دسته‌ها
اخبار

معرفی رشته ی تکنولوژی اتاق عمل زیر 100 سنجش

آشنایی بامهارت‌های علمی برای مطالعه هوشمند کنکوروراهکارهای علمی برای کسب رتبه برتر در کنکوردر کناریادگیری موثر برای کنکور با استفاده از تمرین بازیابیازجمله مطالبی است که وبلاگ تراز برای آماده‌سازی داوطلبان ارائه داده است. امید است تا با کمک همه مخاطبان فسفر، این مجموعه بتواند به این مهم دست یابد. دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی تهران از بهترین دانشگاه های ارائه دهنده این رشته در ایران است.

  • در حال حاضر دانشگاه‌های علوم پزشکی و پرستاری دولتی در دوره‌های روزانه، شهریه‌پرداز، ظرفیت مازاد، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد در این رشته دانشجو می‌پذیرند.
  • این رشته جزء رشته‌های پیراپزشکی گروه علوم تجربی محسوب می‌شود.
  • پذیرش دانشجو در این رشته به صورت بومی‌گزینی استانی می‌باشد.
  • موفقیت در کنکور سراسری با تصویرسازی ذهنی – قسمت دوم وبلاگ آموزش ادامه مطلب…

از دیگر ایالت های مناسب برای تکنسین های جراحی می توان به داکوتای جنوبی، مونتانا، نبراسکا، آیووا، ویرجینیا غربی، آلاسکا اشاره کرد. همچنین فارغ التحصیلان کارشناسی پرستاری می توانند با گذراندن یک دوره دوساله، تکنسین اتاق عمل بشوند. رشته اتاق عمل در مجموع 130 واحد درسی دارد که 74 واحد تخصصی، 22 واحد عمومی، 16 واحد کارآموزی در عرصه و 18 واحد نیز کارآموزی است. با سلام، مطابق با دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی سال ۱۳۹۹، شما مجاز به تغییر رشته نمی باشید.

بازار کار و آینده شغلی رشته اتاق عمل در دنیا

درمورد این رشته شاید به اصطلاح «اد جراح» برخورد کرده باشید. اد جراح به شخصی می‌گویند که در تمام جراحی‌ها کنار یک جراح حضور دارد. این اصطلاح در واقع امتیازی برای یک تکنسین اتاق عمل محسوب می‌شود. چون همیشه جراحان در حین عمل به فردی نیاز دارند که مراحل عمل را پیش‌بینی کرده و وسایل را خیلی سریع و به طور صحیح در اختیار آنان قرار دهد.

معرفی رشته مهندسی بهداشت محیط

نقش اتاق عمل در نبرد جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم زمانی آغاز گردید که نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا از پزشکان به عنوان کمک اول جراح در اتاق عمل استفاده نمود. همزمان از پزشک‌یاران در کشتی‌های جنگی نیروی دریایی ایالات متحده آمریکااستفاده می‌شد. کارشناسان اجازه حضور در این کشتی‌ها به عنوان دستیار جراح را نداشتند و این منجر به پیدایش حرفه‌ای جدید در ارتش آمریکا بنام تکنولوژیست اتاق عمل گردید.

تعداد پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد اتاق عمل بسیار کم است. همچنین فارغ التحصیلان رشته هوشبری و پرستاری نیز می توانند در آزمون کارشناسی ارشد اتاق عمل شرکت کنند. امکان ورود به دوره تحصیلات تکمیلی رشته اتاق عمل وجود دارد و علاقه مندان می توانند در صورت تمایل، تحصیلات خود را در گرایش های مختلف مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ادامه دهند که اطلاعات تکمیلی آن را در ادامه مقاله ارائه نموده ایم.

© تمامی حقوقی این وبسایت متعلق به شرکت پویان ایده پردازان آتی می‌باشد هر گونه کپی گزارش DMCA ارسال می‌شود. این افراد به توانایی جسمی بالایی نیاز دارند چون شغل آنها به نحوی است که باید ساعت‌های طولانی بایستند و یا جابه‌جایی بیمار و وسایل سنگین را به عهده بگیرند. همچنین در معرض بیماری‌های واگیر، بوهای نامطبوع و مواد خطرناک قرار می‌گیرند.

بهتر است پیش از انتخاب رشته اتاق عمل در رابطه با دروس این رشته تحقیق کرده و از متناسب بودن آن ها را با روحیه، توانایی و مهارت های خود مطمئن شوید. فراموش نکنید که در نهایت در شغلی موفق خواهید بود که به آن علاقه داشته و استعداد و مهارت کافی را داشته باشید. در جداول زیر لیستی از دروس پایه، تخصصی و کارآموزی رشته اتاق عمل را در مقطع کارشناسی ارائه داده ایم. رشته اتاق عمل در خصوص آموزش تکنولوژی های اتاق عمل و کمک به پزشکان جراح در مسائل فنی به دانشجویان است. گرایش های رشته اتاق عملدر دفترچه انتخابرشتهکنکور سراسری درج شده و مانند سایررشتهها ازبازارکارمناسبی برخوردار است.

چرا که محیط کار در این رشته اتاق عمل می‌باشد و فرد فارغ‌التحصیل تماماً با افراد بیمار و نیازمند به جراحی سروکار دارد. رشته کارشناسی پیوسته اتاق عمل شاخه‌ای از علوم پزشکی است که طی این دوره دانشجویان با اصول جدید اتاق عمل و تکنولوژی‌های نوین جراحی آشنا شده و مراقبت و کمک به ادارهٔ بیمار را قبل و حین و پس از عمل می‌آموزند. برای دریافت مدرک لیسانس از رشته اتاق عمل ، لازم است پس از گذراندن تحصیلات دانشگاهی ، طرح 2 ساله نیز گذرانده شود. طی کردن طرح برای همه دانش آموختگان رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی اجباری است و معافیت از آن فقط برای بعضی دانشجویان دارای شرایط خاص امکان پذیر است. لازم به ذکر است این رشته به صورت بدون کنکور در دانشگاه های علمی کاربردی ارائه می شود بنابراین در صورتیکه علاقه مند به شرکت در کنکور سراسری نیستید یا رتبه قبولی کافی را کسب نکرده اید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در این رشته ثبت‌نام و تحصیل نمایید. پس از اعلام نتایج کنکور سراسری چنانچه موفق به کسب نمره قبولی برای تحصیل در این رشته نشده اید و نیز قصد شرکت مجدد در کنکور سراسری را نداشته باشید، می توانید از گزینه تحصیل در خارج از کشور استفاده کنید.