دسته‌ها
اخبار

ران دیسانتیس توییتر ایلان ماسک را به نقطه شکست خود رساند


ران دیسانتیس، فرماندار جمهوری خواه فلوریدا، پس از اعلام نامزدی خود برای ریاست جمهوری در جریان صوتی امروز، مطمئناً امیدوار بود که در توییتر ترند شود. او احتمالاً نمی‌خواست هشتگ برتر #DeSaster را ببیند.

درست چند دقیقه پس از پیوستن دیسانتیس به مالک پلتفرم ایلان ماسک در فضای مجازی توییتر، و قبل از اینکه این سیاستمدار حتی بتواند صحبت کند، شنیده می‌شد که ماسک می‌گوید: «سرورها تا حدودی تحت فشار هستند». سپس استریم به طور ناگه، پایان یافت، ظاهراً توسط حدود 667000 شنونده غرق شد که در مقایسه با استریم‌های موجود در دیگر پلتفرم ها به طور معمول میلیون ها نفر تماشا ،د.

ظاهر دیسانتیس یک قمار بر روی یک تاکتیک بدیع مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری و پلتفرمی بود که به دلیل جذابیت انبوه آن برای رأی دهندگان آمریکایی شناخته نشده بود. در نهایت توئیتر را هم از نظر فنی و هم از نظر فلسفی به نقطه ش،ت رساند.

این شرکت که یک پنجم پرسنل خود را در زمان تصاحب توییتر ماسک در سال گذشته داشت، در نهایت تقریباً 30 دقیقه پس از زمان شروع برنامه ریزی شده، پخش صوتی را مجدداً راه اندازی کرد. اما این رویداد به نشان دادن کورهای ایدئولوژیک پروژه رسانه اجتماعی ماسک و تمایل آن به جدا ، افراد قدرتمند، به‌ویژه آنهایی که دیدگاه‌های راست‌گرایانه دارند، از «آزادی بیان» که مدیرعامل مدعی حمایت از آن است، ادامه یافت.

#DeSaster نوید خوبی برای ماسک ندارد جاه طلبی ها برای گسترش و تثبیت پلتفرم، که به گفته او روزی 1 میلیارد کاربر در ماه جذب خواهد شد. این کارآفرین بارها از تبدیل توییتر به یک سایت صحبت کرده است “برنامه همه چیز” شبیه به برنامه چند منظوره چینی WeChat. توییتر قرار است میزبان برنامه جدیدی از مفسر راست‌گرای تاکر کارلسون پس از برکناری وی از فا، نیوز باشد، جایی که مرتباً در آنجا پخش می‌شود. قرعه کشی کرد بیش از 3 میلیون بیننده

اشکالات امروز نشان داد که به نظر نمی رسد توییتر برای میزب، از چنین جمعیت هایی آماده باشد. همچنین به ،وان مک، برای دسترسی به طیف وسیعی از رای دهندگان ایالات متحده، پتانسیل بالایی را نشان نمی دهد. تنها 20 درصد از بزرگسالان آمریکایی گزارش می دهند که از توییتر استفاده می کنند نظرسنجی اخیر Pew Research، در حالی که 81 درصد می گویند از یوتیوب و 69 درصد از فیس بوک استفاده می کنند. و اگرچه ماسک از تبدیل توییتر به یک “میدان شهر دیجیتال” جه، صحبت کرده است، او بر تضعیف اعتدال محتوا نظارت کرده و از حساب‌های کاربری که به دلیل محتوای توهین‌آمیز ممنوع شده‌اند، دعوت کرده است، از جمله خواننده رپ Ye، ک،ه وست سابق، و رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ.

جریان DeSantis بیشتر ادعاهای ماسک مبنی بر تبدیل توییتر را به محلی برای تبادل معتبر نظرات مختلف تضعیف کرد. او می بالید که این پلتفرم «فقط سخنر، های کنسروی و تله پرومتر نیست»، درست دقایقی پس از پایان سخنر، DeSantis، به خوبی، کنسرو شده اش، که خطوطی از ویدئوی تبلیغاتی او را بازتاب می داد.

ماسک همچنین آرزوی خود را تکرار کرد که توییتر مک، باشد که افراد با دیدگاه‌های سیاسی مختلف بتوانند در آن با هم ،یب شوند. او گفت: “شاید برخی از ذهن ها به این صورت یا آن گونه تغییر کند.” اما زم، که فضای دیجیتال برای پرسش‌ها باز شد، آن‌ها از جانب رهبری فکری راست‌گرا و متحدان ماسکی‌ها، از جمله دیوید ،س، پاد،ت کارآفرین، که مجری این رویداد بود، آمدند.

مهمانان نیز شامل می شدند شکاک در قرنطینه کووید و جی باتاچاریا پروفسور استنفورد. توماس ماسی، نماینده جمهوری خواه با گرایش آزادیخواهانه. استیو دیس مجری محافظه کار تاک شو. کریستوفر روفو، فعال محافظه کار، که کمپین هایی علیه بحث های نژادی و ، در مدارس ،تی؛ و دانا لوش، سخنگوی سابق انجمن ملی تفنگ.


منبع: https://www.wired.com/story/ron-desantis-pushed-elon-musks-twitter-to-its-breaking-point/