دسته‌ها
اخبار

معرفی کامل رشته تکنولوژی اتاق عمل درآمد و رتبه لازم و .. مشاوره کنکور دورخیز

رشته تکنولوژی اتاق عمل در مقطع کارشناسی پیوسته، شاخه ای از علوم پزشکی است که دانشجویان طی این دوره تحت نظر اساتید مربوطه با اصول فعالیت در اتاق عمل، فرآیند و تکنیک های انجام اعمال جراحی در تخصص های مختلف آشنا می شوند. دانش آموختگان رشته تکنولوژی اتاق عمل در قالب تیم درمانی و جراحی مراقبت و کمک به ادراه بیمار را قبل، حین و بعد از عمل جراحی تحت نظر پزشک مسئول بیمار بر عهده می گیرند. هدف آموزشی کارشناسی تکنولوژی اتاق عمل (تکنولوژی جراحی) تربیت دانش آموختگانی است که بتوانند به منظور کمک به متخصصین جراحی انجام وظیفه نمایند و بخشی از وظایف در اتاق عمل را به دست بگیرند.

  • انتشارات ترجمک آمادگی دارد این کتاب ها را با همیاری شما ترجمه و چاپ نماید.
  • باید ببیند آیا کیفیت های لازم برای این اینکه در اتاق عمل کار کنید را دارید یا خیر.
  • برای اینکه با رشته تکنولوژی اتاق عمل نیز آشنا شوید ادامه این مقاله را مطالعه کنید.
  • در جریان این جنگ ها، پرستارانی در اتاق های عمل بودند که در کنار پزشکان در هنگام عمل حضور داشتند و خدمت رسانی می کردند.
  • از دیگر ایالت های مناسب برای تکنسین های جراحی می توان به داکوتای جنوبی، مونتانا، نبراسکا، آیووا، ویرجینیا غربی، آلاسکا اشاره کرد.

این ادامه تحصیل تا مقطع ارشد در خصوص خود رشته تکنولوژی اتاق عمل است در صورتیکه شما می توانید در گرایش های مرتبط یا سلامت مثل گرایشهای ارشد رشته پرستاری و … هم ادامه تحصیل بدهید که در آن زمینه ها امکان گرفتن مدرک دکتری هم وجود دارد. اما اکنون این رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارای گرایش‌های اتاق عمل، تکنولوژی گردش خون، ارگونومی، فیزیولوژی و در مقطع دکترا دارای گرایش‌های آموزش پزشکی، پزشکی مولکولی، بهداشت حرفه‌ای، علوم اعصاب و… می‌باشد. کارشناسی تکنولوژی اتاق عمل شاخه‌ای از گروه پزشکی است که طی این دوره دانشجویان با اصول جدید اتاق عمل و تکنولوژی های نوین جراحی در جراحی‌های تخصصی آشنا شده و مراقبت و کمک به اداره بیمار را قبل، حین و بعد از عمل می آموزد.

معرفی رشته اتاق عمل – ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر

تنها امکان تحصیل در این رشته از طریق شرکت در کنکور سراسری ممکن می باشد. به همین علت در ادامه این مقاله به بررسی کامل رشته اتاق عمل خواهیم پرداخت پس پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و در صورت داشتن هر گونه سوال یا نیاز به راهنمایی های بیشتر با مشاوران ما در مجموعه ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید. این افراد پس از طی دوره کارشناسی در رشته پرستاری با گذراندن یک دوره دو ساله می‌توانند به عنوان تکنسین اتاق عمل مشغول به کار شوند. در سال‌های اخیر رشته تکنولوژی اتاق عمل طرفداران زیادی پیدا کرده است. این رشته جزء رشته‌های پیراپزشکی گروه علوم تجربی محسوب می‌شود. آماده نمودن اتاق عمل، انتقال بیمار، کمک به پوزیشن دادن به بیمار،پرپ بیمار (ضدعفونی کردن محل عمل) فراهم نمودن لوازم و تجهیزات اضافی لازم در طول عمل جراحی و ارزیابی مداوم شرایط اتاق عمل و برآورده نمودن نیازهای تیم جراحی است.

وضعیت استخدامی رشته کارشناسی اتاق عمل

علاقه‌مندان به این رشته می‌توانند در بخش‌های مختلفی از مراکز خدمات درمانی – بهداشتی مشغول مانند بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، اورژانس، بخش‌های جراحی، اتاق عمل، ریکاوری، مراکز آندوسکوپی، رادیولوژی و … مشغول به کار شوند. به طور کلی زمینه کاری برای اشتغال فارغ‌التحصیلان این رشته، در هر مکانی که نیاز به اتاق عمل یا مهارت های فنی آن باشد، فراهم است و افراد از دو طربق می توانند وارد این رشته شوند. اول این که دانشجویان مقطع کاردانی می‌توانند، آموزش‌های عمومی دوره اتاق عمل را فرا گرفته و جهت ایفای نقش، به عنوان فرد سیار و اسکراب (دست شسته) آماده شوند.

دستیار اول در طی عمل جراحی به طور مستقیم وظیفه ی کمک به پزشک جراح را دارد و کارهایی مانند کمک به خونگیری، برش بافت ها، بخیه زدن و … تحت نظارت مستقیم جراح بر عهده ی اوست. لیست شهر های مامایی بدون کنکور در زمان فعالیت دانشگاه پردیس بین الملل کیش معطوف به همین دانشگاه می شد، گرچه در حال حاضر دانشگاه های پردیس تحت عنوان پردیس خودگردان در اغلب شهر های ایران فعال هستند اما دیگر… همچنین می توانید در انتهای مقاله سوال یا مشکل خود را برای ما کامنت بگذارید تا مشاوران ما در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند. کشور انگلیس هم با حداقل هزینه ۸۵ هزار پوند بالاترین هزینه تحصیلی در این رشته را دارد و به قطع که اعتبار مدرک دریافتی از انگلیس به مراتب از ترکیه بیشتر می باشد. به علت نو ظهور بودن این رشته در کشورمان امکان تحصیل آن در مقطع دکترا وجود ندارد. شما در این رشته باید دروس عمومی و اختصاصی را بگذرانید که شامل موارد زیر می باشد.