دسته‌ها
اخبار

تکنولوژی اتاق عمل

اول اینکه دانشجویان مقطع کاردانی با گذراندن آموزش‌های عمومی دوره اتاق عمل به عنوان فرد سیار و اسکراب (دست شسته) مشغول به فعالیت شوند. این افراد در صورتی که علاقمند به ادامه تحصیل باشند می‌توانند با سپری کردن دوره‌ای یک و نیم تا دو ساله، کمک اول جراح شوند و موقعیت شغلی بهتری پیدا کنند. خواندن کتاب های تکنولوژی جراحی و همچنین کتاب های علوم پایه از قبیل داروشناسی برای تکنولوژیست اتاق عمل، کتاب مهارت های مدیریت و رهبری در اتاق عمل، کتاب تکنیک های جراحی و مانند اینها از ملزومات رشته تخصصی تکنولوژیست جراحی است. این داوطلبان برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس، می توانند در ارشد تکنولوژی اتاق عمل و ارشد رشته های دیگر مانند تکنولوژی گردش خون، علوم تشریحی، فیزیولوژی، پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان، پرستاری مراقبت های ویژه هم تحصیل کنند. اگر علاقه مند به آشنایی با مقطع کارشناسی ارشد این رشته و دیگر موارد آنن هستید، به شما پیشنهاد می کنم به لینک مطلب “ارشد تکنولوژی اتاق عمل” مراجعه کنید.

  • این داوطلبان برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس، می توانند در ارشد تکنولوژی اتاق عمل و ارشد رشته های دیگر مانند تکنولوژی گردش خون، علوم تشریحی، فیزیولوژی، پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان، پرستاری مراقبت های ویژه هم تحصیل کنند.
  • برای این مقطع هم در کل تنها دو دانشگاه ایران و اصفهان پذیرش دانشجو دارند.
  • رشته تکنولوژی اتاق عمل اینست که رو به اشباع است و ممکن است بازار کار آن پر شود.
  • افزایش تعداد و انواع عمل‌های جراحی، افزایش میزان سالمندی و پیشرفت سریع تکنولوژی پزشکی، نیاز به تکنولوژیست‌های اتاق عمل را افزایش داده است.

در ادامه چند نمونه از کتاب های تخصصی رشته تکنولوژی جراحی لیست شده است. انتشارات ترجمک آمادگی دارد این کتاب ها را با همیاری شما ترجمه و چاپ نماید. به فاصله کوتاهی یکی از کوردیناتورهای ترجمک با شما تماس گرفته و اقدامات لازم برای ترجمه و چاپ کتاب را انجام خواهد داد. این حرفه بازارکار بسیاری خوبی در همه دنیا دارد و در واقع متخصصین جراحی برای انجام مراحل جراحی عالی، به یک تکنسین جراحی نیاز دارند. میزان تقاضا برای جذب این افراد بسیار زیاد است و با توجه به افزایش جمعیت پیش بینی می کنیم تا سال 2028، 9 درصد رشد داشته باشد و میزان استخدامی این افراد در بیمارستان ها افزایش بیابد.

مشاوره و برنامه ریزی

افرادی که می توانند در مسائل فنی، پزشکان جراح را یاری دهند. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در اتاق عمل به جراحان کمک های لازم فنی را ارائه دهند. همچنین این دسته از متخصصان می توانند وسائل جراحی و استریل را جهت استفاده آماده نمایند و اداره اتاق عمل را به عهده گیرند. افراد پس ار اتمام دوره کارشناسی می توانند از طریق کنکور کارشناسی ارشد سنجش پزشکی ادامه تحصیل دهند. امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اتاق عمل وجود دارد ولی ظرفیت آن بسیار پایین است.

بهترین دانشگاه‌های رشته اتاق عمل در دنیا

متاسفانه این رشته در حال اشباع شدن است و ممکن است در آینده بازار کار و امنیت شغلی آن کاهش یابد. توصیه هایی برای خانواده کنکوری ها مقالات آموزشی ادامه مطلب… راهکارهای افزایش تمرکز حواس هنگام مطالعه و درس خواندن برای کنکور یادگیری موفق ادامه مطلب… جهت اطلاع بیشتر از سایر رشته ها و مسایل مربوط به انتخاب رشته ترنج دانش رو ببینید. البته توجه داشته باشید که این تفاوت درآمدها به میزان سابقه کاری، تجربه و تخصص افراد، حوزه های مختلف کاری، نوع شرکت، شهر محل کار و …. تکنولوژیست اتاق عمل در اصل دست راست جراحان در اتاق عمل محسوب میشوند.

دانشکده پیراپزشکی

پیش از عمل لازم است تا اطلاعات مربوطه به بیمار داده شود و او را برای جراحی آماده کرد. ارزان تری کشوری که تحصیل در آن برای علاقه مندان به رشته اتاق عمل امکان پذیر است ترکیه می باشد، قیمت مناسب ارز این کشور موجب شده تا افراد ایرانی با هزینه مناسب تری بتوانند در این کشور تحصیل کنند. ✔️ لیست دروس تخصصی و عمومی رشته اتاق عمل در جدول متن مقاله ارائه شده است. افراد در این رشته ممکن است مجبور باشند ساعت های طولانی سر پا بایستند در نتیجه توانایی جسمی تکنولوژیست باید بسیار بالا باشد تا بتواند بر فشار جسمی این شغل غلبه کند.