تمام جلسات درخواستی از اج، امنیت هوشمند را بررسی کنید اینجا.
رسانههای اجتماعی در حال مرگ هستند – حداقل به روشی که ،بوکارها آن را میشناسند. تماس درآمد متا تنها آ،ین سیگنالی است که نشان می دهد فیس بوک دیگر مقصد نهایی برای آگاهی از برند و ارتباط با مشتریان نیست. سود تایتان فناوری در مقایسه با سه ماهه مشابه سال قبل به نصف کاهش یافت. این باعث افزایش مارپیچی سهام آن شد.
دو مقصر اصلی به نظر می رسد: کاهش قابل توجه در تبلیغات دیجیتال (به لطف شفافیت ردیابی برنامه اپل) و کاربران جوان تر که به هزینه فیس بوک و اینستاگرام متا به پلتفرم های جدیدتر مانند TikTok می روند.
در حالی که موج جدیدی از اپلیکیشنهای اجتماعی رشد انفجاری را در میان کاربران Gen Z و دیگران تجربه کردهاند، یک حقیقت ساده باقی میماند: وقتی مالک پلتفرم نیستید، نمیتو،د تعاملات خود را با مخاطبان خود کنترل کنید. و این باید به ،ب و کارها در هنگام فکر ، در مورد مراحل بعدی خود، م، کند.
چگونه به اینجا رسیدیم؟
فیس بوک، در حدود سال 2010، مسلما بود را مک، برای ،ب و کارها برای ایجاد یک جامعه این بدان م،ا نیست که دیگر پلتفرمهای اجتماعی در آن زمان انجمنی نداشتند، اما فیسبوک کمترین م،ج مش، بود.
شرکت ها صفحات تجاری ایجاد ،د و مخاطبان خود را تشویق ،د که آنها را “لایک” کنند و از مصرف کنندگان دعوت می ،د تا با محتوا در آنجا ارتباط برقرار کنند. این همه خوب و خوب بود – تا زم، که اینطور نبود.
حدود پنج سال بعد، ،بوکارها متوجه شدند که صفحات فیسبوک آنها تعامل کمتر و کمتری بین طرفدارانشان ایجاد میکند. با بررسی دقیقتر، آشکار شد که الگوریتمهای فیسبوک کنترل آنچه را که قبلاً ارگ،ک بود به دست آوردند. مدل درآمدی جدید غول اجتماعی متولد شد. ،ب و کارها شروع به پرداخت هزینه به فیس بوک ،د تا محتوای خود را از طریق پست های تقویت شده و کمپین های تبلیغاتی به مردم نشان دهند.
اکنون، با توجه به بهروزرس، iOS 14 و آینده تبلیغاتی بدون کوکی، که میزان دادههای کاربر جمعآوریشده توسط فیسبوک از اشخاص ثالث را محدود میکند – و در نتیجه توانایی آن برای هدفگیری تبلیغات با همان جزئیات – خفه، فیسبوک بر برندها چیزی نیست. قبلا بود این را با نسل های جوان تر جفت کنید ترجیح برای سایر سایتها و خدمات اجتماعی، و ،بوکارها در یک دوراهی قرار دارند.
سازمانها سالها و دلارهای هنگفتی را صرف ساختن جوامع در فیسبوک کردهاند، اما جوامع، مانند فناوری، دائما در حال تکامل هستند. فیس بوک دیگر به اندازه کافی نیازهای شرکت ها را برآورده نمی کند، اما جامعه هرگز برای برندها مهم نبوده است.
خوشبختانه، راه بهتر و غیرمتمرکزتری برای ساخت آن وجود دارد.
انفرادی رفتن برای ساختن جامعه
جامعهای که زم، فیسبوک را به یکی از بزرگترین پلتفرمهای جهان تبدیل میکرد، اکنون به جای اپلیکیشنهای فردی شکوفا میشود. این برنامه ها می توانند هدفمند و جذاب باشند، به طوری که جامعه بخشی از تجربه کلی می شود. این بدان م،است که بهترین راه جدید و جدید برای ایجاد یک جامعه فعال و مرتبط حول نام تجاری شما این است که به سایت اجتماعی دیگری مراجعه نکنید، بلکه آن را وارد کنید. مال خودت برنامه
جامعه دارایی شماست، پس شما قو،ن را تعیین می کنید. شما بهترین خواندن را در نبض کاربران خود دارید و می تو،د فضایی را فراهم کنید که متن، با نیازهای آنها برای ارتباط با دیگران، یافتن اطلاعات یا ایجاد اطلاعات باشد. اگر محیطی طراحی کرده اید که ویژگی های مورد نظر کاربران را ارائه می دهد و به حریم خصوصی آنها احترام می گذارد (با فرض اینکه داده های آنها را نمی فروشید یا به اشتراک نمی گذارید)، شما شانس خوبی در ایجاد یک جامعه شکوفا دارید که به ،ب و کار شما ارزش می افزاید.
با استفاده از انجمن در برنامه، شما همچنین با موضوع یا تجارت خود ارتباط طبیعی دارید. این دو سناریو اساسی را با هم مقایسه کنید:
- کاربر در حال انجام یک بازی ویدیویی است و بازی را متوقف میکند تا یک پست فیسبوک بنویسد که برای افرادی ارسال میشود که ممکن است قبل از از سرگیری بازی متوجه شوند که شخص در مورد چه چیزی صحبت میکند یا نفهمد.
