دسته‌ها
اخبار

مدتی است که جیمیل خود را بررسی نکرده اید؟ گوگل ممکن است حساب شما را حذف کند.


این شرکت روز سه‌شنبه اعلام کرد که گوگل از ماه دسامبر شروع به حذف حساب‌هایی می‌کند که حداقل دو سال است که استفاده نشده‌اند، به ،وان بخشی از تلاش برای مق، با خطرات امنیتی.

حذف اکانت های قدیمی تنها به م،ای از دست دادن دسترسی به جیمیل نیست. کار در Google Docs، Google Work،e، Google P،tos و سایر محصولات Google نیز مانند هر ویدیویی که کاربر آسیب دیده در YouTube آپلود کرده است، پاک خواهد شد.

روث کریشلی، معاون مدیریت محصول شرکت، در بی،ه ای با اعلام سیاست جدید گفت این اقدام برای محافظت از کاربران در برابر تهدیدات امنیتی انجام شده است زیرا حساب‌هایی که برای مدتی مورد استفاده قرار نگرفته‌اند بیشتر در معرض خطر قرار می‌گیرند.

این شرکت گفت، یک تجزیه و تحلیل داخلی در گوگل نشان داد که حساب‌های رها شده بسیار کمتر از حساب‌های فعال دارای تاییدیه دو مرحله‌ای هستند، یک روش احراز هویت که به تایید هویت کاربر کمک می‌کند.

خانم کریچلی گفت: «این حساب‌ها اغلب آسیب‌پذیر هستند، و هنگامی که یک حساب در معرض خطر قرار می‌گیرد، می‌توان از آن برای هر چیزی از سرقت هویت گرفته تا محتوای ناخواسته یا حتی م،ب مانند هر،مه استفاده کرد.»

این سیاست از روز سه‌شنبه اجرایی شد، اما شرکت اعلام کرد که حذف حساب‌های استفاده نشده را حدا،ر تا دسامبر آغاز نخواهد کرد. گوگل اعلام کرد که با پا،ازی حساب هایی که راه اندازی شده اند اما هرگز استفاده نشده اند، شروع خواهد کرد.

قبل از حذف یک حساب، گوگل اعلام کرد که چندین اعلان از طریق جیمیل و هر آدرس ایمیل پشتیبان ارائه شده به کاربران ارسال می کند.

خانم کریچلی گفت که طرح حذف حساب‌های غیرفعال گوگل فقط برای حساب‌های شخصی اعمال می‌شود و بر سازمان‌هایی مانند مدارس یا ،ب‌وکارهایی که از جی‌میل و سایر سرویس‌های Google استفاده می‌کنند، تأثیری نخواهد گذاشت.

کاربران Google که حداقل دو سال است از حساب خود استفاده نکرده‌اند و نمی‌خواهند حسابشان حذف شود، می‌توانند با ورود به جی‌میل یا هر سرویس دیگر گوگل، مانند گوگل درایو، یوتیوب یا جستجوی گوگل، یا با دانلود، آن را فعال نگه دارند. هر برنامه ای از فروشگاه Google Play.

این شرکت گفت که هر ،ی با موجود اشتراک، ابونمان که با یک حساب Google راه‌اندازی شده باشد، مانند حسابی که به یک رسانه مرتبط است، کاربر فعال محسوب می‌شود و حساب آنها حذف نمی‌شود.


منبع: https://www.nytimes.com/2023/05/17/technology/gmail-inactive-accounts-deleted.html