دسته‌ها
اخبار

معرفی رشته اتاق عمل + حقوق، رتبه قبولی، بازار کار و مزایا نخبه پلاس

فروش آنلاین کتاب کمک درسی انسانی در ترنج مارکت مقالات آموزشی ادامه مطلب… اگر به ترجمه هر یک از این کتاب ها نیاز دارید، می توانید با همیاری تیم ترجمه تخصصی پزشکی و پیراپزشکی ترجمک کتاب مربوطه را ترجمه و به نام خودتان چاپ نماییم. عوامل زیادی در متغیر بودن در آمد تکنسین های اتاق عمل تاثیر دارد و نمتیوان عدد دقیق را بیان کرد. حداقل حقوق برای افرادی که در بخش های دولتی مشغول هستند 4 میلیون تومان است. افرادی که دارای تایم کاری بیشتر یا در بخش های خصوصی باشند حقوق بیشتری دریافت می کنند. تکنسینان اتاق عمل بسیاری از وظایف را قبل ، حین و بعد از عمل جراحی انجام می دهند.

  • امکان ادامه تحصیل این رشته تا مقطع دکترا در ایران وجود دارد.
  • همان‌طور که اشاره کردم، اد جراح به کسی گفته می‌شود که در تمام جراحی‌ها کنار یک جراح حضور دارد؛ یک امتیاز مثبت برای کارشناسان اتاق عمل، تبدیل شدن به اد است.
  • برای اطلاع از آخرین مقالات آموزشی ما حتمأ در قسمت خبرنامه سایت ثبت نام کنید و طبق قرار همیشگی من و شما عزیزان، از بخش ارسال دیدگاه‌های سایت بخون، منتظر ارسال نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما عزیزان هستیم.
  • هدف آموزشی کارشناسی تکنولوژی اتاق عمل (تکنولوژی جراحی) تربیت دانش آموختگانی است که بتوانند به منظور کمک به متخصصین جراحی انجام وظیفه نمایند و بخشی از وظایف در اتاق عمل را به دست بگیرند.

یکی دیگر از رشته های محبوب و پیراپزشکی تجربی، رشته اتاق عمل است. در واقع تکنسین های اتاق عمل با آماده سازی اتاق برای بیمار، نظارت بر ویتامین های بیمار و تمیز کردن بعد از اتمام عمل به تیم عامل کمک می کنند. برای آگاهی بیشتر درباره این رشته و گرایش ها، بازار کار در ایران و دنیا، در آمد و حقوق ان در ایران و دنیا این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. هدف از کارآموزی در عرصه اتاق عمل کسب مهارت در انجام وظایفی است که در شرح وظایف تکنسین اتاق عمل آورده شده است.

این ادامه تحصیل تا مقطع ارشد در خصوص خود رشته تکنولوژی اتاق عمل است در صورتیکه شما می توانید در گرایش های مرتبط یا سلامت مثل گرایشهای ارشد رشته پرستاری و … هم ادامه تحصیل بدهید که در آن زمینه ها امکان گرفتن مدرک دکتری هم وجود دارد. اما اکنون این رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارای گرایش‌های اتاق عمل، تکنولوژی گردش خون، ارگونومی، فیزیولوژی و در مقطع دکترا دارای گرایش‌های آموزش پزشکی، پزشکی مولکولی، بهداشت حرفه‌ای، علوم اعصاب و… می‌باشد. کارشناسی تکنولوژی اتاق عمل شاخه‌ای از گروه پزشکی است که طی این دوره دانشجویان با اصول جدید اتاق عمل و تکنولوژی های نوین جراحی در جراحی‌های تخصصی آشنا شده و مراقبت و کمک به اداره بیمار را قبل، حین و بعد از عمل می آموزد.

بررسی دروس رشته اتاق عمل

رشته تکنولوژی اتاق عمل در مقطع کارشناسی پیوسته، شاخه ای از علوم پزشکی است که دانشجویان طی این دوره تحت نظر اساتید مربوطه با اصول فعالیت در اتاق عمل، فرآیند و تکنیک های انجام اعمال جراحی در تخصص های مختلف آشنا می شوند. دانش آموختگان رشته تکنولوژی اتاق عمل در قالب تیم درمانی و جراحی مراقبت و کمک به ادراه بیمار را قبل، حین و بعد از عمل جراحی تحت نظر پزشک مسئول بیمار بر عهده می گیرند. هدف آموزشی کارشناسی تکنولوژی اتاق عمل (تکنولوژی جراحی) تربیت دانش آموختگانی است که بتوانند به منظور کمک به متخصصین جراحی انجام وظیفه نمایند و بخشی از وظایف در اتاق عمل را به دست بگیرند.

مزایا و در آمد رشته اتاق عمل

تنها امکان تحصیل در این رشته از طریق شرکت در کنکور سراسری ممکن می باشد. به همین علت در ادامه این مقاله به بررسی کامل رشته اتاق عمل خواهیم پرداخت پس پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و در صورت داشتن هر گونه سوال یا نیاز به راهنمایی های بیشتر با مشاوران ما در مجموعه ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید. این افراد پس از طی دوره کارشناسی در رشته پرستاری با گذراندن یک دوره دو ساله می‌توانند به عنوان تکنسین اتاق عمل مشغول به کار شوند. در سال‌های اخیر رشته تکنولوژی اتاق عمل طرفداران زیادی پیدا کرده است. این رشته جزء رشته‌های پیراپزشکی گروه علوم تجربی محسوب می‌شود. آماده نمودن اتاق عمل، انتقال بیمار، کمک به پوزیشن دادن به بیمار،پرپ بیمار (ضدعفونی کردن محل عمل) فراهم نمودن لوازم و تجهیزات اضافی لازم در طول عمل جراحی و ارزیابی مداوم شرایط اتاق عمل و برآورده نمودن نیازهای تیم جراحی است.

فروشگاه اینترنتی کتاب کمک درسی با تخفیف با ارائه بهترین خدمات مقالات آموزشی ادامه مطلب… روش مطالعه دین و زندگی کنکور سراسری و کسب درصد ۱۰۰ در کنکور یادگیری موفق ادامه مطلب… روش مطالعه منطق و فلسفه کنکور و معرفی بهترین کتاب کمک درسی منطق و فلسفه وبلاگ آموزش ادامه مطلب… تکنسین های اتاق عمل می توانند در بیمارستان ها، کلینیک های بزرگ، مراکز جراحی دولتی و خصوصی و مراکز اورژانس مشغول به کار شوند. همچنین در صورت ضرورت، کتاب های رشته تکنولوژی جراحی را می توان ترجمه و در اختیار همگان قرار داد. بخصوص از آنجایی که رشته تکنولوژی جراحی یک رشته نوپا در ایران می باشد و به ترجمه و تالیف کتب مرجع این رشته نیاز فراوانی وجود دارد.

گستردگی زمینه کاری این افراد نیز یکی دیگر از عوامل موثر بر متغیر بودن درآمد آنهاست. چنانچه در مقطع کارشناسی رشته اتاق عمل بدون کنکور امکان پذیرش وجود داشته باشد مانند همه رشته‌ های کارشناسی 4 سال و یا نهایتا 5 سال به طول می‌ انجامد تا شما در رشته اتاق عمل بدون آزمون فارغ التحصیل شوید. تعداد واحد هایی که باید در رشته اتاق عمل بدون کنکور بگذرانید همانند رشته های با آزمون تعداد واحد های عمومی و تخصصی می‌ باشند.