دسته‌ها
اخبار

تحصیلات رشته تکنولوژیست اتاق عمل وبلاگ انتشارات ترجمک آموزش ترجمه و چاپ کتاب های دانشگاهی

بازار کار رشته اتاق عمل، بسته به محیط کار و تجربه و مهارت افراد، متفاوت می باشد. رشته های بدون کنکور پیراپزشکی دانشگاه آزاد همواره مورد توجه دانشجویان علاقه مند به این حوزه بوده و هست چرا که حجم متقاضیان رشته تجربی در کنکور سراسری از باقی رشته ها بسیار بیشتر می باشد و بسیارند افرادی که… رشته علوم آزمایشگاهی از جمله رشته های پرطرفدار در رشته تجربی است که داوطلبان با شرکت در آزمون کنکور سراسری و کسب رتبه مطلوب می توانند در این رشته ادامه تحصیل دهند، در این بین افراد علاقه مند به این… رشته تکنولوژی اتاق عمل یکی از رشت های پیراپزشکی در مقطع کارشناسی است. اگر متقاضی تحصیل در رشته اتاق عمل بدون کنکور هستید، لازم است بدانید که در حال حاضر این امکان برای شما وجود ندارد و تنها داوطلبانی می توانند در این رشته مشغول به تحصیل شوند که رتبه قبولی مناسب را در کنکور سراسری کسب کرده باشند. رشته اتاق عمل یکی از رشته های پر متقاضی، کاربردی و پر اهمیت است که سالانه متقاضیان زیادی برای ثبت نام در این رشته تلاش کرده و با یکدیگر رقابت می کنند.

  • افراد علاقمند به تحصیل در رشته تکنولوژی اتاق عمل باید آگاه باشند که برای تحصیل در این رشته به توانایی‌های خاصی نیاز است.
  • البته میزان درآمد رشته اتاق عمل بسیار متفاوت است و به محل کار تکنسین اتاق عمل و تجربه و سابقه او بستگی دارد.
  • از آنجایی که بیشتر تجهیزات اتاق عمل با فناوری اطلاعات همراه هستند و پیشرفت های علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات روز افزون و لحظه ای است، یک تکنولوژیست اتاق عمل بایستی با علم روز آشنا باشد و بطور منظم مطالعه داشته باشد.
  • به لحاظ بازار کار و امنیت شغلی در شرایط امروزی وضعیت نسبتا مناسبی دارد.

یکی از دانشجویان رشته تکنسین اتاق عمل معتقد است که گسترش آموزش رشته اتاق عمل در دانشگاه های مختلف کشور به تدریج منجر به اشباع رشته اتاق عمل می شود و بازار کار فارغ التحصیلان اتاق عمل را تهدید می کند. بازارکار و آینده شغلی این فارغ التحصیلان بسیار خوب است و این رشته نرخ بیکاری کم تری نسبت به رشته هوشبری دارد زیرا در هر اتاق عمل به طور استاندارد یک کارشناس هوشبری، و دو کارشناس اتاق عمل باید وجود داشته باشد. فارغ التحصیلان این رشته 2 راه برای ورود به بازار کار این رشته دارند. دانشجویان مقطع کاردانی می توانند با یاد گرفتن آموزش های عمومی دوره اتاق عمل، به عنوان اسکراب و فرد سیار مشغول به کار شوند و بعد گذاشتن تقریبا 2 سال به عنوان کمک اول جراح به فعالیت بپردازند.

تکنولوژیست جراحی اسکراب

سوال شما به شکل عادی ثبت شد و پاسخگویی به آن 3 روز کاری زمان خواهد برد. اصول صحیح پوزیشن دادن ( وضعیت دادن به بیمار ) را به کار می برد . چند نکته درباره تغذیه در ایام امتحانات وبلاگ آموزش ادامه مطلب…

رشته بهداشت خانواده بدون کنکور

با توجه به طولانی بودن زمان برخی جراحی ها، علاقه مندان رشته اتاق عمل باید از انگیزه و توان جسمی نسبتاً بالایی برخوردار باشند. در گذشته آموزش های آکادمیک این رشته محدود به سطح کاردانی بود در حالی که امروزه مقاطع بالاتر رشته اتاق عمل نیز وجود دارد. داوطلبان با تحصیل در رشته مهندسی فناوری تجهيزات پزشكی – اتاق عمل، قابليت و مهارت های لازم را برای نگهداری، كالیبراسیون، تشخيص و برطرف كردن ایراد و مشکلات تجهيزات اصلی اتاق عمل كسب می کنند.

وسایل جراحی را استریل می‌کنند و درنهایت اداره‌ی اتاق عمل هم وظیفه‌ی آن‌ها به حساب می‌آید. آن‌هاباید از کارکرد صحیح تجهیزات جراحی مطمئن شوند و تمام این لوازم را استریل کنند. کنترل پرونده‌ی بیمار پیش از شروع عمل و آماده کردن بیمار با اعلام اطلاعات لازم به او، از دیگر وظایف این کارشناسان است. ضدعفونی کردن محل برش بر روی بدن بیمار از دیگر خدماتی است که تکنولوژیست‌های اتاق عمل ارائه می‌دهند. یکی از معایب رشته اتاق عمل اینست که این رشته رو به اشباع است و ممکن است بازار کار آن پر شود.