان اد کنار یک جراح برای تمامی جراحی‌ها حضور داشته باشید.

ثبت نام رشته فیزیوتراپی بدون کنکور 1402-1401

اما حضور تکنسین های اتاق عمل در جنگ های جهانی اول و دوم اتفاق افتاد. پویان پلاس با هدف گسترش مقالات کسب و کار، ایده های کارآفرینی، سرمایه گذاری، بازارهای مالی بورس و ارز دیجیتال، بازاریابی و آموزش ایجاد شده تا در این حوزه قدمی برای پیشرفت کشور برداشته باشد. خرید کتاب کنکور با تخفیف ویژگی کتاب های کمک درسی ادامه مطلب…

لازم به ذکر است که امکان ثبت نام در رشته اتاق عمل بدون کنکور در خارج از کشور فراهم می باشد و داوطلبان می توانند بدون تحمل استرس و اضطراب کنکور مجدد تحصیل خود را در خارج از کشور آغاز نمایند. از جمله بهترین کشورهای خارجی برای تحصیل در رشته اتاق عمل بدون کنکور نیز می توان به نروژ، آلمان،ترکیه، انگلیس، آمریکا و سوئد اشاره کرد. گسترش مراکز بیمارستانی دارای اتاق عمل جراحی و نیاز روز افزون به افراد کاردان برای اداره اتاق های عمل جراحی، بیانگر نیاز جامعه به تکنسین اتاق عمل است.

تکنولوژیست اتاق عمل با دستگاهها و تجهیزات مورد استفاده در اتاق عمل کار می کند. از آنجایی که بیشتر تجهیزات اتاق عمل با فناوری اطلاعات همراه هستند و پیشرفت های علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات روز افزون و لحظه ای است، یک تکنولوژیست اتاق عمل بایستی با علم روز آشنا باشد و بطور منظم مطالعه داشته باشد. تکنولوژیست جراحی یا تکنولوژیست اتاق‌ عمل در منطقه‌ی استریل و حفاظت‌شده‌ی بیمارستانی انجام وظیفه می‌کند. بیمارستان‌ها اصلی‌ترین مراکز استخدام کننده‌ی تکنولوژیست‌های اتاق عمل هستند، اما استخدام آن‌ها در مراکز جراحی سیار، مراکز مراقبتی سرپایی و مطب پزشکان نیز امکان‌پذیر است.