دسته‌ها
اخبار

جراح عمومی هشدار داد که رسانه های اجتماعی “خطری عمیق” برای سلامت روان نوجوانان ایجاد می کنند


جراح عمومی ایالات متحده، دکتر Vivek H. Murthy، روز سه شنبه یک توصیه عمومی درباره خطرات استفاده از رسانه های اجتماعی برای جوانان صادر کرد. در 19 صفحه گزارشدکتر مورتی خاطرنشان کرد که اگرچه اثرات رسانه‌های اجتماعی بر سلامت روان نوجوانان به طور کامل شناخته نشده است و رسانه‌های اجتماعی می‌توانند برای برخی از کاربران مفید باشند، «شاخص‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد رسانه‌های اجتماعی نیز می‌توانند خطر عمیقی برای آسیب رساندن به جامعه داشته باشند. سلامت روان و رفاه کودکان و نوجوانان.»

این جراح عمومی از سیاستگذاران، شرکت های فناوری، محققان و والدین خواست تا برای محافظت در برابر خطرات احتمالی “فوراً اقدام کنند”.

دکتر مورتی در مصاحبه ای با نیویورک تایمز در مورد این توصیه گفت: «نوجوانان فقط بزرگسالان کوچکتر نیستند. “آنها در مرحله متفاوتی از رشد هستند و در مرحله بحر، رشد مغز هستند.”

این گزارش خاطرنشان کرد که «استفاده مکرر از رسانه‌های اجتماعی ممکن است با تغییرات مشخصی در مغز در حال رشد در آمیگدال (مهم برای یادگیری عاطفی و رفتار) و قشر جلوی مغز (برای کنترل تکانه، تنظیم هیج، و تعدیل رفتار اجتماعی مهم است) مرتبط باشد. می تواند حساسیت به پاداش ها و مجازات های اجتماعی را افزایش دهد.

این گزارش همچنین به تحقیقاتی اشاره می‌کند که نشان می‌دهد تا 95 درصد از نوجوانان حداقل از یک پلتفرم رسانه اجتماعی استفاده می‌کنند، در حالی که بیش از یک سوم گفته‌اند که «تقریباً دائماً» از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. علاوه بر این، تقریباً 40 درصد از کودکان 8 تا 12 ساله از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، حتی اگر حداقل سن لازم برای ا،ر سایت ها 13 باشد.

محققان در تلاش برای درک تأثیر استفاده از رسانه های اجتماعی بر سلامت روان نوجوانان بوده اند. داده ها ساده نیستند و نشان می دهند که تأثیرات می تواند هم مثبت و هم منفی باشد. به ،وان مثال، رسانه های اجتماعی برخی از جوانان را قادر می سازد با دیگران ارتباط برقرار کنند، جامعه را بیابند و خود را ابراز کنند.

اما رسانه‌های اجتماعی همچنین مملو از محتوای «افراطی، نامن، و مضر» هستند، از جمله محتوایی که خودآزاری، اختلالات خوردن و سایر رفتارهای م،ب را «عادی‌سازی» می‌کند. زورگویی سایبری بیداد می کند. و افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی با کاهش ورزش، خواب و سایر فعالیت هایی که برای مغز در حال رشد حیاتی تلقی می شوند، همزمان شده است.

علاوه بر این، فضاهای رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به‌ویژه برای جوانان مملو باشد، این توصیه اضافه کرد: «در اوایل نوجو،، زم، که هویت و احساس ارزشمندی در حال شکل‌گیری است، رشد مغز به‌ویژه در معرض فشارهای اجتماعی، نظرات همسالان و مقایسه همسالان است.»

این توصیه به تعداد فزاینده‌ای از درخواست‌ها برای اقدام در مورد نوجوانان و رسانه‌های اجتماعی می‌پیوندد، زیرا کارشناسان نقشی را که ممکن است در بحران رو، مداوم نوجوانان ایفا کند، بررسی می‌کنند. در اوایل این ماه، انجمن روان‌شناسی آمریکا اولین راهنمایی خود را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد و به والدین توصیه کرد که استفاده نوجوانان را به دقت زیر نظر داشته باشند و شرکت‌های فناوری ویژگی‌هایی مانند پیمایش بی‌پایان و دکمه «پسندیدن» را مورد بازنگری قرار دهند.

در این مشاوره، دکتر مورتی “نیاز فوری” به وضوح در چندین جبهه تحقیقاتی را بیان کرد. آنها شامل انواع محتوای رسانه های اجتماعی هستند که باعث آسیب می شوند. آیا مسیرهای عصبی خاص، مانند مسیرهایی که شامل پاداش و اعتیاد هستند، تحت تأثیر قرار می گیرند یا خیر. و از کدام راهبردها می توان برای محافظت از سلامت روان و رفاه کودکان و نوجوانان استفاده کرد.

دکتر مورتی نوشت: «کودکان ما در یک آزمایش چندین دهه شرکت کننده ناآگاه شده اند. بسیار مهم است که محققان مستقل و شرکت‌های فناوری با یکدیگر همکاری کنند تا درک ما از تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر کودکان و نوجوانان را به سرعت پیش ببرند.»

دکتر مورتی همچنین اذعان کرد که تا کنون “بار حمایت از جوانان عمدتا بر دوش کودکان، نوجوانان و خانواده های آنها بوده است.”

دکتر مورتی به تایمز گفت: «این چیزهای زیادی است که از والدین می‌خواهیم – استفاده از فناوری جدیدی که به سرعت در حال تکامل است و اساساً نحوه درک بچه‌ها از خود را تغییر می‌دهد» و از والدین بخواهید که آن را مدیریت کنند. بنابراین ما باید کاری را که می‌کنیم انجام دهیم. در سایر زمینه‌هایی که مشکلات ایمنی محصول داریم، ی،ی تعیین استانداردهای ایمنی که والدین می‌توانند به آن تکیه کنند، انجام دهیم، که در واقع اجرا می‌شوند.»


منبع: https://www.nytimes.com/2023/05/23/well/family/social-media-mental-health-surgeon-general.html