دسته‌ها
اخبار

افسر ارشد متاورس چیست و چرا شرکت هایی مانند دیزنی و پی اند جی یکی را منصوب می کنند؟


گفت‌و،ای رو به رشد پیرامون فراجهان در بخش‌های مختلف نشان می‌دهد که سازمان‌ها به‌طور فزاینده‌ای به دنبال این هستند که وزن خود را پشت سر این دنیای غوطه‌ور در حال نوپایی بیندازند.

این دنیای مجازی جدید وعده های باورن،ی را ارائه می دهد. گارتنر پیش بینی می کند که تا سال 2026، 25 درصد از مردم در سراسر جهان حداقل یک ساعت در روز را برای کار، ،ید، تحصیل، معاشرت و سرگرمی در دنیای متاورز سپری کنند. بنابراین جای تعجب نیست که تنها در سال 2022 بیش از 120 میلیارد دلار در متاورس سرمایه گذاری شده است، که کمتر از 57 میلیارد دلار سرمایه گذاری در کل سال گذشته است. گزارش از مک کینزی علاوه بر این، این گزارش پیش‌بینی می‌کند که ارزش متاورس تا سال 2030 به 5 تریلیون دلار برسد.

این وعده عظیم، شرکت‌ها را وادار کرده است تا ،ب‌وکار خود را برای بهره‌مندی از مزایای متاورس قرار دهند. سازمان هایی مانند Disney، P&G و LVMH اخیراً افسران ارشد متاورس را منصوب کرده اند، در حالی که سایرین مانند نایک، بالنسیاگا و گوچی برای مشاغل مرتبط با متاورس استخدام می کنند. اما یک افسر ارشد متاورس چیست – و چرا یک سازمان باید امروز یکی را استخدام کند؟

به طور معمول، یک افسر ارشد متاورس (CMTO) مسئول توسعه و حفظ حضور آنلاین یک شرکت در متاورس است. با این حال، برخی از رهبران صنعت در مورد نیاز و تعریف یک افسر ارشد متاورس بحث می کنند.

اسکات کینی (با نام مستعار DJ Skee)، CMTO در سرگرمی TSX، به VentureBeat گفت که “یک افسر ارشد متاورس فردی با تجربه گسترده در [metaverse] فضایی با دانش عمیق از بازی های ویدیویی و ا،یستم Web3. در کنار دانش فنی، انتظار می رود که افسر ارشد متاورس معمولی نیز در جنبه خلاقانه بازار به خوبی تبحر داشته باشد و بتواند تلاش های فراسویه سازمان را هدایت کند. این شامل شناخت و استخدام افراد با سابقه پلتفرم های توسعه مانند Unreal Engine، Unity و CryEngine … یا Blender و Maya می شود.

کینی همچنین خاطرنشان کرد که CMTO علاوه بر تخصص فنی در زمینه ارزهای دیجیتال، مح،ات ابری، بلاک چین و موتورهای بازی، باید دیدی از محیط متاورس داشته باشد.

او گفت که در نهایت، مدیر ارشد متاورس برند، تصویر، ماموریت و چشم انداز سازمان را در پلتفرم ها و لوازم جانبی مختلف مجازی مدیریت می کند.

نیاز به رهبری و مدیریت پایدار

از آنجایی که متاورس هنوز در مراحل اولیه خود است، جای تعجب نیست که تنها بخش کوچکی از C-suite به طور کامل متاورس را درک می کند – همانطور که تیم کوک، مدیر عامل اپل در یک مقاله اذعان می کند. مقاله – و چگونه ممکن است در چند سال آینده همه چیز را در سراسر سازمان شکل دهد. با این حال، مارتی رسنیک، معاون و تحلیلگر گارتنر، معتقد است «این بهترین زمان برای یادگیری، کاوش و آماده شدن برای یک متاورس با اجرای محدود است».

به طور مشابه، ونسا مولین، مدیر توسعه ،ب و کار برای رسانه های متاورس و تعاملی در اکنون، به VentureBeat گفت که “برای ،ب و کاری که قصد دارد با متاورس آزمایش کند، استفاده از CMTO اجتناب ناپذیر است.”

او افزود: «وقتی به نقش‌های C-suite فکر می‌کنید، آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دارای استراتژی و منابع خاص و همچنین اصول مدیریتی باشند که از نوک پیکان سرچشمه می‌گیرد. «چگونگی پیشروی یک شرکت بر اساس داشتن تیمی از رهبران بسیار مؤثر است که تیم‌های خود را به مسیر درست می‌کشند. مسیری که پیش‌بینی می‌شود متاورجه پیش‌بینی می‌شود، منابع و مسئولیت‌های عظیم به رهبری و مدیریت نوآورانه، اما پایدار نیاز دارند.»

برای ،ب‌وکاری که در حال کاوش در این است که چگونه در چشم‌انداز وسیع‌تر قرار می‌گیرد و می‌تواند از فرصت‌های بی‌پایان درون متاورس استفاده کند، وظیفه CMTO این است که زوایای آن را بررسی کند و آنچه را که کار می‌کند پیدا کند. استخدام یک CMTO به شرکت کمک می‌کند تا در صدر روندهای نوظهور متواتر باقی بماند و بر جنبه‌هایی از این گرایش‌ها تمرکز کند که نیازهای خاص ،ب‌وکارشان را برآورده می‌کند.