- در میانه گیم پلی، کاربر چت گروهی، پیام های صوتی یا ویدیویی مبتنی بر موضوع می نویسد که مستقیماً به افرادی می رود که به طور فعال در بازی شرکت دارند.
کدام سناریو بالاترین سطح تعامل و لذت را به همراه دارد؟ پاسخ روشن است.
ارائه یک راه آسان برای جامعه شما برای تعامل در داخل زمینه موضوع شما علاقه به دست می آورد و ارتباط ایجاد می کند. در حالی که بازی یک مثال واضح است، همین اصل برای بازارها، پلتفرمهای استریم، برنامههای دوستیابی و تقریباً هر محصول دیگری که دعوت به گفتگو بین کاربران میکند، صادق است.
اما آیا کاربران ظاهر خواهند شد؟
در گذشته، برندها تمایلی به ادامه راه خود، در اپلیکیشن خود نداشتند، زیرا فیسبوک قبلاً مخاطبان زیادی برای جذب داشت. هر چقدر هم که فریبنده است، وقتی نزدیکتر نگاه می کنید، در واقعیت امروز دیگر آنطور که تصور می کنید ظاهر نمی شود. مطمئناً، فیسبوک مخاطب دارد، اما آیا واقعاً میتو،د توجه آن مخاطبان را به خود جلب کنید، وقتی که بازار بسیار شلوغ و پر از همه چیز از شوخی گرفته تا سیاست شده است؟ همین خطر برای آینده سایر پلتفرم های اجتماعی نیز وجود دارد.
برای برجسته شدن، برندها باید محتوای معتبر با کیفیت و مکالمات قوی ایجاد کنند که کاربران را بازگرداند. اینجاست که کار سخت است، و این کار تغییری نمیکند، چه پلتفرم فناوری زیر آن، اپلیکیشن فیسبوک باشد یا اپلیکیشن خود برند.
شما نمی تو،د فقط در فیس بوک ظاهر شوید و انتظار جذب مخاطب را داشته باشید. اگر می خواهید کار ایجاد یک مکان عالی برای گفتگو پیرامون موضوعات مورد علاقه خود را انجام دهید، پس فیس بوک یا پلتفرم دیگری واقعاً چه چیزی شما را جذب می کند؟ این سوالی است که بیشتر و بیشتر برندها می پرسند.
آیا این همان جایی است که گفت،ا باقی می ماند؟
انجمنهای درونبرنامهای راهی برجسته برای دعوت از افراد بیشتری برای تعامل و داشتن تجربیات مثبت با برند شما هستند. در واقع آنها تبدیل به میز می شوند. اما گزینه های دیگری مانند متاورس در حال ظهور هستند. آیا آنها قبل از اینکه جوامع درون برنامه ای با پتانسیل کامل خود توسعه یابند، مسئولیت را بر عهده خواهند گرفت؟
متا میلیاردها دلار برای ایجاد دنیای آنلاین جدید سرمایه گذاری کرده است. تلاش زیادی برای ایجاد نوع جدیدی از جامعه است، جامعهای که در آن برندها و آواتارها بتوانند به روشهایی تعامل کنند که دیگر پلتفرمهای اجتماعی هنوز اجازه ندادهاند. برندهایی از Wendy’s و Coca-Cola گرفته تا Nike، Samsung، Gucci و Louis Vuitton در حال حاضر وجود دارند. اما آیا کار خواهد کرد؟ این یک قمار بسیار بزرگ است.
در رویداد اخیر متا کانکت، مارک زاکربرگ گفت: “متاورس نیاز به الهام گرفتن دارد.” بله، کاملاً اینطور است، اما مردم و جامعه چیزی هستند که الهامبخش آن خواهند بود – نه گرافیک بهتری که در این رویداد رونمایی شد. حضور کاربران و توانایی آنها برای برقراری ارتباط به روشهای معتبر چیزی است که متاورس را تبدیل به مک، میکند که ارزش بازدید داشته باشد، و این مفهومی است که متا هنوز به طور کامل بر آن مسلط نیست: به مردم اجازه میدهد تا جوامعی را که میخواهند بسازند، به جای الگوریتمهایی که تجربیات را تحمیل میکنند. آنها
در پایان روز، جوامع مربوط به مردم هستند، نه فناوری. جدید بودن متاورس مطمئناً جمعیتی را به خود جذب خواهد کرد، اما به زودی فناوریهایی که به افراد امکان میدهد در AR/VR غوطهور شوند، به طور معمول در دسترس خواهند بود و ترجیحات کاربر به نقطه اول باز میگردد: رفتن به جایی که میتوانند اتصالات معتبر پیدا کنند. آیا این در برنامه شما قرار می گیرد یا به ،وان بخشی از تجربه شخص دیگری؟
جان اس کیم مدیر عامل Sendbird است
DataDecisionMakers
به انجمن VentureBeat خوش آمدید!
DataDecisionMakers جایی است که کارشناسان، از جمله افراد فنی که کار داده را انجام می دهند، می توانند بینش ها و نوآوری های مرتبط با داده را به اشتراک بگذارند.
اگر میخواهید درباره ایدههای پیشرفته و اطلاعات بهروز، بهترین شیوهها و آینده فناوری داده و داده مطالعه کنید، به ما در DataDecisionMakers بپیوندید.
شما حتی ممکن است در نظر داشته باشید که مقاله ای از خودتان ارائه دهید!
از DataDecisionMakers بیشتر بخو،د
منبع: https://venturebeat.com/virtual/why-the-future-of-community-is-in-your-companys-own-app/