دسته‌ها
اخبار

مدت زمان تحصیل رشته اتاق عمل تحصیل در رشته اتاق عمل چند سال است پاسخ با ما

در مقاله زیر اطلاعاتی در خصوص داشتن بهترین انتخاب رشته به داوطلبان داده شده است. یک تکنسین اتاق عمل باید علاوه بر روحیه صبوری، شخصیتی بسیار آرام و دلپذیر داشته باشد تا بتواند ارتباط کلامی و نوشتاری خوبی را با بیمار و تیم درمان داشته باشد. فرد باید توانایی کار به عنوان بخشی از تیم و همچنین در صورت لزوم را به طور مستقل داشته باشد.

  • یکی از رشته هایی که داوطلبان کنکور می توانند آن را در دفترچه انتخاب رشته کنکور مشاهده نمایند، رشته اتاق عملمی باشد.
  • من یاش‌گین ولی‌پور هستم و امروز در بخون صفر تا صد معرفی رشته اتاق عمل را در اختیار شما قرار می‌دهم.
  • انتخاب رشته تحصیلی و انتخاب شغل ارتباط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند و نمی توان این دو را جدا از هم در نظر گرفت.
  • کارشناسان اجازه حضور در این کشتی‌ها به عنوان دستیار جراح را نداشتند و این منجر به پیدایش حرفه‌ای جدید در ارتش آمریکا بنام تکنولوژیست اتاق عمل گردید.
  • رشته‌ی تکنولوژی اتاق عمل، شاخه‎‌ای از علوم پزشکی است که دانشجویان آن، طی چهار سال تحصیل با اصول اتاق عمل و تکنولوژی‌های نوین در جراحی‌های تخصصی و فوق تخصصی آشنا می‌شوند.

تکنسین های جراحی در ایالات متحده به طور متوسط ​​42398 دلار در سال یا 20.38 دلار در ساعت حقوق می گیرند. برای مشاهده حقوق مشاغل این حوزه میتوانید به سایت salary مراجعه کنید. بعضی عمل های جراحی خیلی طولانی هستند و تکنسین اتاق عمل باید بتواند از نظر جسمانی توانایی لازم را داشته باشد تا بتواند ساعت های طولانی بایستد و هوشیارانه در اختیار جراح و سایر اعضای اتاق عمل باشد. همچنین باید توانایی روحی بالایی نیز داشته باشد چراکه ممکن است با صحنه های مختلف اتاق عمل مواجه بشود و باید بتواند آن ها را تاب بیاورد. به عنوان مثال دو فرد را در نظر بگیرید که یکی از آن ها دارای 10 سال سابقه و دیگری دارای 2 سال سابقه کاری در حیطه تخصص خود می باشند. آیا به نظر شما درآمد این دو نفر باید یکسان باشد؟ و آیا اصلا تجربه و مهارت آن دو با هم قابل مقایسه است؟ می توان با قاطعیت گفت که جواب این سوالات منفی است!

وسایل مورد نیاز کنکور 1401 | روز کنکور با خود چه ببریم؟

حداقل رتبه قبولی برای پذیرش در دانشگاه سراسری در رشته فیزیوتراپی بین 12 الی 13 هزار است. روش مطالعه روانشناسی کنکور و معرفی بهترین کتاب کمک درسی روانشناسی وبلاگ آموزش ادامه مطلب… درباره فروش آنلاین کتاب کمک درسی دبیرستان رشته انسانی چه اطلاعاتی دارید؟ مقالات آموزشی ادامه مطلب… معرفی کامل رشته علوم آزمایشگاه و شرایط ادامه تحصیل در آن مقالات آموزشی ادامه مطلب…

مشاهده آنلاین کتاب

دانشجویان رشته های تکنیسین اتاق عمل و تکنولوژیست جراحی در مقاطع مختلف به گذراندن واحدهای نظری و عملی نیاز دارند. دانشکده های مختلف جهان دوره های کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد تکنولوژی اتاق عمل یا تکنولوژیست جراحی را برگزار می کنند. برای دریافت مدرک لیسانس از رشته اتاق عمل، لازم است پس از گذراندن تحصیلات دانشگاهی، طرح 2 ساله نیز گذرانده شود. طی کردن طرح برای همه دانش آموختگان رشته‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی اجباری است و معافیت از آن فقط برای بعضی دانشجویان دارای شرایط خاص امکان‌پذیر است. با سلام و درود، طبق دفترچه انتخاب رشته تجربی سال ۹۹، رشته اتاق عمل در دانشگاه علوم پزشکی اهواز، ارائه شده است.