اما آیا در این مرحله به CMTO نیاز دارید؟

اما در حالی که مولین معتقد است استخدام یک تیم متاورس از همان ابتدا ضروری است، او پیشنهاد می کند که ممکن است بعداً یک CMTO وارد شود. برای شروع، فکر می‌کنم یک «تیم حمله» کوچک متاورس کافی باشد. ،ی برای آزمایش، بازی و تحقیق در مورد اینکه چه چیزی برای ،ب و کار شما بهترین است. هنگامی که جایگاه خود را پیدا کردید و “عملکرد توده ای احتمالی” خود را ایجاد کردید، می تو،د یک افسر متاورس را برای مدیریت و اجرای نقشه های راه خود استخدام کنید.

از سوی دیگر، اگر انتقال بخشی از ،ب و کار شما به متاورس اولویت است، ممکن است از قبل مدیر ارشد متاورس خود را منصوب کرده باشید.

کینی گفت: این وظیفه CMTO است که بفهمد چه مواردی از متاورس برای شرکت آنها بهترین است. شاید منطقی نباشد که یک بانک در متاورس بر روی پلتفرمی مانند Roblox، Fortnite یا Decentraland بسازید. CMTO باید راه‌های جدیدی برای تعامل یا مشارکت یا کمک به تراکنش‌ها در metaverse و ساخت ابزارهایی برای رسیدن به ،ب‌وکار بیابد.

به ،وان کتی هاکل، بنیانگذار و مدیر ارشد متاورس در سفروی گفت: «به این ترتیب می‌تو،د مفروضات را در برخی از این جهان‌های مجازی آزمایش کنید یا آزمایش کنید که چگونه برند شما می‌تواند کارهای خاصی را انجام دهد. شما می تو،د این کارها را به ،وان نمونه اولیه و خصوصی انجام دهید.

جهان هنوز چند سال با پذیرش انبوه پلتفرم‌های متاورس فاصله دارد. اما اگر در حال ساختن متاورس خود با پیش بینی هستید، به ،ی نیاز دارید که بتواند تکه ها و قطعات را در مسیر درست حرکت دهد. P&G یک پلتفرم دیجیتال به نام راه اندازی کرد BeautySPHERE امسال، و یک تبلیغ تلویزیونی محبوب دهه 1980 را دوباره به یک بازی ویدیویی تبدیل کرد. نایک ،ید یک شرکت کت، مجازی، و دنیایی را با الگوبرداری از دفتر مرکزی واقعی خود ایجاد کرد. استاربا، است معرفی NFTها یا توکن‌های غیرقابل تعویض با مضمون قهوه که به برنامه وفاداری مشتری آن مرتبط است.

زود وارد شدن به متاورس

گارتنر پیش‌بینی می‌کند که «تا سال 2024، فرصت‌های مستقیم برای پذیرش در مقیاس بزرگ در متاورس محدود خواهد بود» و افزود: «بازار شروع به کشف و آزمایش برنامه‌ها و موارد استفاده با ارزش بالا و بلندمدت کرده است». گارتنر ،ن می زند که وضعیت فراجهان امروزی ممکن است از جریان اصلی دور باشد – حتی با وجود تمام سرمایه گذاری در فضا متاورس تا سال 2030 بالغ خواهد شد. اما اگر ،ب و کار شما به دنبال تبدیل شدن به یک بازیکن در متاورس زم، است که به بلوغ کامل رسید، زمان ایجاد یک تیم متاورس – و حتی تعیین یک CMTO – اکنون فرا رسیده است.

کینی ادعا می کند که این مرحله اولیه متاورژن مهم است. “این من را خیلی به یاد دوران دات کام می اندازد – تبلیغات بسیار زیاد بود و مردم با آن گیج می شدند. می تواند بسیار ترسناک باشد. همه در حال ورود به آن بودند، همه ما می‌دانستیم که این آینده است و خیلی سریع شتاب گرفت. سپس در واقع باید ساخته می شد، پس از آن به آرامی زندگی ما را در اختیار گرفت. و این همان چیزی است که من فکر می کنم قرار است با متاورس اتفاق بیفتد، مثل اینکه ما در آن فاز هستیم. ما به جایی رسیده‌ایم که مردم اکنون در مورد آن سؤال می‌پرسند و تحت تأثیر آن قرار می‌گیرند.»

با استخدام یک CMTO، ،ب و کار شما روی یک استراتژی بلندمدت سرمایه گذاری می کند که شما را جلوتر از مشتریانتان به دنیای فراتر می برد. مدیر اجرایی که بر کارهای مرتبط با متاورس نظارت می کند با بسیاری از بخش ها ارتباط برقرار می کند: محصول، بازاریابی، توسعه ،ب و کار و مشارکت، سیاست، حقوقی و غیره. دیدگاه بین شرکتی به فردی با دید پیرامونی و توانایی متحد ، یک استراتژی نیاز دارد. این یک نگاه اجمالی به آینده ای را ارائه می دهد که در آن متاورس نه تازگی دارد و نه یک موجودیت مجزا، بلکه یک الگوی تثبیت شده است که همه ،اصر ،ب و کار شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری سازم، متحول کننده ،ب کنند و معامله کنند. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.


منبع: https://venturebeat.com/virtual/what-is-a-chief-metaverse-officer-and-why-do-you-need-one/