دسته‌ها
اخبار

رشته اتاق عمل تکنسین اتاق عمل : بازار کار، درآمد، آینده شغلی، دانشگاه های برتر فسفر

پس اگر تکنسینی موفق شود که عنوان اد جراح را کسب کند، علاوه بر امنیت شغلی بالاتر، درآمد بالاتری نیز نسبت به یک کارشناس اتاق عمل عادی خواهد داشت. ناگفته نماند تکنسین‌های اتاق عمل به دلیل همکاری با پزشک جراح، کم‌کم برخی از کارهای جراحی در حین عمل را فرا می‌گیرند و از این بابت کمک بیشتری به جراح می‌کنند، به همین دلیل برخی جراحان درصدی جدا از حقوق خود را برای این افراد در نظر می‌گیرند. همچنین برخی از فارغ‌التحصیلان برای افزایش درآمد خود، با شرکت‌های تجهیزات پزشکی همکاری می‌کنند. با توجه به بالا بودن تعداد دانشگاه‌هایی که این رشته را ارائه می‌دهند، با به دست آوردن رتبه‌های 4 و حتی 5 رقمی هم می‌توان در دانشگاه‌های سراسر کشور در رشته‌ی تکنولوژی اتاق عمل پذیرفته شد.

  • پذیرش در رشته اتاق عمل در سال های جاری تنها از طریق شرکت در کنکور سراسری امکان پذیر است.
  • همچنین می توانند در کنار این رشته، یک مهارت مرتبط هم آموزش ببینند و در برخی از شرکت ها استخدام شوند.
  • این افراد در صورتی که علاقمند به ادامه تحصیل باشند می‌توانند با سپری کردن دوره‌ای یک و نیم تا دو ساله، کمک اول جراح شوند و موقعیت شغلی بهتری پیدا کنند.
  • توصیه هایی برای خانواده کنکوری ها مقالات آموزشی ادامه مطلب…
  • بخصوص از آنجایی که رشته تکنولوژی جراحی یک رشته نوپا در ایران می باشد و به ترجمه و تالیف کتب مرجع این رشته نیاز فراوانی وجود دارد.

تکنولوژیست دستیار جراح در تماس مستقیم با بیمار در هنگام عمل جراحی است و باید مهارت های جراحی بالاتری از دو گروه دیگر داشته باشد. باید به پزشک در کار هایی مانند بخیه زدن، خون گیری و برش بافت و … کمک کند. این فرد باید باید در کار خود دقت فراوانی باشد زیرا زندگی بیمار به عملکرد او و جراح دارد. رشته تکنولوژی اتاق عمل اینست که رو به اشباع است و ممکن است بازار کار آن پر شود. با توجه به افزایش جمعیت بخصوص در سنین سالمندی و به دنبال آن افزایش بیماری ها و اعمال جراحی، نیاز همیشگی به تکنسین های اتاق عمل وجود داشته و بازارکار مناسبی برای این شغل در کشور وجود دارد. آمار دقیقی از وضعیت بازارکار و میزان استخدام برای فارق التحصیلان رشته تکنولوژی اتاق عمل در کشور در دسترس نمی باشد.

دروس پایه

همچنین به دلیل طولانی بودن زمان برخی از جراحی ها، تکنسین اتاق عمل یا کاردان فنی جراحی باید انگیزه و توان جسمی بالایی داشته باشد تا به خوبی زمان عمل طی شود. روحیه بالا نیز از دیگر ویژگی های تکنسین اتاق عمل است؛ چراکه در بعضی از جراحی ها ممکن است بعضی افراد فوت کنند و وی بتواند تحمل کند. تکنسین اتاق عمل باید بتواند به جزییات دقت کند، توان و چالاکی بالا داشته باشد، آرامش خود را حفظ کند، کار تیمی را به خوبی انجام دهد، و مهارت های ارتباطی مناسب برای ارتباط گیری با بیماران را داشته باشد. من یاش‌گین ولی‌پور، دانشجوی دکتری دانشگاه تبریز هستم و افتخار آشنایی با شما را از طریق سایت بخون دارم. امیدوارم بتوانم با همه تجربیاتی که در این چند سال تحصیلی‌ در محیط‌های آموزشی بدست آورده‌ام، در کسب موفیقت شما، هرچند ناچیز، یاریتان کنم.