باید بگوییم که این رشته در دو مقطع برای کنکور سراسری ارائه می شود. برای اینکه با رشته تکنولوژی اتاق عمل نیز آشنا شوید ادامه این مقاله را مطالعه کنید. در صورتی که نیاز دارید تا درباره دیگر رشته های تجربی نیز اطلاعات کسب کنید، می توانید مطالب صفحه معرفی رشته های تجربی در دانشگاه را بخوانید یا از دسته بندی رشته های تجربی استفاده کنید. رشته تکنولوژی اتاق عمل یکی از شاخه‏ های رشته های علوم پزشکی است که طی این دوره دانشجویان با اصول جدید اتاق عمل و تکنولوژی های نوین جراحی در جراحی های تخصصی و فوق تخصصی آشنا شده و مراقبت و کمک به اداره بیمار را قبل و حین و بعد عمل می آموزند.. در ایران این رشته در مقطع کاردانی بین سال‌های ۱۳۶۶ تا ۱۳۸۰ و در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته از سال ۱۳۸۷ در دانشکده‌های مختلف سطح کشور راه‌اندازی گردیده‌است.

این رشته از زیر مجموعه‌های گروه علوم پزشکی محسوب شده که دانشجویان در طول دوره تحصیل، ضمن آشنایی با تکنولوژی‌‌های نوین جراحی و اصول جدید اتاق عمل با نحوه مراقبت از بیمار نیز آشنا می‌شوند. در واقع هدف از ارائه این رشته تربیت نیروی انسانی آگاه، متعهد و کارآمد است که با کسب توانایی های حرفه‌‌ای بتوانند به نحو احسن در اتاق عمل خدمت نمایند. همانطور که در متن مقاله گفتیم امکان تحصیل در رشته اتاق عمل بدون شرکت در کنکور سراسری ممکن نمی باشد اما گاهی این استثنا وجود دارد که رشته های پیراپزشکی مانند رشته اتاق عمل به صورت بدون آزمون در برخی از دانشگاه ها پذیرش شوند. از جمله این استثناها در سال ۱۴۰۱، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بود که به پذیرش دانشجویان بومی با استفاده از سوابق تحصیلی در رشته اتاق عمل اقدام کرد.

افراد با تحصیل در این رشته وظایف مختلفی را مانند استریلیزه کردن اتاق عمل، بررسی سالم بودن ابزارها و دستگاه های اتاق عمل، کمک به بند آوردن خونریزی بیمار و… بر عهده می گیرند. محل تحصیل دانشجویان این رشته نیز مجتمع آموزش عالی سلامت اسلام آباد غرب بود. لازم به ذکر است در پذیرش این رشته به صورت بدون آزمون، داوطلبان خانم و آقا مورد پذیرش قرار گرفتند. اما نکته مهم این که این پذیرش های بدون کنکور هر ساله نیستند و ممکن است در سال‌ های آینده ارائه رشته های پیراپزشکی به صورت بدون آزمون اتفاق نیفتد. برای آنکه به مهارت های لازم برای تکنولوژی اتاق عمل برسید نیاز دارید که که دروس کارآموزی در عرصه را بگذرانید. این دروس شامل یادگیری وظایف، انجام امور مستقل و نیمه مستقل می باشد.

اما قبل از شروع باید بدانید که رشته اتاق عمل جزو رشته‌های کارشناسی زیرگروه ۱ تجربی و پذیرش آن به صورت بومی گزینی استانی است؛ یعنی ۸۰ درصد بومی‌های همان استان و ۲۰ درصد از استان‌های دیگر قبول می‌شوند. همچنین جز رشته ستاره دار هم محسوب می‌گردد به این معنی که از هر جنسیت چه دختر و چه پسر باید حداقل ۳۰ درصد در کلاس حضور داشته باشند. همان طور که در همه رشته ها سابقه کاری و رزومه فرد در میزان درآمدش بسیار نقش تعیین کننده ای دارد نمی توان یک مقدار ثابت را برای حقوق کارکنان رشته اتاق عمل گفت.