معرفی رشته مهندسی متالورژی

همان‌طور که اشاره کردم، اد جراح به کسی گفته می‌شود که در تمام جراحی‌ها کنار یک جراح حضور دارد؛ یک امتیاز مثبت برای کارشناسان اتاق عمل، تبدیل شدن به اد است. جراحان به دستیاری دارند که عمل جراحی را تا یک حد راحت کند، کسی که بتواند در طول عمل، اکثر مراحل را پیش‌بینی کند و وسایل مورد نیاز را در اختیار جراح قرار دهد، می‌تواند گزینه مناسبی برای اینکار باشد. تبدیل شدن به اد، علاوه بر امنیت شغلی بالاتر، مزیت‌های دیگری از جمله درآمد بیشتر نسبت به یک کارشناس اتاق عمل عادی را هم دارد. تکنسین‌های اتاق عمل به این دلیل که دستیار پزشک جراح هستن کم کم مهارت انجام بعضی از کارهای جراحی را در حین عمل یاد میگیرند و ممکن است پزشک جراح درصدی جدا از حقوقشان برای آنها در نظر بگیرد که میتواند درآمدشان را افزایش یابد.

استخدام در مطب یا کلینیک جراح حیوانات، فعالیت در حوزه‌های تحقیقاتی، خدمات نظامی، فعالیت در حوزه‌ی آموزش و یا استخدام شدن به‌عنوان مشاور، از دیگر موقعیت‌های شغلی پیش‌روی تکنولوژیست‌های اتاق عمل است. همچنین آگاهی‌ ازراه ‌های کاهش اضطراب امتحان در دانش ‌آموزانموثر خواهد بود. اگر علاقمندید که بدانید رتبه‌‌ی برتر کنکور سراسری در سال گذشته از چه روش‌هایی برای کسب موفقیت استفاده کرده‌ است، می‌توانید در وبلاگ تراز از نحوه‌ی مطالعه و درصدهاینفر اول کنکور تجربی 1400آگاه شوید.

ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 11 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! جهت آشنایی با سایر رشته های گروه علوم تجربی اینجا کلیک کنید. با سلام این درسته ک نباید با دید زیر دستی نگاه کرد اما این دیدگاه وقتی مورد توجه جراحان و همکاران اونها قرار نمیگیره و هر نوع رفتاری رو از خودشون بروز میدن اونقت این حرفها فقط یک شعار محسوب میشن هیچکسی پایبند این اخلاقیات نیست…. از ترم 4 و در برخی دانشگاهها 3 شروع می شود و در ترمهای آخر به کارورزی در عرصه می رسد. اما به طور کلی ، امکان فارغ التحصیلی در کمتر از 4 سال وجود دارد. اگر شما در هر ترم معدل بالا به دست آورید ، ترم بعد مجاز خواهید بود که 24 واحد درسی اخذ کنید و در صورت اخذ 24 واحد در هر ترم ، دروس خود را زودتر می گذرانید و در مدت 6 یا 7 ترم فارغ التحصیل می شوید.

بنابراین دسته کمی از دانشجویان این رشته موفق به فارغ التحصیلی در مدت زمان کمتر می شوند. پذیرش در رشته اتاق عمل در سال های جاری تنها از طریق شرکت در کنکور سراسری امکان پذیر است. بر اساس دفترچه انتخاب رشته، هزار و چهارصد نفر شانس قبولی در رشته تکنسین اتاق عمل را دارا هستند. این ظرفیت در دانشگاه های مختلف متفاوت است و باید بر اساس دفترچه انتخاب رشته انجام شود. از مزایای رشته تکنولوژی اتاق عمل می توان به بازار کار مناسب و امنیت شغلی زیاد آن در زمان حاضر اشاره کرد.